Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:34:53 GMT

فرامرزیان: رسالت اصلی وزارت ورزش توسعه ورزش همگانی است

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۰۸۶۸

فرامرزیان: رسالت اصلی وزارت ورزش توسعه ورزش همگانی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ژاله فرامرزیان، در جلسه شورای عالی ورزش همگانی کشور که با حضور دکتر سلطانی‌فر برگزار شد به اهمیت موضوع ورزش همگانی اشاره کرد.

وی گفت: نهادها و ارگان‌های مختلفی در شبکه ورزش همگانی فعالیت می‌کنند ولی هنوز این شبکه شناسنامه ندارد و اعضای آن مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرامرزیان تاکید کرد: با کمک معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و با هدف تدوین برنامه مرتبط، به شناسایی ذی نفعان ورزش همگانی و  شناسنامه‌دار کردن این شبکه می پردازیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع  در ادامه نکاتی را در خصوص ظرفیت‌های قانونی و مدل هم‌افزایی در توسعه ورزش همگانی  مطرح کرد.

وی گفت: هر کدام از دستگاه‌ها در سرفصل‌های اعتباری خود موضوعی در حوزه ورزش و سلامت دارند ، اما وقتی جزئیات  این سرفصل‌ها را مورد بررسی قرار می دهیم، به این نتیجه می رسیم که هزینه‌ها صرف بخش های درمانی شده است.

فرامرزیان در خصوص  هم‌افزایی ارگان‌ها با معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی پیشنهاد داد در سرفصل‌های مدیریت هزینه‌کرد، با پیش بینی بخشی برای توسعه ورزش همگانی، می توان مدلی برای سلامت جامعه تهیه و تدوین کرد.

وی با اشاره به تبصره 2 مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: پیشنهادی در خصوص تخصیص منابع و اعتبارات حوزه ورزش در دستگاه ها و نهادهای ذی ربط ارائه شد که متاسفانه به دلیل نگاه جزیره ای در دستگاه ها عملیاتی نشد. البته بند "چ" ماده 9 برنامه ششم توسعه عملا این اتفاق را ممکن کرده است .

فرامرزیان تاکید کرد: ما می توانیم  این مدل را به گونه ای طراحی کنیم  که  پرداختی های ورزشی بنگاه‌های اقتصادی  به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی آنها لحاظ شود.

وی همچنین درباره صدور مجوز بهره‌برداری اماکن ورزشی گفت: امکان صدور مجوز و  بهره‌برداری توسط هیات‌های ورزشی فراهم شده است و چنانچه بسیج هم چنین  تقاضایی دارد می‌تواند با ادارات کل تعامل کند، به این ترتیب ما نیز براساس تعداد متقاضیان در هیات وزیران مجوز لازم را اخذ خواهیم کرد.

فرامرزیان افزود: همه اهداف بخش ورزش مشترک است و با تمرکز می‌توان طبق تفاهم‌نامه‌های مشترک کارها را عملیاتی کرد.  هدف اصلی وزارت ورزش و جوانان توسعه ورزش همگانی است، حتی در حوزه قهرمانی نیز بخشی از اعتبارات برای توسعه ورزش همگانی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 4944678

منبع: مهر

کلیدواژه: ژاله فرامرزیان وزارت ورزش و جوانان ورزش همگانی تیم فوتبال استقلال تهران ویروس کرونا تیم فوتبال پرسپولیس والیبال لیگ برتر فوتبال ایران فدراسیون فوتبال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا فیفا لیگ برتر والیبال وزارت ورزش و جوانان کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه پرسپولیس کشتی آزاد تیم ملی فوتبال ایران توسعه ورزش همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی ورزش با مردم در استان خبر داد و گفت: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اجرای طرح ملی ورزش و مردم با شعار «صبح با نشاط، عصر مفرح با ورزش همگانی» با حضور ربیعی مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان ورزش و دستگاه‌های اجرایی استان با اجرای ورزش صبحگاهی در بوستان توحید آغاز شد.

در این برنامه که با استقبال گروه‌های مختلف مردم مواجه شد به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی به قید قرعه توسط هیئت ورزش‌های همگانی اهدا شد.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی درباره اجرای این طرح در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: این طرح ملی در خراسان جنوبی توسط هیئت‌های ورزش همگانی هر شهرستان در بوستان‌ها و سالن‌های ورزشی و به طور مستمر در ایستگاه‌های متعدد برگزار خواهد شد.

صالحه غلامی با بیان اینکه از متقاضیان واجد شرایط برای همکاری در اجرای این طرح ملی دعوت می‌شود، افزود: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود.

به گفته وی  این کار در راستای تحقق اصل 3 قانون اساسی و با هدف افزایش سلامت عمومی در بیش از 34 ایستگاه در شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این برنامه ملی، در سه زیر حوزه اساسی برنامه ریزی و با هدف رسیدن به جامعه پویا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 251/.

دیگر خبرها

  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • تغییر نام استقلال و پرسپولیس ربطی به وزارت ورزش ندارد | تمام شد؛‌ شما دیگر هیچ مسئولیتی ندارید
  • تغییر نام استقلال به وزارت ورزش ربطی ندارد
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • واکنش منفی وزارت ورزش نسبت به تغییر نام استقلال؛ این موارد باید رسما به ما اعلام شود!
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی