Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: خشونت پلیس آمریکا به دنبال کشته شدن یک رنگین پوست در این کشور که تاکنون پیامدهای بسیار جدی نه تنها در ایالات متحده که اروپا هم به دنبال داشته، مقامات کاخ الیزه را به تکاپو واداشت تا شتاب بیشتری برای بهبود مجموعه قوانین نیروهای پلیس دهند.
به گزارش خرداد، ایرنا به نقل از تارنمای شبکه رادیویی «اوروپ ۱»، کاخ الیزه روز دوشنبه اعلام کرد: «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه از دولت خواسته در مقابل افزایش اعتراض‌ها علیه نژادپرستی و خشونت پلیس، در پیشنهادهای خود برای بهبود مجموعه قوانین نیروهای پلیس شتاب ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق اعلام کاخ الیزه، مکرون روز یکشنبه در این رابطه به طور ویژه با «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر و «کریستف کاستانر» وزیر کشور فرانسه گفت و گو کرده است.
گسترش موج تظاهرات ناشی از مرگ «جورج فلوید» در آمریکا همچنان روز شنبه در فرانسه تداوم یافت. بنا به اعلام وزارت کشور فرانسه، ۲۳ هزار تظاهرکننده روز شنبه در فرانسه خشونت پلیس را محکوم کردند و خواستار عدالت برای همه شدند.
بنا به اعلام کاخ الیزه، مکرون به اعضای دولت دستور داده تا بر جنبه‌های مختلف مساله، مجموع قوانین پلیس، سیاست شهری و نژادپرستی متمرکز شوند.
مکرون همچنین از «نیکول بلوبه» وزیر دادگستری فرانسه خواسته پرونده مرگ «آداما ترائوره» جوان ۲۴ ساله سیاه‌پوست در سال ۲۰۱۶میلادی در جریان یک دستگیری در این کشور را بررسی کند.
 به دنبال بحران جلیقه‌زردها و تظاهرات علیه اصلاحات بازنشستگی، رئیس جمهوری فرانسه از کاستانر خواستار تعیین تکلیف مسائل مربوط به قوانین پلیس و امور محوله به دولت برای بهبود این قوانین در ماه ژانویه، شد.
به گفته نزدیکان رئیس جمهوری، مکرون از وزیر کشور فرانسه خواستار تعیین اقدام‌های پیش‌بینی شده پس از مساله توهین‌های نژادپرستانه به یک افسر پلیس از سوی همکارانش در اواخر ماه دسامبر که از طریق واتساپ صورت گرفته بود و اظهارات نژادپرستانه نیروهای پلیس در شبکه‌های اجتماعی شد.
فرانسه که از روز سه‌شنبه گذشته شاهد برگزاری تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی ضد نژادپرستی در چندین شهر خود بود، بار دیگر در روزهای جمعه و شنبه عرصه ادامه موج این اعتراض‌ها در شهرهای مختلف از جمله پاریس و شهرهای «استراسبورگ»، «کان» و «روئن» شد. معترضان فرانسوی که تعداد آنها بنا به اعلام وزارت کشور فرانسه حدود ۲۳ هزار نفر بوده روز شنبه برای چندمین بار در طول یک هفته گذشته به خیابان‌های مختلف این کشور آمدند و ضمن محکومیت خشونت پلیس خواستار عدالت برای همه شدند.
وزارت خارجه فرانسه روز یکشنبه در واکنش به خشونت کشیده شدن اعتراضات اخیر در آمریکا، خشونت علیه معترضان را غیرقابل قبول خواند. «ژان ایولودریان» وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه گفت: خشونت علیه معترضان مسالمت آمیز و روزنامه نگاران چه در آمریکا و چه در جاهای دیگر قابل قبول نیست.
اعتراضات خیابانی در آمریکا و به دنبال آن در دیگر کشورها از جمله فرانسه، انگلیس، اسپانیا و سوئد، پس از آن آغاز شد که پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا پس از دستگیری و دستبند زدن به «جورج فلوید» رنگین پوست ۴۶ ساله، بیش از ۸ دقیقه با زانو به گردن وی فشار آورد، در حالی که او مدام می‌گفت نمی‌توانم نفس بکشم.   برچسب ها: پلیس ، پلیس آمریکا ، خشونت پلیس آمریکا ، کاخ الیزه

منبع: خرداد

کلیدواژه: پلیس پلیس آمریکا خشونت پلیس آمریکا کاخ الیزه کشور فرانسه خشونت پلیس کاخ الیزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا در جلسه علنی روز سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت ماه - مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست.

نمایندگان در این بیانیه تاکید کردند: سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به هفت دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

این بیانیه یادآور شد: اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم.

۱۵۰ نماینده مجلس یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحصن دانشگاهیان در آن کشور را محکوم کرده و خاطرنشان کردند: خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمان را دوا نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله خشونت‌آمیز پلیس نیویورک به دانشجویان حامی فلسطین در «کلمبیا»
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد