Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@04:10:40 GMT

حمله پلیس کانادا با گاز آشک آور به معترضان تبعیض نژادی +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۲۶۸۶

حمله پلیس کانادا با گاز آشک آور به معترضان تبعیض نژادی +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به دنبال تجمع معترضان به تبعیض نژادی در یکی از شهرهای کانادا پلیس برای متفرق کردن مردم از گاز اشک آور و اسپری فلفل استفاده کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها از حمله پلیس کانادا با گاز اشک آور و اسپری فلفل به معترضان ضد تبعیض نژادی در برخی شهرهای این کشور خبر دادند.

ببینید: عکس/ تظاهرات گسترده در مونترال کانادا

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» پلیش شهر «مونترال» در کانادا روز دوشنبه به وقت تهران به سمت معترضان ضد تبعیض نژادی در این کشور گاز اشک آور پرتاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس شهر مونترال به دنبال امتناع معترضان از ترک تجمع به سوی آن‌ها گاز اشک آور پرتاب کرد. در فیلم‌های به اشتراک گذاشته شده از این ماجرا معترضان پس از پرتاب گاز اشک آور در حال دور شدن از صحنه حادثه مشاهده می‌شوند. برخی فعالان اجتماعی به استفاده اسپری فلفل از سوی پلیس اشاره کردند.

روز یکشنبه نیز صدها معترض به تبعیض نژادی در این کشور در شهر «کبک» تجمع مسالمت آمیزی را برگزار کردند و خواهان توقف اقدامات خصمانه پلیس و دیگر تبعیضات نژادی علیه اقلیت مقیم این کشور شدند.

تظاهرات در شهرهای مختلف در اروپا، آمریکا و کانادا به دنبال قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی به دست ماموران پلیس آمریکا شکل گرفت.  شهر«مادرید» پایتخت اسپانیا نیز روز یکشنبه شاهد تظاهرات جمع کثیری از مردم مقابل سفارت آمریکا در این شهر بود. شهروندان اسپانیایی با حمل تابلوهایی که روی آن‌ها نوشته شده بود «بدون عدالت صلح وجود ندارد» همبستگی خود با هواداران گروه «بلک لایوز متر» را به نمایش گذاشتند. برخی دیگر نیز با گرفتن نمادین یکی از زانوهای خود همبستگی خود با جورج فلوید شهروند آمریکایی که با فشار زانوی مامور پلیس آمریکا به قتل رسید را به نمایش گذاشتند.

ویدئوی زیر را ببینید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم پلیس آمریکا اروپا تهران تبعیض نژادی جورج فلوید کانادا مشرق اسپانیا آمریکا سفارت آمریکا تبعیض نژادی گاز اشک آور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ایلینوی دانشجویان را به بازداشت و تعلیق تهدید کرد

شبکه خبری سی ان ان نوشت: دانشگاه ایلینوی درباره تبعات ادامه اعتراضات به افراد شرکت کننده در تجمعاتی که از صبح جمعه (دیروز) در این دانشگاه آغاز شده است، هشدار داد.

این دانشگاه جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس دانشگاه قصد داشته در بعد از ظهر روز جمعه کارکنان دانشگاه را تا منطقه محل استقرار چادر‌ها همراهی کند تا چادر‌ها را برچینند، اما معترضان مانع آنها شده‌اند و پلیس مجبور به عقب نشینی شده است.

مسئولان دانشگاه همچنین گفتند که تلاش خواهند کرد معترضان را متقاعد کنند که داوطلبانه آنجا را ترک کنند و امیدوارند که آنها چنین تصمیمی را بگیرند.

دانشجویان خواستار جلوگیری از نسل کشی در غزه

بر اساس این گزارش، دانشجویان شرکت کننده در اعتراضات دانشگاه‌های سراسر آمریکا، فلسطینی، عرب تبار، یهودی و مسلمان و نیز دانشجویان با زمینه‌های مذهبی و قومی مختلف هستند.

آنها از طیف‌های مختلفی از دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی از لیبرال و دگراندیش گرفته تا ترقی خواه و مطلق گرا تشکیل شده‌اند.

بسیاری از آنها تحت تاثیر گزارش‌ها و فیلم‌های ارسالی از غزه، از فلسطینی‌ها حمایت و اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی را ادامه بیش از ۷۰ سال سرکوب حقوق و فرهنگ فلسطینی‌ها و اشغال اراضی آنها ارزیابی می‌کنند.

معترضان می‌گویند دانشگاه‌های آنها باید در مقابل آنچه که نسل کشی در غزه قلمداد می‌شود، بایستند.

بازداشت ۴۰ نفر در دانشگاه دنور

سی ان ان همچنین گزارش داد: معترضان حامی فلسطین روز جمعه ۳۰ چادر را برای برگزاری تحصن‌های خود در مخالفت با جنگ غزه در پردیس مشترک دانشگاه دنور برپا کردند.

این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: روز جمعه ۴۰ نفر از حدود جمعیت ۱۰۰ نفری که در برپایی این چادر‌ها در مرکز آموزشی آئوریای دانشگاه دنور شرکت داشتند، بازداشت شدند.

این پردیس دانشگاهی، مشترک بین دانشگاه کلرادوی دنور، کالج دنور و دانشگاه ایالتی متروپولیتن است و دستگیری‌ها توسط پلیس مرکز آموزش عالی آئوریا و اداره پلیس دنور انجام شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • دانشگاه ایلینوی دانشجویان را به بازداشت و تعلیق تهدید کرد
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • دموکراسی علیه آزادی
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • اعتراضات بی سابقه دانشگاه های آمریکا در حمایت از غزه و محکومیت اسرائیل+ فیلم و عکس/ اعتراضات به کانادا و اروپا رسید
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه