Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوذر عطاپور وزیری عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، برگزاری مراسمات عروسی را تهدیدی علیه سلامت عمومی مردم عنوان کرد و افزود: با متولیان مراسم به ویژه داماد برخورد قضایی صورت می‌گیرد و از طریق دادستانی نسبت به جلب و بازداشت متخلفان اقدام می‌شود.

وی آمار صعودی مبتلایان به کرونا در جیرفت را علت اصلی برخوردهای قانونی عنوان کرد و گفت: مقرر شد در صورت گزارش مرکز بهداشت یا نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در خصوص مراسمات عروسی که عامل ایجاد تجمع می‌شوند با متولیان برگزاری مراسم برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از خدمات‌رسانی ادارات شهرستان جیرفت با یک‌سوم نیروهای خود خبر داد و گفت: این تصمیم با توجه به روند صعودی مبتلایان به کرونا در شهرستان اتخاذ شده است.

فرماندار جیرفت به مصوبات هجدهمین نشست ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان جیرفت اشاره کرد و افزود: در این نشست مقرر شد سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در برخی از مساجد از طریق هیات امناء این مساجد پیگیری لازم را انجام دهد.

وی از معرفی ادارات متخلف خبر داد و گفت: اداراتی که طبق گزارش مرکز بهداشت سه مرتبه اخطار دریافت کردند ولی همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به دلیل اقدام علیه سلامت عمومی به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

عطاپور وزیری بر رعایت مقررات بهداشتی در تاکسی‌های مسافربری تاکید و از توقیف خودروهای متخلف توسط تاکسیرانی و راهنمایی و رانندگی خبر داد.

وی اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رانندگان و مسافران برون شهری را به استفاده از ماسک ملزم کرده و اتوبوس‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت تردد می‌کنند.

فرماندار جیرفت به شلوغی مناطق سردسیر و گردشگری جیرفت هم اشاره کرد و گفت: رستوران‌های مناطق ییلاقی فقط به صورت بیرون‌بَر مجاز به فعالیت هستند.

عطاپور تصریح کرد: مقرر شد سازمان تبلیغات اسلامی سیستم صوتی را برای اطلاع رسانی و هشدارهای لازم در خصوص خطرات ویروس کرونا در اختیار مرکز بهداشت قرار دهد.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا کنون ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۳۵۱ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمان جیرفت بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمان جیرفت بهداشت و سلامت ویروس کرونا کرمان جیرفت بهداشت و سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت یک امام جمعه بر اثر تصادف با آمبولانس

به گزارش مبلغ، به نقل از ایسنا، یکشنبه 16 اردیبهشت 1403، برخورد خودرو پژو ۴۰۵ با آمبولانس، یک فوتی و سه مصدوم برجای گذاشت که سرنشین خودرو پژو، امام جمعه جیرفت بود.
حجت الاسلام دهقان، امام جمعه شهر بلوک از توابع شهرستان جیرفت، همواره مشکلات مردم را منصفانه از تریبون نماز جمعه مطالبه می‌کرد. او بعد از ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه در محور جیرفت-بلوک در اثر برخورد با آمبولانس جان باخت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903241

دیگر خبرها

  • خسارت ۴۹۰ میلیارد تومانی سیل به بخش دُرُح سربیشه
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • استقرار ادارات در شهرستان فرخشهر در دستور کار قرار گیرد
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • درگذشت یک امام جمعه بر اثر تصادف با آمبولانس
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس