Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@02:37:16 GMT

نحوه دفاع سید عراقی از حرم سامرا چگونه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۴۰۰۹

صراط:

شهید مازن محمد سعد شبّر به جنبش اسلامی کتائب جند الإمام پیوست و در دفاع از حرم امامین عسکریین علیهما السلام مشارکت داشت.

به گزارش تسنیم شهید سید «مازن محمد سعد شبّر» در سال ۱۹۸۹ میلادی در محله النصر واقع در شهر بغداد متولد و اول آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی در تکریت به شهادت رسید. او عضو گردان ۶ کتائب جند الإمام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مازن در خانواده‌ای دینی و پایبند و منتسب به حوزه علمیه رشد کرد. چندین شخصیت عراقی از جمله سید قاسم شبر (رض) سیدالشهداء عراق از این خاندان هستند.

آغاز سن تکلیف شرعی شهید مازن با ظهور شهید محمد باقرالصدر در زمان حکومت رژیم صدام همزمان شد. خانواده شهید مازن با انقلاب شهید صدر همراهی و با رژیم صدام مقابله کردند. برادران بزرگتر شهید مازن به حوزه علمیه پیوستند و به همین دلیل نیز گروه‌های کافر رژیم بعث آن‌ها را تحت تعقیب قرار دادند. «جاسم شبر» برادر بزرگتر مازن در همین تعقیب‌ها دستگیر شد و پس از سقوط رژیم صدام نیز، مازن کسی بود که با اشغالگران آمریکایی مبارزه می‌کرد و بعد از آن نیز به مبارزه و جنگ علیه تروریسم و گروه تکفیری داعش ادامه داد.

در آغاز سال ۲۰۰۷ میلادی در یگان مهندسی مشغول ساخت بمب و موشک و شلیک آن‌ها به نظامیان اشغالگر شد. او این کار‌ها را در کارگاهی کوچک واقع در شهر الصدر انجام می‌داد. در پی فعالیت‌های او نیز خانواده‌اش توسط اشغالگران تحت تعقیب قرار گرفته و جاسم شبر برادر بزرگترش مجددا بازداشت شد. البته این اقدامات اشغالگران مانع از ادامه خط مقاومت و مبارزه توسط مازن تا زمان شکست اشغالگران در سرزمین امام علی و امام حسین علیهما السلام نشد.

زمانی که تروریست‌های داعش در عراق حضور یافتند، شهید مازن فعالیت جهادی خود را از سرگرفت و به جنبش اسلامی کتائب جند الإمام پیوست و در دفاع از حرم امامین عسکریین علیهما السلام مشارکت داشت. پس از آن نیز به عنوان مسئول و کارشناس یگان مهندسی به شهر الگرمه برای دفاع از مرقد ابراهیم بن علی رفت و در تمام درگیری‌ها نقش قهرمانانه‌ای ایفا کرد.

نقش دلاورانه و شجاعانه او در منطقه العوجه بر کسی پوشیده نیست. زمانی که ایستادگی کرد تا بتواند ۱۶ رزمنده‌ای که طی چندین ساعت آن‌ها را از اسارت دشمن آزاد کرده بود. شهید مازن اولین نفری بود که وارد قبر طاغوت شده بود و نخسین کسی بود که جاده العوجه-اسپایکر را پاکسازی و بازگشایی کرده بود. در برابر تجهیزات دشمن، بمب‌گذاری می‌کرد و در آزادسازی تکریت نیز به صورت فعال مشارکت داشت و در خلال خنثی کردن بمب‌های کارگذاشته شده در ساختمان اسکان در تکریت، به دلیل وقوع انفجار در داخل ساختمان به مقام رفیع شهادت رسید. پیکر مطهر شهید مازن نیز کشف نشد تا به اجداد پاکش تأسی کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سید عراقی تروریست های داعش حرم امامین عسکریین شهید مازن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه

خبرنگار RT به نقل از منابع ارتش سوریه از شنیده شدن صدای حملات توپخانه اشغالگران به مناطقی در حومه درعا خبر داد.

به گزارش ایسنا، منابع ارتش سوریه حاضر در تل الحاره در درعا در جنوب سوریه، بامداد روز دوشنبه تاکید کردند که صدای حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی را شنیده‌اند نه حملات هوایی را.

خبرنگار RT به نقل از این منبع نظامی گزارش داد که سلاح توپخانه مناطق اطراف آنها را هدف قرار داده است.

این منابع اشاره کردند که هیچ اطلاعات تایید شده‌ای در مورد مواضع و اهدافی که مورد حمله قرار گرفته‌اند، وجود ندارد.

به گفته این منابع، اگر گلوله موشکی از مرز جنوبی سوریه شلیک شود یا اسرائیل مشکوک به حرکتی گردد، حملات مکرر و اغلب به مناطق باز انجام می‌شود.

این در حالی است که رسانه‌ها گزارش داده بودند که توپخانه رژیم صهیونیستی نزدیکی تل الجابیه و تل الجموع در حومه غربی درعا را هدف قرار داد.

در مورد تلفات انسانی یا سایر خسارات در حملات از هر ۲ طرف اطلاعاتی در دست نیست.

بر اساس آنچه کانال ۱۴ عبری زبان گزارش داد گلوله باران توپخانه اشغالگران در پاسخ به پرتاب موشک از سوریه به سمت جولان جنوبی اشغالی انجام شد.

همچنین الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروی هوایی یک پهپاد را که از شرق به سمت اراضی اشغالی می‌آمد، با موفقیت رهگیری کرد و تلفات یا خسارتی در پی نداشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روز ۲۱۴ طوفان‌الاقصی| حملات سنگین اشغالگران به رفح
  • چند شهید و مجروح پس از آغاز حمله اشغالگران به رفح
  • بمباران شدید هوایی شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • بمباران شدید شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • واکنش حماس به جنگ اشغالگران علیه خبرنگاران و رسانه‌ها
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • کشتارهای جدید اشغالگران در غزه با هدف قرار دادن ۱۱ خانه در رفح و یک مدرسه آنروا
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها