Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:25:33 GMT

نوسازی خط آبرسانی به روستاهای شرق غیزانیه اهواز

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۴۰۱۹

نوسازی خط آبرسانی به روستاهای شرق غیزانیه اهواز

استاتدار خوزستان گفت: ۱۴ کیلومتر از خط آبرسانی روستاهای شرق غیزانیه توسط قرارگاه خاتم الانبیا نوسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز دوشنبه ۱۹ خرداد ماه از طرح های آبرسانی روستاهای غیزانیه اهواز و همچنین روستاهای رامشیر بازدید کرد.

استاندار خوزستان در حاشیه این بازدید توضیح داد: امروز بازدیدی از روستاهای شرق و پایین‌دست غیزانیه که هنوز مشکل آب دارند داشتیم این روستاها که بیش از ۳۰ روستا را شامل میشود از چاههای کم توله رامهرمز در حال آب گرفتن هستند و در نتیجه میزان آبی که به این مناطق می رسد کم و به صورت نوبت بندی و ناکافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه ما این است که شاوها را جدا کنیم و تا ۱۰ روز آینده این کار انجام می‌شود و آب به مجتمع آبرسانی رامشیر وصل می‌شود و در نتیجه آب کم توله به مجتمع آبرسانی دهلائیه سرریز می شود و از آنجا به سمت روستاهای شرق غیزانیه منتقل می شود در نتیجه روستاهای بیشتری آبرسانی می‌شود و انتظار داریم از ۱۰ روز آینده که شاوها جدا شد وضعیت آب روستاهای شرقی غیزانیه بهبود یابد.

شریعتی اظهار داشت: البته در مورد روستای سودان نگرانی داریم چون هم ارتفاع آن بیشتر است هم در آخر خط آبرسانی قرار دارد و ممکن است به آن آب نرسد و بنا داریم در صورتی که آب به روستای سودان نرسد از مجتمع آبرسانی شاوها در صورتی که کشش داشته باشد یک خط ۵ تا ۶ کیلومتری اجرا کنیم که روستای سودان و همچنین چای سودان رامشیر آبدار شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: بنا شده قرارگاه خاتم ۱۴ کیلومتر در منطقه کار نمایند و کل خط را نوسازی کند و وقتی نوسازی کامل شود هدر رفت و پرتی آب کاهش می‌یابد و از این شبکه میتوان به کمک روستای های شرق غیزانیه آمد.

شریعتی خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ تانکر درحال آبرسانی هستند و روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سرویس آبرسانی می کند و مشکل را تا حدود زیادی حل می کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای سایر روستاهای استان نیز در نظر داریم یک کار جهادی جمعی با محوریت آبفا استان و کمک سازمان آب و برق خوزستان آبفای اهواز و استانداری انجام شود و ۲۰۰ کیلومتر خط لوله و پمپ کار شود و حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ روستا از تنش آبی برای مدت زیادی خارج شود.

بنا بر این گزارش، بخش غیزانیه اهواز با وجود دارا بودن ذخایر نفت در دهه های گذشته در بخش های مختلف از محرومیت رنج می برد.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس استاندار خوزستان روستاهای شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی روستاها گام بردارد، جهاد آبرسانی در ۱۰ هزار روستا در کشور آغاز و این مهم به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به روستای کهن‌دژ افزود: بهسازی و محوطه‌سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ و همچنین نصب و راه‌اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کارهایی است که در محل آبگیر انجام شده.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای یک هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون‌سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و… دانست.

کریمی عنوان کرد: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تأمین آب شرب اهالی روستای کهن‌دژ اجرا شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: روستای کهن‌دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود ۱۰۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

کد خبر 6089482

دیگر خبرها

  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار