Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

در آستانه سفر ولی‌عهد عربستان سعودی به مادرید، دادگاه عالی اسپانیا از انجام تحقیقات درباره نقش «خوآن کارلوس» پادشاه سابق این کشور در امضای یک قرارداد جنجالی با ریاض خبر داد.

اخبار بین الملل-دادستان کل دادگاه عالی اسپانیا اعلام کرد، دادستانی این دادگاه تحقیقات درباره نقش «خوآن کارلوس» پادشاه سابق این کشور در قرارداد ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۱ احداث خطوط قطار سریع‌السیر این کشور برای عربستان سعودی تحقیق می‌کند.

بیانیه‌ دادستان کل دادگاه عالی اسپانیا درباره تحقیق درباره نقش پادشاه سال‌های ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۴ در حالی صادر شده که پیش از این جنجال‌های بسیاری درباره قرارداد ساخت خطوط سریع السیر بین مکه مکرمه و مدینه منوره مطرح شده بود.

اعلام تحقیقات از خوآن کارلوس ۸۲ ساله که در سال ۲۰۱۴ پادشاهی اسپانیا را به پسرش «فیلیپه ششم» واگذار کرد، در حالی مطرح شده که رسانه‌ها پیش از این خبر داده بودند کارلوس با مقام‌های سعودی شامل «ملک فهد» و همچنین «ملک سلمان» روابط نزدیکی داشته است.

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد: «خوآن کارلوس در سال ۲۰۱۱ نقشی قاطع در کمک به پیروزی (یک شرکت) کنسرسیوم اسپانیایی در قرارداد ۸.۲ میلیارد دلاری ساخت خط آهن سریع السیر شهرهای مقدس مکه و مدینه ایفا کرد».

اعلام آغاز تحقیقات دادگاه عالی اسپانیا درباره این قرارداد امضا شده بین اسپانیایی‌ها و عربستان سعودی با انتشار خبرها درباره سفر آتی «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی‌ها به مادرید همزمان شده است.

طبق گزارش روزنامه اسپانیایی «ال پائیس»، بن سلمان در جریان این سفر با اسپانیا قراردادی به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار برای خرید ۵ ناوجنگی امضا می‌کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اسپانیا پادشاه سعودی اسپانیا عربستان پادشاه دادگاه عالی اسپانیا خوآن کارلوس سریع السیر درباره نقش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

.

.

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشنهادهایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار
  • پیشنهادهایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار آزمون
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • قاتل سریالی در دام پلیس| او قربانیایش را در بزرگراه رها می‌کرد
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت