Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در کشور سنگاپور ممکن است یک وسیله پوشیدنی به منظور ردیابی افراد مبتلا به کووید ۱۹ برای همه تهیه شود تا به جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا کمک کند.

این وسیله از طریق فناوری بلوتوث بی‌سیم، افرادی که در تماس نزدیک با بیمار ویروس کرونا هستند را شناسایی می‌کند و زمانی مفید است که افراد آلوده به ویروس به مدت طولانی در کنار این افراد نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ابزار هوشمند به تلفن همراه وابسته نیست و افراد می‌توانند آن را در کیف خود حمل کنند.

گروه هوشمند دولت و دولت دیجیتال (SNDGG) که بالاکریشنان (وزیر امور خارجه سنگاپور) مسئولیت آن را برعهده دارد، تحت ریاست نخست‌وزیر است.

این برنامه روی همه گوشی‌های تلفن همراه قابل اجراست؟

این موضوع توسط وزیر امور خارجه سنگاپور بالاکریشنان (Balakrishnan) در روز جمعه در پارلمان مطرح شد و او گفت: به دلیل وجود مشکلات فنی احتمالاً برنامه تشخیص مبتلایان به کووید ۱۹ روی سیستم عامل آیفون کار نکند و به همین دلیل استفاده از این برنامه در سنگاپور اجباری نشده است.

دکتر بالاکریشنان گفت: برخلاف دستگاه‌هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، دستگاه‌های اپل هنگام اجرای برنامه در پس زمینه، استفاده از اسکن بلوتوث را به حالت تعلیق درمی‌آورند و شاید علت نقص فنی در اجرای این برنامه همین باشد.

بالاکریشنان به نمایندگی از نخست وزیر به سوالات درباره اینکه آیا می‌توان اقدامات بیشتری برای تقویت استفاده از برنامه برای ردیابی مخاطب انجام داد یا خیر، پاسخ داد.

امکان در دسترس همه قرار گرفتن دستگاه هوشمند 

او افزود: کشور ما در حال پیشرفت است و به زودی این دستگاه پوشیدنی و بی‌نیاز از تلفن هوشمند در دسترس همه شهروندان سنگاپوری قرار می‌گیرد.

وزیر خارجه سنگاپور گفت: اگر این دستگاه به خوبی عمل کند، دولت ممکن است این دستگاه را برای همه افراد در سنگاپور توزیع کند، این دستگاه موجب محافظت بیشتر سنگاپوری‌ها در برابر ویروس کرونا می‌شود.

همچنین بالاکریشنان از تهیه حدود ۶ میلیون عدد از این دستگاه برای شهروندان سنگاپوری خبر داد و گفت: این کار به منظور این است که همه شهروندان در اماکن مختلف از آن استفاده کنند، هنوز مشخص نشده که استفاده از ابزار ردیابی کرونا اجباری است یا خیر.

او افزود: برنامه ردیاب ویروس که دولت قبلاً معرفی کرده بود، تاکنون حدود ۱.۵ میلیون کاربر در ماه مارس از این برنامه استفاده کردند که این تعداد تنها ۲۵ درصد جمعیت سنگاپور را شامل می‌شود.

سنگاپور جزئیاتی از فناوری که قرار است در این دستگاه پوشیدنی استفاده شود، ارائه نداده است. با این وجود، تحلیلگران معتقدند که همانند نمونه پیشین خود، این دستگاه هم ممکن است با مشکلات مشابهی مواجه شود.

استفاده از این دستگاه برای چه افرادی ضروری است؟

ماه گذشته، دولت اعلام کرد کارگرانی که در محیط‌های پرخطر کار یا زندگی می‌کنند، برای ردیابی مخاطبان مبتلا به ویروس کرونا باید از آخرین نسخه این برنامه ستفاده کنند.

کشور سنگاپور یکی از بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در آسیا را داراست و از جمله کشور‌هایی است که می‌کوشد تا از راه‌های فناوری مانع از شیوع بیشتر ویروس کرونا شود.

بسیاری از متخصصان نگران دسترسی به حریم خصوصی از طریق دستگاه‌های ردیاب هستند، سنگاپور اعلام کرده است که اطلاعات جمع آوری شده نمونه قدیمی‌تر این برنامه، رمزگذاری و به صورت محلی در گوشی کاربر ذخیره می‌شود و تنها در صورتی که فرد به ویروس کرونا مبتلا باشد، به مقامات گزارش می‌شود.

سنگاپور هم‌اکنون ۳۷ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرده و ۲۴ مورد مرگ ناشی از این بیماری داشته است.

بیشتر بخوانید

تولید دستگاه ضدعفونی کننده هوا برای مقابله با کرونا ساخت دستگاه ضدعفونی کننده سطوح برای مقابله با کرونا ساخت دستگاه تهویه تنفسی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تشخیص افراد آسیب‌پذیر در برابر ویروس کرونا با فناوری نانو افزایش ۳۰ برابری ظرفیت تولید دستگاه ونتیلاتور در یک شرکت دانش بنیان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگاه هوشمند ویروس کرونا کروناویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور

آفتاب‌‌نیوز :

رییس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی کشور، از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشور خبر داد.

سردار کریمی گفت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می‌شود.

وی افزود: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده را به مشتری‌های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالا‌ها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشور‌های همسایه متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن اشاره به خروج غیر قانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشور‌های همسایه بیان داشت: بر اساس اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سردار کریمی اظهار داشت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفا مورد ردیابی و شناسایی قرار داده و وی را دستگیر می‌کند.

وی در پایان ضمن هشدار به بازرگانان کشور و لزوم اخذ تضمین در معاملات خود و همچنین اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرز‌های ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم توسط مأموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان