Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری مسئولین ما به طرح‌ها، پیشنهاد و تصمیم‌سازی و فرمول‌هایی که استادان ما در دانشگاه‌ها پیش روی آن‌ها می‌گذارند، نیاز دارند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام عیسی‌زاده معاون آموزشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم معارفه مدیر مرکز هم‌اندیشی استادان، گفت: مدیریت هم‌اندیشی استادان دانشگاه‌ها یکی از مراکز حساس و دارای مسئولیت مهم در نهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امروز فرهنگ و تمدن اسلام که برآمده از متن دین اسلام ناب است، و مورد اشاره و تأکید و توجه اندیشمندان غربی هم قرار گرفته، خیلی خوب در عرصه‌های اجتماعی خودش را نمایان می‌کند. بخش عمده این توسعه و انتشار قطعاً مدیون تلاش‌ها و نگاه‌های بلند استادان متدین، دلسوخته و بزرگواری است که ما در دانشگاه‌های کشور از وجودشان بهره‌مندیم. استادان بزرگواری که از تعلقات دینی و ملی گرفته تا تمام پیشرفت‌ها و تحولات پر شتاب علمی در داخل کشور را رقم می‌زنند.

وی در ادامه افزود: در کنار همه این افتخارات و امتیازهایی که دانشگاه‌های کشور ما دارد، یکی از وظائف و نکات و مسئولیت‌ها و عملکرد مهم استادان، که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و نقش برجسته‌ای هم هست ، نقش تربیتی و سازندگی است که استادان ما در دانشگاه‌ها از آن برخوردارند. یعنی تربیت نسل جوان و پیشرو برای کشور اسلامی و در نهایت برای کل جامعه اسلامی مورد توجه است.

حجت الاسلام عیسی‌زاده با اشاره به چکیده رهنمودهای مقام معظم رهبری و بیانیه و پیام‌های ایشان خطاب به استادان، بیان کرد: از مهمترین‌ها آن ها که می توان در یک جمله خلاصه کرد و از ابتدای به عهده گرفتن این معاونت مطرح شد، تربیت دینی در تراز انقلاب اسلامی است. این مسئولیت بسیار مهم و برجسته استادان نیازمند دارا بودن روحیه تقوا  و توجه به معرفت دینی است و این محقق نمی‌شود مگر در پای درس استادان بزرگواری که در دانشگاه‌ها از وجود آنها بهره مند هستیم.

وی ادامه داد: تربیت دینی در تراز انقلاب اسلامی در واقع نقطه ثقل مسئولیت استادان ماست. این تربیت دینی باید در صحنه‌های عینی خود را به نمایش بگذارد. یکی از جاهایی که این مسئولیت بزرگ و برجسته خودش را نشان می‌دهد، نقش آفرینی استادان ما در مسائل اجتماع، کشور و مخصوصاً مشارکت در تصمیم‌سازی‌های بزرگ و مهم نظام است.

معاون آموزشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فلسفه تشکیل مدیریت هم‌اندیشی استادان در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در واقع ورود جدی به عرصه تصمیم سازی برای نظام و مسئولین نظام است. امروز بیش از هر زمان دیگری مسئولین ما به طرح‌ها، پیشنهاد و تصمیم‌سازی و فرمول‌هایی که استادان ما در دانشگاه‌ها  پیش روی آن‌ها می‌گذارند، نیاز دارند. لذا اصلی‌ترین ماموریت مدیریت هم اندیشی استادان، آوردن این ظرفیت عظیم علمی و معرفتی به پای تصمیم گیری‌های کلان نظام است.

عیسی زاده افزود: اگر قرار است نسلی برای مدیریت نظام اسلامی در منطقه و خدمات‌رسانی به جامعه اسلامی تربیت شود، این محقق نمی‌شود مگر آنکه دانشجویان و نسل آینده ما از تربیت درست و والای دینی و خودساختگی معنوی برخوردار باشند. بنابراین وظیفه استادان فقط آوردن دانشجو پای درس‌های آموزشی نیست، بلکه مهمترین نقش استادان ما نقش تربیتی است.

معاون آموزشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای عملی شدن این هدف سه راهبرد را معرفی نمود و گفت: اولین راهبرد این است که مباحث، تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌هایی که داریم باید از عمق بیشتری برخوردار شود و به اصطلاح یک عمق بخشی را هم در مباحث معرفتی و هم در تصمیم‌سازی‌ها و هم در بحث‌های تربیتی داشته باشیم. زمانی که استادان ما در بحث‌های تربیتی عمیق می‌شوند، اثرات آن کار تربیتی چندین برابر و ماندگار می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وی در پایان خاطرنشان کرد: راهبرد دوم فعال سازی همه بدنه استادی دانشگاه‌هاست. به لحاظ کوشش کمی و توسعه‌ای که باید در عرصه دانشگاهی داشته باشیم، چه در بحث‌های تربیتی و فرهنگی که این مدیریت دنبال می‌کند و چه در عرصه‌های علمی و اندیشه‌ای که در حلقه‌های هم‌اندیشی و دانش‌افزایی دنبال می‌شود. توسعه و فعال‌سازی همه بدنه استادان دانشگاه جزء راهبردهای ما است. راهبرد سوم که حاصل دو راهبرد قبلی است و باید به عنوان نتیجه مهم دنبال شود، راهبرد مشارکت و آوردن همه ظرفیت استادان در تصمیم سازی‌ها و مسائل مهم کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها هم اندیشی استادان استادان ما ما در دانشگاه ها تصمیم سازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، متن پیام ابوطالب شفقت استاندار لرستان به مناسبت روز کارگر به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد. (مقام معظم رهبری)

روز جهانی کار و کارگر فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به قشر سازنده و خدومی است که مقام معظم رهبری آنها را ستون اصلی تولید و خدمات‌رسانی در کشور دانستند.

کارگران به عنوان رزمندگان خط مقدم اقتصادی و بازوی جهش تولید و نیروی مولد، پیشرفت‌های اقتصادی و جهش تولید در کشور هستند که با وجود تمام تنگنا‌ها و در شرایط حساس کنونی و توطئه‌های دشمنان از هیچ کوششی برای شکوفایی اقتصاد ملی و پیشرفت ایران دریغ نکرده و نمی‌کنند.

این جانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام کارگر، تلاش‌های شبانه روزی کارگران پر تلاش و زحمت‌کش استان را ارج نهاده و امیدوارم در سالی که با درایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، با بلندهمتی، همدلی و روحیه جهادی کارگران و کارفرمایان گرامی، شاهد دستاورد‌های ارزشمندی که حاکی از بالندگی غرورآفرین در کشور و به ویژه استان لرستان است، باشیم.

دیگر خبرها

  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره