Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی عربی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به باز شدن حدود ۹۰ درصد از مراکز اقامتی و گردشگری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این موضوع ضرورت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن را افزون‌تر کرده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: تالارهای هتل‌ها، استخرهای هتل‌ها و مراکز آب درمانی هتل‌ها همچنان امکان فعالیت ندارند که بر این امر نیز نظارت لازم صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربی با اشاره به اینکه پروتکل‌های بهداشتی به کارشناسان گردشگری در شهرستان‌ها و متولیان مراکز اقامتی گردشگری در استان ابلاغ شده است، ادامه داد: در شهرستان‌ها کارشناسان گردشگری بر رعایت مؤلفه‌های بهداشتی در این مراکز نظارت دارند.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون همه مراکز اقامتی شهرستان‌ها مورد بازدید قرار گرفته‌اند، بیان‌کرد: در این بازدیدها موارد مورد نیاز تذکر داده شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: ضدعفونی‌کردن مکرر سطوح، ملحفه‌ها و دستگیره‌ها از مهمترین نکاتی است که صاحبان مراکز اقامتی در راستای حفظ سلامت مردم باید مد نظر قرار دهند.

عربی بیان‌کرد: از طرف دیگر تأکید شده در نمازخانه‌های مراکز اقامتی نیز مهرها و چادر نمازها به صورت موقت جمع‌آوری شود تا افراد برای ادای فریضه نماز از مهر و چادر شخصی استفاده کنند.

وی ادامه‌داد: قرار دادن مواد ضدعفونی کننده در ورودی مراکز اقامتی گردشگری نیز از دیگر توصیه‌ها و تأکیدات برای حفظ سلامت و پیشگیری از شیوع کرونا است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: ما موارد تخلف از موازین بهداشتی را به متولیان مراکز اقامتی به صورت تذکر و اخطار بیان می‌کنیم ولی در صورت نیاز به پلمپ این امر بر عهده نهادهای بهداشتی ذی‌ربط است.

عربی افزود: از این جهت همواره در بازدید از مراکز اقامتی نماینده حوزه بهداشت استان نیز کارشناسان و بازرسان ما را همراهی می‌کنند.

وی اظهار کرد: میانگین تعداد مسافرانی که در پنج روز گذشته در واحدهای اقامتی خراسان‌جنوبی اقامت کردند به ۲ هزار و ۳۶۱ نفر در روز رسید که البته با آمارهای ما در مدت مشابه با سال‌های گذشته به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی بیان کرد: هر چند ما به مردم اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در مراکز اقامتی می‌دهیم ولی به صورت طبیعی بازگشت به شرایط گذشته زمان بر است.

گفتنی است ۹ هتل، ۱۶ مهمان‌پذیر و ۵۹ اقامت‌گاه بوم‌گردی در خراسان جنوبی فعالیت دارند.

کد خبر 4944043

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری بیرجند ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام آتش سوزی سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند امام خمینی ره آتش سوزی جنگل ها ستاد مقابله با کرونا صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی معاون گردشگری میراث فرهنگی مراکز اقامتی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، با توجه به بارندگی های شدید شب گذشته  و جاری شدن رودخانه های فصلی ، جاده خوسف به معدن قلعه زری مسدود شد. 

به گفته هلال احمر خراسان جنوبی هم استانی ها از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی
  • هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری
  • آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت/ عکس
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری