Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:44:45 GMT

نمایشگاه صنایع دستی البرز گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۴۶۲۵

نمایشگاه صنایع دستی البرز گشایش یافت

علی عبادی معاون  صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز شامگاه دوشنبه در حاشیه این  نمایشگاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روز جهانی صنایع دستی  از ۲۰ خرداد ماه جاری آغاز می شود، اظهارداشت: نمایشگاه صنایع دستی البرز با رعایت پروتکل های ستاد کرونای استان و دستور العمل های که از طریق وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابلاغ شده،  آغاز به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کسب و کارها از جمله حوزه صنایع دستی و گردشگری براثر کرونا مختل و آسیب دید ، گفت : حدود  ۶۰ هنرمند البرزی  محصولات صنایع دستی خود را  در قالب رشته های مخلتف در نمایشگاه شاه عباسی کرج به نمایش گذاشته اند.

 این نمایشگاه تا ۲۵ خرداد ماه  هر  روز از ساعت ۱۷  تا ۲۲ آماده بازدید علاقه مندان است . رشته های مختلف صنایع دستی شامل بافته هایی مانند گلیم،  سفال و  معرق  در این نمایشگاه در دید عموم قرار گرفته است.

از مجموع ۲۹۵ رشته حوزه صنایع دستی بیش از ۷۰ رشته در استان البرز فعال است .

 با توجه به  پژوهش هایی که در این بخش صورت گرفته ، گلیم  منطقه طالقان از آثار صنایع دستی تاریخی استان البرز محسوب می شود.

حدود ۳ هزار هنرمند در استان البرز فعالیت دارند که بیشتر آنان در زمینه  سفال ، سرامیک ، محصولات چرم سنتی و چوب مشغول به کار هستند.

به گفته عبادی ، مبادی خروجی رسمی برای صادرات صنایع دستی در البرز وجود  ندارد و بیشترصادرات صنایع دستی استان البرز به صورت چمدانی بوده که  از طریق فرودگاه امام خمینی(ره ) انجام می شود.

برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی استان البرز وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی استان البرز میراث فرهنگی استان البرز صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی