Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:15:56 GMT

صنعت نشر ایران با چه مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۵۸۶۴

صنعت نشر ایران با چه مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «صنعت نشر ایران»، شناسایی و رتبه‌بندی مشکلات و موانع در بازرگانی، نوشته محمد خودسوز توسط انتشارات دهکده هوسم به تازگی در خرداد ۹۹ چاپ و منتشر شده است.

این کتاب در ۳ فصل با عناوین مبانی نظری و پیشینه، روش اجرایی تحقیق و تجزیه و تحلیل داده‌ها تهیه و تنظیم شده است.

توجه به عملکرد صنعت نشر و توسعه بخشیدن به آن «جایگاه ویژه‌ای در پژوهش‌های آکادمیک تمامی کشورها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا شرکت‌های موفق در این زمینه که در تلاش برای دستیابی به رشد و شکوفایی هر چه بیشتر هستند، تمرکز خود را بر عوامل تأثیرگذار بر روند این توسعه گسترش می‌دهند. عواملی نظیر نوآوری، قابلیت‌های بازاریابی، قابلیت‌های فناوری، بازارگردی و یادگیری محوری از جمله عواملی هستند که هر یک می‌توانند تأثیر چشمگیری در تغییر روند عملکردی این شرکت‌ها داشته باشند.

براساس تحقیقات انجام شده می‌توان بیان داشت در فضایی رقابتی که محیط اصلی فعالیت شرکت‌های صنعت نشر ایران به شمار می‌رود و در آن کسب مزیت‌های رقابتی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر پیشرفت و ثبات هر چه بیشتر شرکت و بهبود عملکرد آن بگذارد توجه به قابلیت‌های بازاریابی از آنجا که عامل مهمی در کسب مزیت رقابتی به شمار می‌رود می‌تواند بسیار با اهمیت باشد.

امروزه با توجه به افزایش روز افزون رقابت میان شرکت‌ها و راستای توجه به تغییر و تحول شرکتی هر شکرت به دنبال آن است که عملکرد موثرتری داشته باشد و این امر توجه پژوهشگران علوم انسانی را به خود جلب کرده است. فهم مسائل مربوط به شرکت‌ها به تأثیرگذاری بیشتر آن‌ها منجر می‌شود. در فضای رقابتی امروز کسب‌وکارها در تلاشند تا با ایجاد مزیت رقابتی پایدار از طریق ارتقای عملکرد شرکتی رونق یابند و خود را با تغییرات تطبیق دهند. همواره در بیشتر شرکت‌ها در سرتاسر دنیا مدیران به دنبال ارتقا و بهبود عملکرد شرکت‌های خویش هستند.

در بخشی از کتاب آمده است: صنعت نشر مانند هر صنعت دیگری به مدل نوآورانه و جدیدی برای کسب‌وکار احتیاج دارد تا بتواند نقطه‌ضعف‌های موجود را پر کند. کسب‌وکار در صنعت رسانه نه رازآلود و مبهم است و نه واضح و روشن.

در واقع این کسب‌وکار نوعی بازی است که بازگیران جدیدی وارد آن می‌شوند تا ضربه‌ای به رقیبان خود وارد کنند و رقابت در آن بسیار شدید است. تحولات صنعت نشر و شکل‎گیری سازمان‌ها و مراکزی که با شکستن قواعد بازار نشر به مشتریان این صنعت خدماتی متمایز ارائه می‌دهند، سبب شده نیاز به نوآوری در تولید و عرضه محصول بیش از پیش احساس شود.

در وضعیت کنونی صنعت نشر ایران در حوزه تولید با مشکلات عدیده‌ای از قبیل کاغذ مناسب، سیستم‌های آماده‌سازی محتوا و پیش از چاپ در حوزه فناوری و اطلاعات انفورماتیکی، صنایع و سیستم‌های چاپ و صحافی آثار و منشورات مختلف و همچنین توزیع و پخش آثار و منشورات چاپ شده نظیر مراکز توزیع سنتی و غیراستاندارد، مراکز سیستماتیک الگوبرداری شده از کشورهای پیشرفته ولی با عدم کارایی مناسب با فرهنگ مطالعه منشورات مکتوب در ایران روبه‌رو است.

کتاب «صنعت نشر ایران»، شناسایی و رتبه‌بندی مشکلات و موانع در بازرگانی، نوشته محمد خودسوز توسط انتشارات دهکده هوسم، به قیمت ۴۰ هزارتومان، به تازگی در خرداد ۹۹ چاپ و منتشر شده است.

کد خبر 4940997 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار نشر کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی ویروس کرونا خبرگزاری مهر معرفی کتاب رایزنی فرهنگی ادبیات سالروز ارتحال امام خمینی بازار نشر تازه های نشر گردشگری ادبیات جهان میراث فرهنگی ترجمه ادبیات داستانی صنعت نشر ایران شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حیدری معاون حقوقی، مالی و امور مجلس وزیر نیرو، گفت: امروزه آب و برق، تنها عنصر آسایش نیست و برای رشد تولید، پیشرفت روز افزون صنعت و تجارت و فناوری، رشد اشتغال، رشد ۸ درصدی، جلوگیری از تورم و بیکاری، و نیز استفاده از ظرفیت‌های معادن و کشاورزی، کلیدی‌ترین عامل آب و برق است.

معاون حقوقی، مالی و امور مجلس وزیر نیرو با بیان اینکه کسری‌های تأمین برق در سال‌های (۱۳۹۹) و (۱۴۰۰) موجب تعطیلی بسیاری از مشاغل شد، تصریح کرد: برق به دلیل ارتباط مستقیم با اشتغال و سفره مردم، عامل اصلی رضایتمندی مردم بوده و به یک عنصر حیاتی در خصوص، سایش، اشتغال و امنیت تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان صنعت آب و برق، حافظان آرامش و آسایش مردم هستند، گفت: علاوه بر این موارد، حیات مردم در بیمارستان‌ها و سایر مراکز خطیر، در گرو صنعت آب و برق کشور است. یکی از مهم‌ترین پست‌های کلیدی در صنعت آب و برق، مدیران و کارکنان حقوقی هستند چون ارتباط مستقیم با خدمت‌رسانی به موقع به مردم دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: اگر بیمارستانی حتی با سال‌ها تأخیر افتتاح شود، مشکلی برای حیات مردم ایجاد نمی‌کند، اما اگر برق فقط سه روز قطع شود، زندگی و امنیت و تغذیه مردم به واسطه فساد مواد غذایی، تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

این مسؤول همچنین با اشاره به تشکیل شورای حقوقی وزین وزارت نیرو متشکل از تمام حقوقدان‌های کشور از مجلس، دیوان عدالت اداری، دادستانی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و حقوقدان‌های شرکت‌ها مادر تخصصی، تصریح کرد: جلسات این شورا به صورت منظم برگزار و در آن تصمیمات و راهبردهای کلان وزارت نیرو با خرد جمعی اتخاذ می‌شود.

حیدری در عین حال به گستره خدمات وزارت نیرو نیز اشاره و تصریح کرد: از آنجایی که گستره خدمات وزارت نیرو بسیار وسیع است، ارتباطات زیادی با مردم داریم و همین موضوع موجب می‌شود، بعضاً سالانه تا حدود ۶۰ هزار پرونده تشکیل شود.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم اولویت‌بندی خوبی داشته باشیم، منافع مردم و دستگاه از بین می‌رود، اضافه کرد: اگر پرونده‌ای شرایط ویژه دارد یا ارزش مالی پرونده‌ای زیاد است، باید شرکت مادر تخصصی در جریان قرار گیرد چون در پرونده‌های سنگین نیاز به همفکری و ارتباطات بیشتری وجود دارد.

این مسؤول همچنین از راه‌اندازی سامانه‌ای در وزارت نیرو خبر داد که بلافاصله پس از تشکیل پرونده قضائی، در ستاد قابل مشاهده باشد.

معاون حقوقی، مالی و امور مجلس وزارت نیرو با تاکید بر اینکه کارکرد دفاتر حقوقی با اعتبارات شرکت در ارتباط است، اظهار داشت: مدیران حقوقی شرکت‌ها باید با مدیران قضائی، دادگستری، اطلاعاتی و انتظامی استان در ارتباط باشند و آنها را از وضعیت دستگاه آگاه کنند چرا که نباید برای اجرای حکم یک نفر، تمام خدمات یک دستگاه متوقف و حساب‌ها بسته شود.

حیدری در پایان تاکید کرد: رعایت عدالت به معنی رسیدن حق صرفاً به دستگاه نیست و باید مدیر حقوقی، مدیران دستگاه را از واقعیت پرونده‌ها آگاه کنند و اگر کسی شکایتی کرد و شکایتش به حق بود باید احقاق حق شود.

کد خبر 6096364

دیگر خبرها

  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت
  • پیروزی تیم فوتسال در مسابقات شرکت‌های تابعه منطقه پنج صنعت نفت
  • یزد؛ میزبان غول‌های صنعت نساجی
  • ارائه ۲۰۰ مقاله در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • حضور بیش از ۱۲۰ شرکت معتبر در نمایشگاه نساجی یزد
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • برپایی نمایشگاه نساجی و پوشاک در یزد
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع