Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:50:17 GMT

تحریک نورون‌های مغز با ایمپلنتی به اندازه دانه برنج

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۶۴۰۶

تحریک نورون‌های مغز با ایمپلنتی به اندازه دانه برنج

به گزارش سه‌شنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، معمولا برای درمان بیماری‌هایی مانند صرع و پارکینسون، الکترودهای تحریک‌کننده نورون‌ها با استفاده از عمل جراحی درون مغز ایمپلنت می‌شوند. این الکترودها به دستگاهی شبیه ضربان‌ساز متصل می‌شوند که توان مورد نیاز آن از یک باتری مستقل تامین می‌شود. این دستگاه نیز در بخش دیگری از بدن و زیر پوست ایمپلنت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این که ممکن است باتری این دستگاه قابل شارژ هم باشد، در نهایت لازم است با استفاده از عمل جراحی، جایگزین شود.
اکنون محققان دانشگاه رایس در آمریکا  دستگاهی ساخته اند که توان مورد نیاز خود را از یک میدان مغناطیسی در خارج از بدن تامین می‌کند. این دستگاه به اندازه یک دانه برنج بوده و از دو لایه مواد مختلف ساخته شده است. لایه اول نوعی فویل تنگیده مغناطیسی (magnetorestrictive) است که از آلیاژ آهن، بور، سیلیکون و کربن است. زمانی که این ماده در میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد، در سطح مولکولی نوسان می‌کند. لایه دوم یک کریستال پیزوالکتریک است که می‌تواند نوسانات فویل را به ولتاژ الکتریکی تبدیل کند. سپس یک مدار مجتمع این ولتاژ را ماجوله کرده و فرکانس آن را کاهش می‌دهد تا نورون‌ها بتوانند نسبت به آن واکنش نشان دهند.
در آزمایش‌های اولیه، این ایمپلنت زیر پوست سر موش‌ها کار گذاشته و به الکترودی متصل شد که در بخش مرکزی مغز آن‌ها ایمپلنت شده است. موش‌ها امکان حرکت آزادانه در محیط را داشتند، اما ترجیح می‌دادند در مناطقی مستقر شوند که میدان مغناطیسی موجب فعال شدن ایمپلنت مغزی می‌شد.
به اعتقاد محققان نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد مواد الکترومغناطیسی قابلیت تامین توان مورد نیاز ایمپلنت‌های مغزی را دارند و استفاده از این مواد در ساخت ایمپلنت‌ها امکان تولید نسل جدید از تجهیزات پزشکی را بدون نیاز به باتری‌ها فراهم می کند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است.

برچسب‌ها ایمپلنت پارکینسون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمپلنت پارکینسون ایمپلنت پارکینسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کارگران و برخی از فعالان که خود را «کارگران نیویورک» می‌نامند، برای اولین بار در تظاهرات حامیان فلسطین که دو روز است در محوطه دانشگاه سیتی کالج در منهتن ادامه دارد، شرکت کردند.
 
کمپ همبستگی غزه که توسط دانشجویان سیتی کالج در محوطه دانشگاه ایجاد شد،برای نخستین‌بار به خیابان‌ها آمده و با مردم متحد شدند.
 
در حالی که جوانان مسلمان نماز جمعه را با هم در پارک محل استقرار اردوگاه همبستگی در محوطه دانشگاه اقامه کردند، سایر معترضان به احترام آنها اعتراضات خود را متوقف نمودند. برخی از اعضای جامعه یهودی ارتدوکس مقیم نیویورک نیز با در دست داشتن بنرهای ضداسرائیلی و ضدصهیونیسم در این تظاهرات شرکت کردند و به صراحت اعلام نمودند که در کنار آرمان عادلانه فلسطین ایستاده‌اند.
 
پس از اینکه حملات اسرائیل به غزه ششمین ماه خود را به پایان رساند و متوقف نشد، اعتراضات از دانشگاه‌های آمریکا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آتی دوباره شتاب بیشتری گرفت و با مشارکت برخی سازمان‌های غیردولتی و اتحادیه‌های کارگری، امکان تبدیل شدن به یک جنبش خیابانی در مقیاس بزرگ شبیه به «جان سیاهان مهم است» را تقویت می‌کند.
 
 تاکید دانشجویان بر مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات
در روز دوم، کمپ همبستگی غزه در شهر کالج، یکی از معترضان تلاش کرد وارد باغ محوطه دانشگاه شده و با انجام اقدامات تحریک‌آمیز قصد تحریک دانشجویان در محوطه را داشت که توسط جوانان فلسطینی متوقف شد. جوانان فلسطینی عامل تحریک کننده را که به گفته آنها اسرائیلی بود از منطقه بیرون راندند.
 
ما قوی‌تر از همیشه هستیم
یک نماینده در کمپ همبستگی غزه در سیتی کالج که به نمایندگی از گروه معترض در دانشگاه کلمبیا، که مرکز اولیه اعتراضات دانشگاه بود، سخنرانی می‌کرد گفت که دانشجویان در پردیس‌های دانشگاهی قوی‌تر از همیشه هستند و تا رسیدن به خواسته‌هایشان به مبارزه ادامه خواهند داد.
 
علاوه بر این، بیانیه‌­ای در یک گروه واتس‌اپ به اشتراک گذاشته شد که تظاهرکنندگان در آن ارتباط برقرار می کنند، مبنی بر اینکه مدیریت کالج شهر " با گروه نماینده دانشجویان تظاهرکنندگان برای مذاکره بر سر میز موافقت کرده است." این برای آنها "به معنای پیروزی بزرگ" تلقی می‌شود.
 
از سوی دیگر، تنش بین مدیریت دانشگاه کلمبیا و دانشجویان نیویورک بر سر اعتراضات غزه که از هفته گذشته آغاز شده است، همچنان ادامه دارد. الکساندریا اوکاسیو کورتز، عضو دموکرات مجلس نمایندگان نیویورک، به کمپ همبستگی در محوطه دانشگاه آمد و قول حمایت داد. ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان مینه سوتا نیز روز گذشته از کمپ همبستگی غزه در کلمبیا بازدید کرد و در کنار حامیان فلسطینی عکس گرفت.
 
حمایت بسیاری از اساتید، اساتید و برخی از سیاستمداران از اعتراضات طرفدار فلسطین که به دانشگاه‌های سراسر آمریکا سرایت کرده است، پایان دادن به این تظاهرات را برای مدیریت دانشگاه‌ها دشوار می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • واضح‌ترین تصویرها از مغز با قوی‌ترین دستگاه ام‌آرآی
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است