Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا مریدی کارگردان و نویسنده تئاتر کودک و نوجوان و کارشناس نمایش عروسکی درخصوص برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:ما از اعضای دبیرخانه جشنواره تئاتر عروسکی هستیم و قرار بر شروع کار به صورت فشرده از فروردین ماه بود، اما شیوع بیماری سبب لغو برگزاری جشنواره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی نمایشی را برای اجرا در اردیبهشت ماه آماده کرده بودم که آن هم لغو شد.

مریدی با اشاره به بازگشایی سالن‌ها و حضور تماشاگران گفت: به نظر من این مسئله زمان بر است. اکنون بسیاری از خانواده‌ها به همراه کودکان خود به پارک و بازار می‌روند و قشر خاصی به تماشای تئاتر می‌نشینند و همان قشر به این مسئله هم فکر می‌کند که حضور کودکان در سالن‌های تئاتر آسیبی به دنبال ندارد و سلامت کودکان را به خطر نمی‌اندازد بنابراین علی رغم اینکه بسیاری صحبت از اطمینان نکردن خانواده‌ها به سالن‌ها می‌کنند من اینگونه فکر نمی‌کنم، زیرا مخاطبان ما خاص هستند و زمانی که تئاتر رونق یابد شاهد حضور دوباره تماشاگران خواهیم بود.

او ادامه داد: نیمه بهمن ماه در تالار هنر، نمایشی برای اجرا داشتیم و آن اجرا نیمه کاره ماند، ساده‌ترین کاری که می‌توانیم برای خودمان انجام دهیم این است که تالار یا مرکز هنر‌های نمایشی قرارداد خود را با مبلغ بالاتر ببندد و با این تصور که گروه نمایشی تمرین و اجرا داشته به گروه نمایشی کمک کند.

داور جشنواره تئاتر خانوادگی در خصوص اجرا‌های این جشنواره بیان کرد: در جشنواره تئاتر خانوادگی اجرا‌هایی را دیدم که بسیار زیبا بود و خانواده‌ها با همکاری خود نمایش‌های خلاقی را اجرا می‌کردند. شاید این شرایط سبب شد تا خلاقیت‌هایی در تئاتر ایجاد شود و تئاتر منحصر به سالن نمایش نباشد نه اینکه بخواهیم شکل تئاتر را تغییر دهیم بلکه باید بتوانیم آن را گسترش دهیم و مردم بیشتری را با آن آشنا کنیم تا سبب جذب تماشاگر به سالن‌های تئاتر شود.

وی افزود: جشنواره خانوادگی را شهرداری منطقه ۱۱ برگزار کرده و قرار بر اجرای نمایش خانوادگی در زمان ۲ الی ۳ دقیقه در خانه بود،تلاش پدر و مادر و بچه‌ها بسیار برای ما جالب توجه بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای نمایشی تئاتر شهر ویروس کرونا جشنواره تئاتر سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روز‌های پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تن‌هایی و تنهایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس: امیرحسین میرزائی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر