Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز موسیقی انقلاب اسلامی (مأوا) همزمان با فرا رسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای نماهنگ «جوان پهلوان» را تولید کرد.

 به گزار گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی مرکز موسیقی «مأوا»، نماهنگ «جوان پهلوان» همزمان با فرا رسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای توسط مرکز موسیقی انقلاب اسلامی تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این نماهنگ قرار است طی روز‌های آینده در یکی از برنامه‌ها «به خانه بر می‌گردیم» رونمایی شود.

در توضیح این نماهنگ آمده است: «واژه پهلوانی از قدیم الایام با ورزش زورخانه‌ای گره خورده است؛ یکی از قدیمی‌ترین ورزش‌های ایران که در بین مردم نیز مقبولیت خاصی داشته و ورزشکاران این رشته علاوه بر تقویت قوای جسمانی، به دلیل رفتار و منش خاصی که در بعد انسانی و اخلاقی و جوانمردی داشتند، پهلوان نیز خطاب می‌شدند. «پوریای ولی» و «غلامرضا تختی» دو نماد پهلوانی و جوانمردی در تاریخ ورزش ایران هستند که نام اکثر گود‌های زورخانه در کشور نیز به نام آنهاست. مردانی که با تأسی به مولای خود علی (ع) در خارج از ورزش و در یاری به مستمندان و نیازمندان گوی سبقت را از دیگران ربودند و در قلب عام و خاص در طول تاریخ جای گرفتند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعتی شدن دنیای مدرن، مثل سابق به این ورزش ارزشمند در تاریخ کشور توجه نمی‌شود و در ذهن مردم خصوصاً نسل جوان و نوجوان هر روز کمرنگ‌تر می‌شود و بازی با وسایل کامپیوتری و هوشمند را به ورزش و تحرک در گود زورخانه ترجیح می‌دهند. این در حالی است که متولیان فرهنگی برای زنده نگه داشتن نام و یاد پهلوانان قدیم و خصلت‌های پهلوانی و جوانمردی کار سختی دارند و شاید کمترین کاری که می‌توان در این زمینه انجام داد استفاده از تکنولوژی روز و ابزار سمعی و بصری برای شناساندن این فرهنگ باشد.

مرکز «ماوا» سعی کرده به این موضوع با تولید یک نماهنگ جذاب به نام «جوان پهلوان» به شکلی هنری برای کودکان و نوجوانان بپردازد و این نماهنگ را نیز به شهید نوجوان پهلوان «سعید طوقانی» تقدیم کرده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
نوجوانی که در سن ۷ سالگی بازوبند پهلوانی را صاحب شد و در این رشته خود را مطرح کرد. سعید طوقانی، سال ۱۳۴۸ در تهران به دنیا آمد و به لحاظ اینکه پدرش مرحوم حاج اکبرعلی طوقانی از ورزشکاران باستانی بنام تهران بود. در سن چهار یا پنج سالگی به این ورزش علاقه‌مند شد و به همراه پدر و برادران بزرگترش که آنان نیز از جمله ورزشکاران بودند، در زورخانه حضور پیدا می‌کرد. علاقه زیاد او به ورزش باعث شد تا در این زمینه رشد بسیاری کند و با ارائه نمایش‌های زیبا، همگان را متحیر سازد. شش سالگی او مصادف بود با حضور بیش از پیشش در عرصه ورزش باستانی و در سن هفت سالگی در مراسمی با حضور مسئولین رده بالای مملکتی آن زمان در سال ۱۳۵۶ توانست تنها در عرض ۳ دقیقه ۳۰۰ دور به دور خود بچرخد و با اجرای حرکات منحصر بفرد، بازوبند پهلوانی کشور را از آن خود سازد.

با شروع حرکت مردم به رهبری امام خمینی (ره) علیه ظلم و ستم حکومت طاغوت، سعید نیز همراه بزرگتر‌های خانواده خود در آن شرکت کرد و با سیل خروشان ملت همراه گشت. نامه‌ای به امام نوشت و به نشانه اعتراض و به خاطر ظلم ستم‌های شاه ملعون ٰدست از ورزش باستانی کشید.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به همراه گروهی از ورزشکاران و پهلوانان ورزش باستانی به دیدار حضرت امام (ره) رفت و در حضور ایشان به اجرای عملیات چرخ باستانی پرداخت. در سال ۱۳۵۸ طی حکمی توسط مرحوم پهلوان مصطفی طوسی رئیس وقت فدراسیون ورزش‌های باستانی سرپرست نوجوانان باستانی کار کشور شد و با شروع تجاوز رژیم بعثی عراق به ایران در مهر ماه سال ۱۳۵۹، با وجودی که سن و سال چندانی نداشت، بر رفتن به جبهه اصرار کرد، چرا که نمی‌توانست بماند و شاهد باشد که برادران بزرگترش علی، محمد و حمید به جبهه بروند و او در خانه باشد. سرانجام این پهلوان کوچک اندام در سال ۱۳۶۳ و در سن ۱۵ سالگی شربت شیرین شهادت را نوشید.

نماهنگ «جوان پهلوان» روز جمعه ۲۳ خرداد مصادف در برنامه «به خانه برمی گردیم» رونمایی خواهد شد.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ماوا نماهنگ انقلاب اسلامی مرکز موسیقی جوان پهلوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس هیأت زورخانه‌ای و ورزش پهلوانی گفت: به مناسبت ۷ اردیبهشت ماه روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در زورخانه علی ابن ابی طالب (ع) فرخ شهر بیش از ۲۰ ورزشکار و قهرمان این رشته به اجرای برنامه پرداختند.
مهدیان افزود: در پایان از قهرمان و نشان آوران مسابقات کشوری سال ۱۴۰۲ قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان