Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@21:49:02 GMT

کرونا از پنجره ماشین وارد میشود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۷۸۰۶

محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود می‌گویند انتقال کرونا از طریق پنجره‌ خودرو بسیار غیرمحتمل است. در مقابل، توصیه شده است که تا جای ممکن پنجره‌ی خودرو را به منظور حفظ تهویه و جریان هوا باز نگه دارید. ناطقان: محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد و مقالات موجود به این پرسش پاسخ داده‌اند که در صورت پایین بودن شیشه خودرو در حین رانندگی، احتمال انتقال ویروس کرونا از محیط بیرون وجود دارد یا خیر؟

در این مطلب آمده است: «بر اساس مطالعات، در صورت حضور فرد آلوده به ویروس کرونا در یک خودروی سواری و باز بودن پنجره‌ی خودرو به دلیل چرخش و جریان هوا، انتقال بیماری به سایر سرنشینان خودرو کمتر از شرایطی است که شیشه‌ها بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین توصیه شده است تا جای ممکن از سیستم سرمایشی (کولر ماشین) استفاده نشود. چرا که مانع جریان هوا و تهویه‌ی مناسب در داخل خودرو می‌شود.

اگر چه بر اساس نظر متخصصان، باز بودن پنجره‌ها در شرایط خاص ( مثلا عبور فرد آلوده به ویروس از کنار خودرو در ترافیک) می‌تواند باعث انتقال شود اما در شرایط عادی و در حالتی که خودرو در حال حرکت است، به دلیل تهویه‌ی ایجاد شده شانس ابتلا از این طریق پایین می‌آید.

بر اساس گزارش‌ها، احتمال انتقال ویروس کرونا از پنجره‌ی خودرو به داخل بسیار کم است و تاکنون موردی از این طریق گزارش نشده است. در ایالات متحده نیز مقامات بهداشتی توصیه کرده‌اند که در صورت امکان، پنجره‌ی خودروها هنگام رانندگی باز نگه داشته شود.

در نهایت توصیه می‌شود زمانی که در مناطق پرتردد شهری رانندگی می‌کنید، شیشه‌های خودرو را ببندید و از سیستم تهویه خودرو در حالتی که هوا را از بیرون به داخل خودرو هدایت می‌کند، استفاده کنید و سیستم تهویه اتاق خودرو را با تعویض به موقع فیلتر و تمیز نگاه داشتن آن در مقابل آلودگی محافظت کنید.» منبع: ایسنا برچسب ها: کرونا ، پنجره ماشین ، ابتلا ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونا پنجره ماشین ابتلا ناطقان پنجره ی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز

مدیر سامانه یکپارچه خودروها از آغاز اولین طرح فروش خودروهای برقی وارداتی و هیربدی از عصر امروز (یکشنبه ١۶ اردیبهشت ماه) خبر داد و تاکید کرد که این دور از فروش چهار خودروی وارداتی شامل دو خودروی برقی، یک خودروی هیبریدی و یک خودروی بنزینی، صرفاً برای ثبت‌نام کنندگان مرحله اول خودروهای وارداتی که اسفند ماه سال ١۴٠١ ثبت‌نام کرده بودند، خواهد بود و ثبت‌نام جدیدی صورت نمی‌گیرد.   مهدی تقدسی از آغاز اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی از عصر امروز (یکشنبه) به ایسنا خبر داد.   این چهار خودروی وارد شده صرفاً برای متقاضیان دور اول (ثبت‌نامی‌های اسفند ماه ١۴٠١) عرضه خواهد شد.   طبق اعلام مدیر سامانه یکپارچه خودروها، این مرحله از فروش خودروهای وارداتی که اولین دور از فروش خودروهای برقی است، صرفاً برای متقاضیان مرحله اول ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی که اسفند ماه سال ١۵٠١ با بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در حساب وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، امکان ثبت درخواست یک خودرو از چهار خودروی عرضه شده وجود خواهد داشت.   در این دور از فروش خودروهای وارداتی،  دو خودروی برقی شامل هیوندای برقی (وارد شده توسط معین‌خودرو) و ‌ خودروی برقی وارداتی توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو، یک خودروی هیبریدی (لاماری) و یک خودروی نیسان سانی (وارد شده توسط معین‌خودرو) عرضه شده است.   متقاضیان از عصر امروز (یکشنبه) تا پایان روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) فرصت دارند از بین چهار خودروی وارد شده، یک محصول را انتخاب کنند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وجه مسدودی متقاضیان جدید خودرو های وارداتی آزاد شد وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم «خالی فروشی» حواله خودرو

دیگر خبرها

  • دلیل کوبش زیاد 405 در دست انداز
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • دلیل کوبش زیاد 405 در دست‌انداز
  • (تصاویر) عجیب‌ترین خودرو‌های رزمی دوران جنگ جهانی دوم
  • بلایی که یک ایرانی بر سر سوپر خودروی میلیون دلاری آورد! | فیلم
  • نابودی مک لارن 1.5 میلیون دلاری توسط یوتیوبر ایرانی
  • شوفرهایی که خواننده شدند + فیلم
  • مهلت ۲ هفته‌ای برای انتقال نمایشگاه‌های خودرو به شهرک صنفی کاوه در مهاباد