Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انتظار داریم در هفته جاری هوای استان خنک‌تر شود، گفت: همچنان روزهای بدون بارش را پشت سر می‌گذاریم و با توجه به الگوهای هواشناسی در پاییز امسال بارش مناسبی نخواهیم داشت.

مهرداد قطره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه انتظار داریم در هفته جاری هوای استان با 2 تا 3 درجه کاهش خنک‌تر شود، گفت: همچنان روزهای بدون بارش را پشت سر می‌گذاریم و با توجه به الگوهای هواشناسی در پاییز امسال بارش مناسبی نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن و شهرکرد خنک‌ترین شهرهای استان در خردادماه

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از اول خردادماه تاکنون کمترین دما را در شهر بن با 3 درجه و شهرکرد با 4 درجه تجربه کرده‌ایم، ادامه داد: در همین بازه زمانی لردگان با 36 درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم طی روزهای آینده شهرکرد جزو خنک‌ترین مراکز استان در کشور باشد و البته از فروردین‌ماه تاکنون در غالب روزها خنک‌ترین نقطه بوده است، افزود: صبح امروز بلداجی با دمای 8 درجه بالای صفر به‌عنوان خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

کاهش 36 درصدی بارندگی‌ها در استان

قطره با بیان اینکه از لحاظ بارش هم بارندگی در استان تمام شده است و علی‌رغم تمام بارش‌هایی که از اول مهرماه سال 98 تا اوایل امسال داشتیم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد کاهش بارندگی داریم، اضافه کرد: نسبت به میانگین بلندمدت مشابه هم حدود 7 درصد کاهش بارندگی داریم.

وی با بیان اینکه در شهرستان کوهرنگ کل بارندگی سال زراعی یعنی از مهرماه سال 98 تاکنون یک هزار و 176 میلی‌متر ثبت شده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل 2 هزار و 144 میلی‌متر بوده است، توضیح داد: در مرکز استان هم کل بارندگی از مهرماه سال گذشته تاکنون 265 میلی‌متر ثبت شده است اما در مدت مشابه سال گذشته 403 میلی‌متر بارندگی داشتیم.

امسال دیرتر هوا گرم می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته نسبت به امسال زودتر گرمای هوا را تجربه کردیم و هنوز به اوج گرما نرسیده‌ایم، گفت: گردوخاک موجود در استان انتقالی از کشورهای همسایه است و تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس نسبت به سال گذشته به دلیل پراکندگی و زمان مناسب بارش‌ها کمتر خواهد بود.

انتهای پیام/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: آب و هوا کمبود بارش شهرکرد خنک ترین چهارمحال و بختیاری سال گذشته میلی متر خنک ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد

میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال‌ و بختیاری تا ساعت ۲۱:۳۰ امروز (جمعه) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره هواشناسی این استان، میزان بارندگی سامانه اخیر در استان تا ساعت ۲۱:۳۰ امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت _ به شرح زیر است:

اردل: ۴۷.۴
ایلبگی: ۸.۳
بازفت: ۴۶.۴
بروجن: ۵.۵
بلداجی: ۱۵
بن: ۱۱.۷
دوآب صمصامی: ۳۶.۵
سامان: ۱۳.۴
سورشجان: ۱۷
شلمزار: ۲۶.۶
شهرکرد: ۱۸.۱
فارسان: ۲۴.۶
فرخ شهر: ۱۳.۷
کوهرنگ: ۴۸.۹
خانمیرزا: ۲۷.۴
لردگان: ۳۳.۱
لیرابی: ۵۲.۴
مال خلیفه: ۲۸.۲

کد خبر 750398

دیگر خبرها

  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی