Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:42:38 GMT

بیماران دیابتی گناوه به دنبال انسولین قلمی

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۸۵۹۳

بیماران دیابتی گناوه به دنبال انسولین قلمی

دیابت ( قند خون) یکی از بیماری‌های قرن جاری است که به دلیل نحوه زندگی، وراثت، کمبود تحرک و نوع تغذیه شیوع زیادی در جامعه پیدا کرده‌است و شمار زیادی از افراد به آن مبتلا شده‌اند.

بیماران دیابتی گناه اظهار داشتند: داروی تزریقی انسولین قلمی در داروخانه‌های این شهرستان نایاب شده اما مسئولان مربوطه ابراز داشتند که به غیر از انسولین قلمی داروی تزریقی مانند "ویالی" موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدر یکی از بیماران دیابتی در گناوه گفت: فرزندم دچار بیماری دیابت است و هر روز به ۴۵ واحد انسولین نیاز دارد و اگر یک روز نتواند انسولین تزریق کند با مشکل جدی مواجه و سلامتیش دچار مخاطره می‌شود.

اصغر اکبری افزود: در چند روز اخیر چندین بار به داروخانه‌های شهر گناوه مراجعه کردم اما هیچگونه نوعی از انسولین یافت نشد و ناچار با مسافرت به شهر همجوار (دیلم) این دارو را تهیه کردم.

یک بیمار دیابتی گفت:  باید هر روز این دارو را تزریق کنم، اما هر بار که به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنم می‌گویند انسولین ندارند.

محسن احمدی  افزود: چندین سال است که داروی انسولین را تزریق می‌کنم و هر زمان که به هر دلیل دارو تزریق نشود دچار سرگیجه، فشارخون، تاری دید می‌شوم و سیستم عمومی بدنم مختل می‌شود.

وی اضافه کرد: از مسئولان مرتبط انتظار دارم هر چه زودتر مشکل بیماران دیابتی گناوه را در زمینه تامین انسولین تزریقی برطرف کنند.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: پیگیری لازم برای حل مشکل بیماران دیابتی در زمینه تامین داروی تزریقی صورت گرفته است.

محمد بازیاری افزود: کمبود داروی انسولین قلمی که وارداتی است بخاطر مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه است که در کل کشور وجود دارد.

وی گفت: داروخانه‌ها داروی انسولین تزریقی بجز قلمی دارند و بیماران دیابتی می‌توانند آن را تهیه کنند.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان گناوه افزود: بیماران دیابتی باتوجه به کمیاب شدن انسولین قلمی باید به پزشک متخصص خود مراجعه تا داروی دیگری جایگزین کند.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه در زمینه انسولین قلمی در کل کشور مشکل وجود دارد مدل‌های ویالی قبلی که تولید داخل است به عنوان جایگزین مناسب در داروخانه‌ها موجود است.

دیابت نوعی بیماری است که در آن بدن انسان نمی‌تواند انسولین را به سلول‌های بدن ترشح کند؛ یعنی هورمون حیاتی انسولین در بدن ترشح نمی‌شود و برای ایجاد این هورمون و ادامه زندگی باید این ماده روزی یکبار به بدن برسد.

در صورت نبود انسولین در بدن، مواد قندی در خون باقی می‌ماند و همین موجب افزایش قند خون در یک فرد دیابتی می‌شود.

علایم و نشانه‌های این بیماری با سه چیز در فرد مبتلا شامل پرخوری، پرنوشی و پر اداری همراه است، البته دیابت نوع یک در هر سن و سالی می‌تواند در کودکی، نوجوانی، جوانی و میانسالی بروز و ظهور یابد و در فرد مریض احساس خستگی و بی‌حالی بیاورد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار درد.

برچسب‌ها سلامت گناوه دیابت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت گناوه دیابت سلامت گناوه دیابت بیماران دیابتی انسولین قلمی داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد

توحید سبزعلیپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به دنبال بازدید از داروخانه های سطح شهرستان پارس آباد مقادیر قابل توجهی داروی قاچاق و تاریخ گذشته کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده تخلفات این داروخانه ها برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارسال می شود، خاطرشان کرد: ما بر حضور فعال مسئول فنی در داروخانه ها و اطلاع رسانی های مکرر نسبت به اصالت سنجی داروها و فرآورده های سلامت محور در سامانه ثبت و ارزیابی تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات داروییتاکید جدی داریم.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در صورت مغایرت اطلاعات سامانه ثبت و ارزیابی تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات دارویی و موجودی فیزیکی داروخانه با قطع سهمیه موضوع در کمیسیون قانونی ماده ۲۰ دانشگاه مطرح خواهد شد.

سبزعلیپور تصریح کرد: انبار دارویی داروخانه ها باید طبق آیین نامه و ضوابط به معاونت غذا و دارو معرفی و تاییدیه های لازم از سوی موسس اخذ شود.

وی ادامه داد: رعایت اصول علمی و فنی در ساخت داروهای ترکیبی و همچنین ارجاع بیمار به پزشک مربوطه ضروری است و در این راستا مدیریت داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تمام تلاش خود را برای بررسی های کارشناسی به کار می گیرد.

کد خبر 6094610

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد