Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:32:02 GMT

موفقیت دانشگاه یاسوج از زبان رئیس دانشگاه

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۸۵۹۷

موفقیت دانشگاه یاسوج از زبان رئیس دانشگاه

طبق اعلام رتبه‌بندی تایمز دانشگاه یاسوج در میان 100 دانشگاه برتر آسیا قرار گرفت که رئیس دانشگاه یاسوج در خصوص موفقیت‌های این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی در سطح بین المللی است که در سال 2013 میلادی برای اولین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش اخیر رتبه بندی دانشگاه­های آسیایی سال 2020 از جمهوری اسلامی ایران تعداد 40 دانشگاه حضور داشته‌اند که 5 دانشگاه کشور از جمله دانشگاه یاسوج در میان 100 دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته است.

احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج در خصوص این افتخارآفرینی گفت: در کسب این رتبه ارزشمند و افتخارآفرین کسانی که روز اول این دانشگاه را تاسیس کردند هم تاثیر داشتند و این یک دستاورد موردی و مربوط به امروز نیست. از همه کسانی که در دانشگاه مدیریت داشتند و اعضای هیات علمی دانشگاه تقدیر می‌کنم.

وی به مهم‌ترین شاخص‌ها برای قرار گرفتن در رتبه‌بندی تایمز اشاره کرد و افزود: هزاران دانشگاه در آسیا هستند اما تنها 489 دانشگاه در این رتبه‌بندی قرار گرفت که چه عوامل و شاخص‌هایی موجب قرار گرفتن در این رتبه‌بندی می‌شود.

اولین شاخص آموزش و محیط یادگیری است که 25 درصد امتیاز دارد و شامل شهرت آموزشی موسسه، نسبت اعضای هیات علمی به دانشجویان، نسبت دانش‌آموختگان دکترا به دانش‌آموختگان کارشناسی، نسبت دانش‌آموختگان دکترا به اعضای هیات علمی و نسبت بودجه آورده موسسه به تعداد اعضای هیات علمی است.

این مسوول عنوان کرد: 30 درصد شاخصی که در رتبه‌بندی قرار بگیریم پژوهش و 30درصد استنادها است که چه مقدار از مقالات دانشمندان ما در دنیا رجوع می‌کنند که سال گذشته در این شاخص 130 جهان شدیم و در حال حاضر امتیاز دانشگاه استان 89 ما است و دیگری شاخص وجهه بین‌المللی و درآمدهای صنعتی مربوط به انتقال دانش است.

عریان با بیان اینکه 13 شاخص جمع می‌شود تا امتیازها به 100 برسد، گفت: رتبه دانشگاه‌های مشخص می‌کند که ما امسال 89 آسیا شدیم ضمن اینکه جایگاه و رتبه خوبی است و برای اولین بار به چنین موفقیتی رسیدیم اما کشور ما کشور پرافتخاری بوده است در زمانی کشورهای آسیایی و اروپایی دانش خود را از جمهوری اسلامی می‌آموختند لذا باید در میان 10 دانشگاه اول آسیا حتما نماینده داشته باشیم.

رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: هدف‌گذاری کرده‌ایم که دانشگاه‌های ما رشد کنند و سال‌هایی بعد به جایگاه‌هایی خوبی دست پیدا کنیم.

وی به موانع توسعه علمی پیش‌روی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این مشکل تنها مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد بلکه یک پدیده فرهنگی در کشورهای جهان سوم است که به جای اینکه مغز نخبگان را ثروت بدانند معدن، گاز و نفت و پتروشیمی را ثروت می‌دانند برخی کشورها این موارد را ندارند اما در رتبه چهارم و پنجم دنیا بود لذا با نداشتن نفت و گاز هم می‌توان کشوری ثروتمندی بود.

عریان عنوان کرد: توصیه می‌کنیم در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه را به عنوان یک ثروت ملی قبول داشته به آن اعتماد کنند تا شاهد توسعه متوازن در همه استان باشیم چرا که رشد دانشگاه از رشد استان می‌گذرد.

انتهای پیام/82024

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس دانشگاه یاسوج اعضای هیات علمی رئیس دانشگاه رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در دانشگاه لرستان
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها