Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:52:58 GMT

غضروف مصنوعی با پرینتر ۳ بعدی تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۹۲۸۵

غضروف مصنوعی با پرینتر ۳ بعدی تولید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، افرادی که لگن، زانو و مهره های ستون فقرات آنها فرسوده می شود، با مشکل فقدان غضروف روبرو می شوند. این امر سبب می شود استخوان ها در برابر یکدیگر ساییده شوند و در نتیجه تورم در بدن به وجود می آید.

اکنون محققان با استفاده از یک پرینتر ۳ بعدی آنالوگی مصنوعی از غضروف ساخته اند که می توان از آن برای درمان چنین بیمارانی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غضروف مصنوعی  ویژگی های یک نمونه واقعی را دارد و از مفاصل آسیب دیده دوباره محافظت می کند.  این در حالی است که تا پیش از این ابداع نسخه هایی از غضروف مصنوعی به دلیل پیچیدگی این ماده غیرممکن به نظر می رسید. اما محققان دانشگاه کلرادو پرینترهای ۳ بعدی بسیار دقیق را برای ساخت این آنالوگ به کار گرفتند.

این تحقیق در کل روی دستکاری الاستومرهای کریستالی مایع(LCEs) متمرکز بود که به دلیل خاصیت انعطاف پذیری و توانایی خارق العاده شان برای پراکندن انرژی زیاد مشهور هستند.

نمایشگرهای موبایل نیز از مواد LCE ساخته می شوند و همین ماده در تولید «کولار»( Kevlar )نیز به کار می رود.

نام تجاری برای الیاف ساخته شده از پارا آرامید قوی و سبک است. کولار  به‌طور معمول به صورت نخ یا پارچه های بافته شده یا به عنوان یک بخش از مواد کامپوزیتی استفاده می‌شود. در حال حاضر کولار به عنوان محافظ بدن نیز استفاده می شود زیرا نسبت استحکام آن به وزنش زیاد است.

در محافظ بدن کولار، پلیمرها می توانند مقدار زیاد انرژی تولید شده از یک گلوله را جذب کنند. محققان این پژوهش توانستند این پلیمرها را به اندازه کافی نرم کنند تا به شکل جوهر پرینتر ۳ بعدی استفاده شود.

در حقیقت محققان LCEها را به نوعی رزین شبیه عسل تبدیل و آن را درون یک پرینتر ۳ بعدی مخصوص قرار دادند. به این ترتیب آنها توانستند شکل دلخواه را به ماده بدهند و سپس آن را در برابر نور مافوق بنفش قرار دادند. نور مافوق بنفش مایع مذکور را سخت می کند و وضعیت ماده تثبیت می شود.

 اکنون این ماده پرینت شده ساختاری شبیه کندوی زنبور عسل دارد. این تحقیق در نشریه Advanced Material منتشر شده است.

کد خبر 4945175 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: پرینتر سه بعدی نوآوری تحقیقات علمی ویروس کرونا فناوری نانو شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری فناوری فضایی تحقیقات علمی ایالات متحده آمریکا گوگل موبایل تولید صندوق نوآوری و شکوفایی توییتر دونالد ترامپ پرینتر ۳ بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلاتان مربی بعدی میلان را انتخاب کرد

به گزارش "ورزش سه"، زلاتان، مشاور مالک میلان، ماموریت پیدا کردن بهترین مربی برای این باشگاه در فصل بعد را دارد. 

بعد از مخالفت هواداران با جولن لوپتگی و در حالی که آنتونیو کونته نیز با ناپولی به توافق رسیده، حالا تیاگو موتا گزینه شماره یک روسونری محسوب می شود. مربی ای که با بولونیا فراتر از انتظارات نتیجه گرفته و همه را بهت زده کرده است.

توتواسپورت نوشته است که زلاتان این روزها همه توجه خود را به سمت تیاگو موتا معطوف کرده است. این در حالی است که سرمربی ایتالیایی- برزیلی که احتمالا بولونیا را به لیگ قهرمانان اروپا خواهد رساند (بولونیا رتبه چهارم جدول را دارد)، با یوونتوس مذاکرات پیشرفته ای داشته است. 

به این ترتیب زلاتان سعی خواهد کرد هر طور شده نظر تیاگو را تغییر دهد و در واقع این اولین چالش بزرگ او به عنوان مشاور ارشد مالک باشگاه است. مارک فن بومل، سرمربی فعلی آنتورپ، نیز دیگر گزینه مورد علاقه او است.

دیگر خبرها

  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • زلاتان مربی بعدی میلان را انتخاب کرد
  • اختراعی که «مرد عنکبوتی» را بی‌اعتبار می‌کند!
  • یک گزینه جالب و غیر منتظره؛ روگر اشمیت هدف اصلی و بعدی بایرن مونیخ
  • یوتیوب از سازندگان ویدیوها می‌خواهد که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را فاش کنند
  • ساخت یک شعله سه بعدی از سیاهچاله با استفاده هوش مصنوعی
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+ شرایط
  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • ضرر میلیونی بارسا با هت‌تریک بعدی لوا