Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان پزشک تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: با توجه به از سرگیری مجدد تمرینات تیم‌های فوتبالی، تیم‌هایی در این شرایط موفق خواهند بود و کمتر دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند که مربیان و کادر پزشکی‌ آن‌ها "خلاقیت" و "دانش" بیشتری داشته باشند.

صادق نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آن‌چه باعث افزایش آسیب‌دیدگی در بازیکنان فوتبال خواهد شد، اظهار کرد: بازیکنان زمان زیادی از تمرینات تیمی دور بوده‌اند و همین نیز باعث می‌شود که آمادگی‌شان افت پیدا کند و با از سرگیری مسابقات پس از وقفه ایجاد شده نیز مجبور هستند مجددا به سطح آمادگی لازم برساند، ضمن این‌که بدنسازی باید در مدت‌ زمان محدود صورت بگیرد و این در حالی است که با گرمی هوا هم مواجه هستیم و همین باعث کمبود آب در بدن بازیکن می‌شود و تمام این‌ها دست به دست هم می‌دهند تا ورزشکاران مستعد آسیب‌دیدگی از جمله عضلانی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همچنین از آنجا که زمان کمی در اختیار سازمان لیگ است، بازی‌های فوتبال هر پنج روز یک بار برگزار خواهند شد و همین موضوع، فرصت ریکاوری لازم از بازیکنان را خواهد گرفت و احتمالا آسیب‌دیدگی‌ها را افزایش خواهد داد.

این فیزیوتراپ ورزشی با اشاره به راهکارهایی برای جلوگیری از پیش آمدن آسیب‌دیدگی‌ها در شرایط فعلی، گفت: مربیان باید در تمرینات خود به صورتی برنامه‌ریزی کنند که تمام نیرو و فشارشان را روی بازیکنان اعمال نکنند. یعنی انتظار نداشته باشند، بازیکنان در این مدت زمان کوتاه به همان آمادگی حین مسابقات برگردند و باید انتظارات خود را پایین بیاورند و فشار بدنسازی کمتری اعمال کنند. ضمن این‌که مربیان باید زمان تمرین را بیش از ۷۰ تا ۸۰ دقیقه در نظر نگیرند. زیرا هوا گرم است و اگر زمان بیشتری در نظر گرفته شود، بدن بازیکن دچار کم‌آبی می‌شود. همچنین باید زمان لازم برای استراحت و ریکاوری بازیکنان در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: کادر پزشکی تیم‌ها نیز حتما باید تمهیداتی را در نظر بگیرند که فوتبالیست‌ها را خیلی سریع‌تر ریکاوری کنند. آن‌ها باید مکمل‌های مورد نیاز را در اختیار بازیکنان بگذارند، آن‌ هم مکمل‌هایی که دارای املاح بیشتری باشند و منجر به جبران کم‌آبی بدن بازیکن شوند.

نوروزی خاطر نشان کرد: از آن‌جا که از نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا، باید تیم‌ها تا آن‌جا که می‌توانند خدماتی مانند ماساژ بازیکنان را به دلیل رعایت نکات بهداشتی کاهش دهند، تیم‌ها نیز باید طبق پروتکل‌های بهداشتی به صورتی برنامه‌ریزی کنند که ضمن رعایت نکات بهداشتی بتوانند بدن بازیکن را از حالت خستگی خارج کنند.

فیزیوتراپ سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان این‌که در چنین شرایطی خود بازیکنان نیز باید به رعایت نکات بهداشتی توجه کند و وظیفه او بیش از گذشته است، افزود: بازیکن نسبت به تعهدی که به باشگاه دارد باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد؛ به طور مثال بازیکن باید بیش از قبل نسبت به زمان خوابیدن خود توجه کند زیرا کمبود خواب باعث می‌شود، فوتبالیست مستعد آسیب‌دیدگی باشد، ضمن این‌که باید به تغذیه خود در این دوران توجه بیشتری داشته باشد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بازیکنان و تیم‌ها با توجه به مدت‌ زمان محدود برای تمرین و رساندن خود به آمادگی لازم، شرایط سختی را تجربه می‌کنند. از یک طرف بازیکن باید مراقب باشد، آسیب نبیند و از طرف دیگر تیم‌ها باید حتما خود را به آمادگی حضور در لیگ برسانند. به هر حال با توجه به از سرگیری مجدد تمرینات تیم‌های فوتبالی، تیم‌هایی در این شرایط موفق خواهند بود و کمتر دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند که مربیان و کادر پزشکی‌ آن‌ها "خلاقیت" و "دانش" بیشتری داشته باشند؛ یعنی با استرس و ترسِ این‌که بازیکن بدنش به موقع آماده شود، نباید تمرینات را بیش از حدِ مجاز در نظر بگیرند. آن‌ها باید با استفاده از خلاقیت و دانش خود از این زمان محدود، حداکثر بهره را ببرند. در این شرایط باید کاملا علمی و هوشمندانه رفتار کرد و باید نوع تمرینات با تمرینات قبلی متفاوت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اخبار ورزشی خوزستان آسيب فوتبال بیشتری داشته بدن بازیکن آسیب دیدگی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره پرسپولیس لیگ را از دست داد

بازیکن ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس مدت‌هاست که به دلیل مصدومیت از ترکیب اصلی این تیم دور است و به نظر می‌رسد فصل برای این بازیکن تمام شده باشد.

به گزارش مشرق، مرتضی پورعلی‌گنجی پیش از تقابل با پیکان در دیدار تیم ملی ایران و قطر در فینال رقابت‌های چهارجانبه اردن بعد از برخورد با بازیکن قطری به شدت مصدوم و بعد از معاینات مشخص شد که این بازیکن دچار پارگی رباط صلیبی شده است و حداقل ۶ ماه دور از میادین خواهد بود.

مدافع ملی‌پوش سرخ‌پوشان حالا رفته‌رفته به پایان دوران نقاهت خود نزدیک می‌شود و تمرینات خود را آغاز کرده است. او اکنون به همراه یاسین سلمانی، دیگر بازیکن مصدوم قرمزها تمرینات خود را زیر نظر کادر پزشکی پرسپولیس انجام می‌دهد.

با این وجود نه تنها تیم پزشکی سرخ‌ها بلکه پورعلی‌گنجی هیچ‌ تمایلی به ریسک ندارد و با این تفاصیل، این بازیکن تقریبا از یک ماه دیگر می‌تواند برای قرمزها به میدان برود.

با توجه به برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر و همچنین مشخص شدن تقریبی زمان بازگشت پورعلی‌گنجی می‌توان گفت که لیگ بیست‌وسوم عملا برای این بازیکن به اتمام رسیده است و پرسپولیس می‌تواند در ادامه رقابت‌های جام حذفی از مدافع با تجربه خود استفاده کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مربیان استقلال در روز تعطیل به محل کار رفتند
  • فوتبالیست قرمزپوش لیگ برتری در ۷ سال فقط یک‌دقیقه بازی کرده!
  • صحبت‌های پدر حسن یزدانی درباره زمان بازگشت او
  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • ستاره پرسپولیس لیگ را از دست داد
  • ستاره ملی‌پوش پرسپولیس لیگ را از دست داد
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • شمارش معکوس معرفی بهترین فوتبالیست جهان!
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • به اتهام تجاوز: دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند