Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا احمدوندی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گل محمدی از مهمترین گونه‌های معطر رز دارای آثار درمانی ضدافسردگی، تقویت قلب و کاهش التهاب است که می‌توان آن را در بیشتر مناطق لرستان کشت کرد.

وی با اشاره به اینکه این محصول اکنون در الیگودرز، بروجرد، خرم آباد، دورود و ازنا کشت می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر از ۷۴۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در لرستان ۸۰۰ تن محصول برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: متوسط برداشت گل محمدی از اراضی استان نیم تن در هکتار است اما در برخی مناطق بروجرد به ۴.۵ تا ۵ تن رسیده و با افزایش سن کشت به چهار تا پنج سال میزان برداشت به بیش از پنج تن در هکتار افزایش می‌یابد.

احمدوندی با اشاره به کشت گل محمدی لرستان در پاییز و اواخر زمستان اظهار داشت: ارقام کشت شده مصارف مختلفی برای برای گلاب گیری، عرق گیری و غذایی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به احداث باغات گل محمدی در اراضی شیبدار و مقاومت این گیاه در برابر خشکی می‌توان با پرورش این محصول در اراضی دیم و کم بازده و ۲ مرحله آبیاری؛ عملکرد مناسبی از نظر برداشت محصول داشت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان هدف اصلی برداشت گل محمدی را تولید اسانس دانست و افزود: برداشت سه تا چهار تن گل محمدی از هر هکتار معادل تولید یک لیتر اسانس است که این میزان تا ۱۵۰ میلیون تومان در بازارهای بین المللی درآمدزایی دارد.

احمدوندی ایجاد تعاونی تولیدکنندگان گل محمدی لرستان را از برنامه‌های در دستور کار برشمرد و گفت: کارخانه و صنایع فرآوری گل محمدی الیگودرز در حال احداث است که امیدواریم تا پایان سال بهره برداری شود.

کد خبر 4945292

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی لرستان گل محمدی الیگودرز ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا آتش سوزی گرگان ایلام سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند امام خمینی ره آتش سوزی جنگل ها ستاد مقابله با کرونا گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نصرالله پورحسین باقری با اشاره به شروع برداشت محصول توت فرنگی در باغات شهرستان بابلسر، گفت: تاکنون ۱۵ هزار تن توت فرنگی در این شهرستان برداشت شد.

او با اشاره به اینکه این شهرستان بیشترین تولید و سطح زیرکشت توت فرنگی استان را در اختیار دارد، تصریح کرد: بخش عمده کشت توت فرنگی این شهرستان در بخش بهنمیر است که با توجه به کیفیت مطلوب محصول این منطقه و درآمد مناسب حاصل از آن، کشت این محصول مورد توجه کشاورزان قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر اظهار کرد: پیش بینی می‌شود ۲۴ هزار تن توت فرنگی در ۸۰۰ هکتار مزارع توت فرنگی این شهرستان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • (تصاویر) کارخانه عضله سازی هادی چوپان افتتاح شد!
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • فیلم/ بارش برف بهاری در الیگودرزِ لرستان
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ