Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کاریم چین یونگ» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اساس شعار ترامپ با عنوان «دوباره آمریکا را می سازیم» که مورد حمایت و استقبال سفیدپوستان و طبقه متوسط جامعه قرار گرفت «بازگرداندن نگاه سنتی برتری نژادی سفیدپوستان در ایالات متحده» است.

جورج فلوید ۴۶ ساله، هفتم خرداد ماه در حالی که فریاد می‌زد «زانویت را بردار، نمی‌توانم نفس بکشم»  توسط پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به قتل رسید این مساله باعث گسترش موج نارضایتی از تبعیض نژادی و نابرابری در سراسر ایالات متحده و جهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تصویر هولناک زانو زدن پلیس سفید پوست آمریکایی بر گردن یک فرد سیاه پوست که «نمادی از خشونت پلیس آمریکا علیه رنگین پوستان است» باعث شکل گرفتن جدی ترین ناآرامی های نژادی در ایالات متحده شده است گفت: این تراژدی هولناک که برای "جرج فلوید" روی داد نتیجه تشدید تضادهای نژادی و ملی گرایی در ایالات متحده است.


نژادپرستی در تار و پود جامعه آمریکا ریشه دوانده است

کاریم تصریح کرد: آنچه مسلم است این است که نژادپرستی آمریکایی همچنان در تار و پود جامعه و حتی سیاست آمریکا ریشه دوانده است و خیلی طول خواهد کشید تا جامعه آمریکا بتواند این ترک ها را ترمیم کند و تضادها را از بین ببرد.

این صاحب نظر چینی تاکید کرد پس از روی کار آمدن ترامپ، وی قوانینی در مورد مهاجرت تصویب کرد، در مرز با مکزیک دیوار ساخت، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و ویزا را برای شهروندان کشورهای اسلامی ممنوع اعلام کرد که همه اینها باعث تقویت نژادپرستی در این کشور شد.

دبیرکل بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه در چین با بیان اینکه برتری نژاد سفید در جامعه آمریکایی به تدریج از طریق انتخابات ها در جامعه خود را نشان داده است افزود: اما اکنون در دوره ترامپ، نژادپرستی در آمریکا بیشتر تقویت و گسترش یافته و سیاسی شده است.

آمریکا فقط به منافع خود توجه دارد

این فعال حقوق بشری در ادامه به «رویکرد دوگانه آمریکا در برخورد با خشونت ها در هنگ کنگ و آمریکا» پرداخت و گفت: سال گذشته، ایالات متحده برای حمایت از آشوب ها در هنگ کنگ به تحریک، تحقیر و تشویق متوسل شد و از شورشیان دفاع می کرد اما همین کشور در برخورد با معترضان به تبعیض نژادی و خشونت بیش از حد پلیس علیه سیاه پوستان که باعث خشم مردم شده است از «زور و فشار» استفاده کرد.

دبیرکل بنیاد صلح و دموکراسی خاورمیانه در چین، هدف آمریکا از شورشیان هنگ کنگ را مهار توسعه چین بر اساس منافع ملی و هژمونیسم خود عنوان کرد و گفت: بکارگیری استانداردهای دوگانه آمریکا در برخورد با این مسایل، نشان می دهد که آمریکا فقط به دنبال منافع خود است و به دیگران اجازه نمی دهد از منابع خود دفاع کنند.

کاریم همچنین تصریح کرد آمریکا باید بداند که حوادث خشونت آمیز از جمله سوزاندن اموال عمومی و یا اموال مردم در هر جای دنیا محکوم است و امنیت ملی و جان و مال مردم را به خطر می اندازد پس نباید از شورشیان هنگ کنگ حمایت کند.

نقش جامعه جهانی در برخورد با خشونت آمریکا علیه مردم

دبیرکل بنیاد صلح و دموکراسی خاورمیانه در چین گفت که جامعه جهانی به ویژه کشورهایی مانند چین، روسیه، ایران، کره شمالی، کوبا، ونزوئلا، سوریه، عراق و کامبوج که توسط آمریکا زیر فشار یا تحریم قرار گرفته اند باید برای مقابله با استانداردهای دوگانه ایالات متحده تلاش کنند و قاطعانه در مقابل فشار و تحریم های ایالات متحده مقاومت نمایند.

کاریم با اشاره به اینکه "استانداردهای دوگانه" که ایالات متحده همیشه در زمینه های مختلف دنبال کرده است در واقع نه تنها به دیگران بلکه به خود این کشور هم آسیب می رساند تاکید کرد: آمریکا در برابر تغییر و اصلاح این استانداردها، هیچ راهی ندارد سرانجام بایدآنها را اصلاح کند چون توسط مردم تمام جهان رد شده اند.

او تصریح کرد: آمریکا به منظور حمایت از هژمونی خود در جامعه بین المللی و به نام حمایت از حقوق بشر، بارها و بارها قوانین و مقررات بین المللی، نظم بین المللی و سیستم های بین المللی را زیر پا گذاشته و تضعیف کرده و باعث شده است که جهان در آشفتگی و آشوب بیافتد این نوع اقدامات آمریکا جدی ترین فاجعه انسانی در جامعه بین المللی است.

وی به دولت آمریکا توصیه کرد که از متهم کردن سایر کشورها به بهانه حمایت از حقوق بشر دست بردارد و بیشتر به رنج ها و معضلات اجتماعی جامعه خود بپردازد و آنها را حل کند تا ضمن ادا کردن مسئولیت اجتماعی خود در برابر جهان، حقوق مالیات دهندگان کشورش را درست هزینه کند.


راهکارهای مقابله با نژاد پرستی

این فعال سیاسی و حقوق بشر چین در ادامه برای کاهش تبعیض نژادی در جهان به ویژه در آمریکا پیشنهاد کرد که سازمان ملل متحد، ائتلافی علیه نژادپرستی ایجاد کند و کنگره بین المللی مبارزه با نژاد پرستی را برگزار کند تا همه کشورهای جهان بتوانند به طور کامل و فعالانه در آن شرکت کنند تا مفهوم برابری در جهان حاکم شود و سیاست های تبعیض نژادی از بین بروند.

او گفت: در این مسیر آن کشورها و مناطقی که تبعیض نژادی را تجربه کرده اند، باید اقدامات فعالانه تری را انجام دهند تا دیگر جهان شاهد نابرابری اجتماعی و تبعیض نژادی نباشد.
 

برچسب‌ها چین ایالات متحده آمریکا نژادپرستی پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا نژادپرستی چین ایالات متحده آمریکا نژادپرستی ایالات متحده تبعیض نژادی بین المللی حقوق بشر هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گیزموچاینا، بایت دنس در بیانیه‌ای اعلام است که «هیچ برنامه‌ای برای فروش تیک تاک ندارد.»

تیک تاک سهم کمی از کل درآمد و کاربران فعال روزانه شرکت بایت دنس را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین شرکت چینی ترجیح می‌دهد در بدترین سناریو، شبکه اجتماعی آن در ایالات متحده تعطیل شود تا اینکه آن را به یک خریدار بالقوه آمریکایی بفروشد.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد که شبکه اجتماعی اشتراک ویدئوی کوتاه تیک تاک در آمریکا غیرقانونی شده و فیلتر شود.

بیشتر بخوانید:

درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود

پیش‌تر مقامات دولت آمریکا خواهان واگذاری نمایندگی این پلتفرم چینی به فرد یا شرکتی آمریکایی شده بودند و لایحه ای را نیز در این خصوص به تصویب رساندند.

کد خبر 847209 برچسب‌ها شبکه‌ اجتماعی بایدن چین و آمریکا چین ایالات متحده آمریکا اینترنت

دیگر خبرها

  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • آیا چین می‌تواند؟
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • به وقتِ بیداری
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه