Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: شیوع کرونا در سطح جامعه باعث شده تا مراقبت‌های اجتماعی، بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه باشد لازم به ذکر است که استان فارس به علت ویژگی‌های جغرافیایی که دارد روزانه پذیرای افراد متعددی است که برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و ... به استان فارس سفر می‌کنند.

به گزارش مهر، کنترل و کاهش بیماری کرونا در سطح جامعه یکی از اهدافی است که سیاست گذاران استان فارس در تلاش هستند تا در استان این مهم تحقق یابد و یکی از راهکار‌های کنترل بیماری پایش مسافرانی است که به استان فارس وارد می‌شوند و با توجه به اینکه یکی از مراکزی که مرکز تجمع مردمی است پایانه‌ها و فرودگاه بوده است لذا بررسی و پایش مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انتشار تصاویری در فضای مجازی این روز‌ها باعث ایجاد نگرانی در میان آحاد مختلف مردم شده و این تصاویر نشان دهنده فردی است که مسافر یکی از خطوط هواپیمایی در استان فارس بوده و در ادعایی معتقد است یکی دیگر از مسافران هواپیما دارای بیماری کرونا است و همین ادعا نیز منجر به متشنج شدن فضای هواپیما شده است.

احسان استوار مدیر روابط عمومی فرودگاه دستغیب شیراز گفت: این ادعا ادعایی کذب بوده و با استعلاماتی که از فرودگاه مهر آباد گرفته شده است مشخص شد که این فرد هیچ گونه مشکل و بیماری نداشته است.

استوار افزود: بیان ادعای وجود فردی مبتلا به کرونا در هواپیما باعث شده تا جو هواپیما متشنج شود و در این راستا کاپیتان هواپیما نیز برای ایجاد آرامش مجبور به ارائه توضیحاتی در این خصوص به مسافران هواپیما شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به استعلام‌هایی که از فرودگاه مهر آباد تهران گرفته شده است هیچیک از مسافران هواپیما دارای مشکلات زمینه‌ای یا بیماری کرونا نبوده‌اند و همگی در سلامت کامل به سر می‌برده‌اند.

مدیر روابط عمومی فرودگاه همچنین در خصوص بیماران کرونایی نیز تصریح کرد: تاکنون هیچیک از مسافران فرودگاه شهید دستغیب در زمان استفاده از خدمات فرودگاهی این فرودگاه مشکل یا بیماری نظیر بیماری کرونا نداشته‌اند و سعی شده تا موارد بهداشتی مورد تاکید وزارت بهداشت به صورت کامل در راستای حفظ سلامت افراد و طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرایی شود.

انتشار تصاویری بدون منبع در فضای مجازی موجب خواهد شد تا جو استان در راستای استفاده از خدمات عمومی متشنج شود و انتشار این تصویر با توجه به اینکه تصاویر منتشر شده از یکی از خطوط هواپیمایی مستقر در استان است این فرضیه را ایجاد می‌کند که برخی در راستای رقابت ناسالم با این ایرلاین بومی استان فارس در تلاش هستند تا نسبت به تعطیل کردن این خط اقدام کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کرونا شیوع کرونا پرواز شیراز صراط نیوز استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توسعه خدمات فرودگاهی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

با اجرای طرح توسعه خدمات فرودگاهی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، امکان ارائه خدمت به بیش از ۳ هزار نفر در روز فراهم شد.

به گزارش «تابناک»، حامد احتسابی، رئیس هیات مدیره و مجری خدمات فرودگاهی با بیان اینکه به منظور افزایش ارائه خدمات فرودگاهی قرارداد‌های جدیدی با شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی منعقد کرده‌اند، گفت: سالانه ۱۵ میلیون مسافر از فرودگاه امام خمینی راهی سفر می‌شوند که در قالب تفاهم نامه بین شرکت ناو آویژه پارس و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی بخشی از این مسافران از جایگاه CIP استفاده می‌کنند.

وی افزود: همچنین در قالب قرارداد با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در دو فروگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد و فرودگاه مهرآباد هم خدمات CIP به مسافران ارائه می‌شود.

احتسابی در ادامه گفت: همزمان با راه اندازی فاز دوم شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی و افزایش تعداد مسافران به ۵۰ میلیون نفر در سال و افزایش ورود گردشگران در حوزه سلامت، سیاسی و اقتصادی، روند ارائه خدمات به مسافران افزایش یافته است.

وی افزود: ارائه خدمات ویزا به مسافران و خدمات ارزی و ترانسفر رایگان از در فرودگاه امام خمینی تا مقصد از جمله خدمات فرودگاهی است که در پرواز‌های بین المللی راه‌اندازی شده است.

رئیس هیات مدیره تاوآویژه پارس تاکید کرد: میانگین بین ۳ تا ۴ هزار مسافر در بخش پرواز‌های بین المللی از خدمات CIP فرودگاه استفاده کرده‌اند که در نوروز، پیک تعداد مسافرانی که این خدمت را دریافت کرده‌اند به ۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

وی در خصوص هزینه خدمات فرودگاهی گفت: مبلغ ورودی برای هر نفر ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که طبق بررسی‌های صورت گرفته، خدمات فرودگاهی که به این دسته از مسافران ارائه می‌شود، برابر و حتی بیشتر از خدمات CIP کشور‌های خارجی است چراکه هزینه ارائه خدمات تشریفات در کشور‌های خارجی برای هر مسافر بین ۵۰ تا ۷۰ دلار است.

احتسابی در پاسخ به سوالی درخصوص قرارداد‌های جدید با شرکت فرودگاه‌ها برای ارائه خدمات فرودگاهی و تشریفات گفت: در تلاش هستیم که خدمات فرودگاهی و CIP را به صورت شرکت‌های زنجیره‌ای در فرودگاه‌های بین المللی و حتی هتل‌های کیش راه اندازی کنیم.

در ادامه نشست خبری، علی باقری مدیرعامل مجری خدمات فرودگاهی در خصوص انعقاد قرارداد با آژانس مسافرتی و سکو‌های اینترنتی برای ارائه خدمات تشریفات گفت: در حال حاضر برای ارائه خدمات تشریفات فرودگاهی با ۲۰ آژانس قرارداد منعقد کرده ایم و در تلاش هستیم به صورت مستقل فعالیت کنیم.

وی افزود: برای ارائه خدمات فرودگاهی ۱۸ خودرو اضافه شده و خدمات رایگان ترانسفر به مسافران ارائه می‌شود.

او تاکید کرد: میانگین مسافرانی که از خدمات فرودگاهی استفاده می‌کنند بین سه هزار تا سه هزار و۲۰۰ مسافر است و با توجه به افزایش تعداد مسافران همزمان با راه اندازی فاز دوم فرودگاه امام خمینی، فضای بوردینگ از ۲۰۰ متر به ۴۰۰ متر اضافه شده و تعداد پارکینگ‌های روباز ما هم به بیش از ۲۰۰ خودرو رسیده است.

دیگر خبرها

  • قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول
  • فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول+فیلم
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • ارائه خدمات فرودگاهی به ۳ هزار و ۲۰۰ مسافر در روز
  • هزینه یک جت شخصی چقدر است؟
  • اجرای طرح توسعه خدمات فرودگاهی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • پرواز‌های فرودگاه ایلام لغو شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه