Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعدالله زارعی از فشار آمریکا به دولت عراق برای ادامه حضور در خاک این کشور خبر داد و گفت: آمریکایی‌ها ممکن است در صدد خرید زمان باشند تا بتوانند مسئله اصلی را به حاشیه ببرند. ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو با اشاره به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر لزوم خروج نیروهای نظامی بیگانه از این کشور، گفت: منظور این مصوبه به طور خاص نیروهای آمریکایی هستند زیرا عملاً غیر از آمریکایی‌ها کشور دیگری در عراق نیرو ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آنچه به طور واقعی در دستور کار مقامات عراقی قرار دارد، مسئله خروج آمریکا و چگونگی مدیریت این اقدام است، افزود: البته از همان زمان که این مصوبه به تصویب رسید، آمریکایی‌ها در صدد بودند با طرح یک بسته اقتصادی، سیاسی و امنیتی مسئله خروج از عراق را در ذیل مذاکره قرار دهند و آن را عملاً به حاشیه ببرند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تشریح کرد: آمریکایی‌ها یک‌سری مشوق‌های اقتصادی را برای عراق مطرح کردند و این مشوق ها به گونه‌ای تنظیم شده که طرف عراقی باید امتیاز دهد و این امتیاز در حوزه امنیتی است.

وی درباره روند این مذاکرات نیز گفت: بر خلاف تحلیلی که آمریکایی‌ها دارند، مسئله خروج آمریکا، یک خواسته ملی در عراق است و به خاطر عملکردی که نظامیان آمریکایی در صحنه عراق داشتند، مسئله خروج آن‌ها از این کشور تبدیل به یک موضوع حیثیتی برای ملت عراق شده است. وقتی آمریکایی‌ها در فرودگاه فرد شماره یک حشدالشعبی را به همراه سردار سلیمانی به شهادت می رسانند، عراقی ها متوجه می‌شوند آمریکایی‌ها نمی توانند ضامن امنیت باشند بلکه خودشان تبدیل به عنصر اخلال در امنیت شده‌اند.

عراق| واکنش مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله به مذاکره با آمریکاعراق|نماینده پارلمان: مصوبه اخراج بیگانگان از عراق جای بحث نداردوزیر خارجه عراق: برای ورود به مذاکرات راهبردی با آمریکا آماده‌ایم

زارعی با تصریح بر اینکه فشارهایی که آمریکایی‌ها در حال وارد آوردن فشار به دولت عراق هستند عنوان کرد: البته آمریکایی‌ها ممکن است در صدد خرید زمان باشند یعنی از دولت عراق مهلت یک ساله برای خروج خود بخواهند. پس از اخذ زمان، خروج خود را در پیچ و تاپ حوادث آینده بیندازند و بتوانند مسئله اصلی را به حاشیه ببرند.

وی با بیان اینکه آمریکایی علاقمند هستند هیئت عراقی منفعل و از حضور نیروهای مقاومت خالی باشد، گفت: بر اساس مشاهدات، مذاکرات در سطح معاونین وزرا در روز چهارشنبه دنبال خواهد شد و هیئت مذاکره کننده بیشتر فنی و کارشناسی محسوب می‌شود و بنابراین هیئت‌هایی که از آمریکا و عراق قرار است با یکدیگر مذاکره کنند، تصمیم گیرنده نیستند.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,90/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق آمریکایی ها مسئله خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین و علیه جانبداری‌های دولت این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه‌ها کلاس‌های درس را ترک کرده و یا سعی کرده‌اند برای برگزاری اعتراضاتشان علیه عملیات نظامی اسرائیل در غزه، چادرهایی برپا کنند.

در ادامه این اعتراضات گروهی از دانشجویان آمریکایی برای اعلام همبستگی با فلسطین، چفیه و پرچم فلسطین را به گردن مجسمه جرج واشنگتن (اولین رئیس جمهور آمریکا) انداختند که تصویر آن در شبکه‌های مجازی پربازدید شده است.

کد خبر 847485 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن راهپیمایی ایالات متحده آمریکا واشنگتن- آمریکا

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد