Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ صدیقه ربیعی، مدیر کل امور بانوان استانداری قزوین در مراسم افتتاح اولین فروشگاه مجازی(آنلاین) محصولات دامی، کشاورزی و صنایع دستی روستایی استان در روستای الولک گفت: در حوزه زنان روستایی به ویژه در زمینه اشتغال پایدار خلاهایی دیده می شد، در این راستا برای ایجاد اشتغال و حمایت از زنان و با توجه به اینکه قزوین قطب کشاورزی این طرح مورد حمایت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: با تولید ۸۰درصد صنایع دستی توسط زنان روستایی نقش بانوان در اقتصاد بسیار تعیین کننده است.
ربیعی اظهار کرد: زنان روستایی نقش بسزایی در بهبود رونق تولید، ارتقای امنیت غذایی، توسعه روستایی، بهبود وضعیت کشاورزی و در نهایت توسعه پایدار کشور دارند.
او گفت: بازنگری در رویکرد سنتی و توجه به روش های نوین در اشتغال بانوان روستایی ضروری است و با توجه به ظرفیت های مختلف استان در بخش کشاورزی و محصولات باغی می توان به توسعه اشتغال پایدار  بیشتر کمک کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآورشد: با ایجاد زیرساخت های مناسب و حمایت های لازم از ظرفیت های زنان روستایی، می توان تحولی بزرگی در حوزه اشتغال این گروه که نیمی از نیروی انسانی فعال در مناطق روستایی است ایجاد کرد.  
این مقام مسئول گفت: ایجاد و توسعه چنین اشتغال هایی زمینه مهاجرت معکوس را فراهم می کند و در این راستا واسطه ها از میان برداشته شده و می توان در سطح استان و فرا استانی محصولات خود را به فروش برسانند.

46

کد خبر 1397498

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین زنان روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره «گیلاس کن»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بخشدار کن در سومین جشنواره گیلاس که دیروز در روستا‌های چهارگانه سنگان برگزار شد، گفت: حضور این گردشگران در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
مرتضی محمدنژاد، به ظرفیت‌های داخل روستا‌های بخش کن اشاره کرد و افزود: این پتانسیل‌ها منجر به برگزاری چهار جشنواره در طول سال شده که جشنواره گیلاس، جشنواره شاه توت، جشنواره خرمالو، و جشنواره فصلی با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود.

بخشدارکن گفت: این جشنواره‌ها به منظور حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک، معرفی روستا‌های منطقه و رشد گردشگری، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی و تشویق هموطنان به زندگی سالم برگزار می‌شود.

محمدنژاد به مساحت روستا‌های چهارگانه سنگان اشاره کرد و افزود: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی بخش کن است و محصولات تولیدی باغ این روستا‌ها شامل گیلاس، شاه توت، خرمالو، سیب و ازگیل است.

وی همچنین گفت: سه اثر باستانی چنار چهار هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله از دیگر ظرفیت‌هایی است، که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین