Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@06:37:54 GMT

وعده وزیر کشور فرانسه برای جلوگیری از نژاد پرستی

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۱۶۶۸

وعده وزیر کشور فرانسه برای جلوگیری از نژاد پرستی

به گزارش افکارنیوز،

در حالی که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در رابطه با کشته شدن جرج فلوید شهروند آمریکایی به‌دست پلیس این کشور سکوت کرده است،کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه در این باره اظهار نظر کرد.

اخبار بین الملل-کاستانر در برابر اتهامات متعدد در مورد تمایلات نژادپرستانه در پلیس فرانسه ، وعده تحمل نکردن هرگونه نژادپرستی را داد و اعلام کرد که هر یک از کارکنان پلیس که ظن نژاد پرست بودن آن‌ها با شهادت یا از طریق تصاویر اثبات شود به طور نظام‌مند اخراج خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاستانر گفت در هفته‌های اخیر اظهارات نژاد پرستانه‌ای مطرح شد و تبعیض‌های نژادی دیده شد. این امر غیر قابل قبول است.

او از بازنگری در رابطه با دو تکنیک جنجالی دستگیری هم خبر داد. یکی از این موارد دستگیری مظنونان با خواباندن آن‌ها بر روی شکم است. این شیوه مجاز است، اما فشار وارد کردن بر گردن از این پس ممنوع خواهد بود. این شیوه تاکنون بار‌ها به ویژه در پرونده سدریک شوویا که در بازرسی پلیس کشته شد مورد انتقاد قرار گرفته است.

کریستوف کاستانر همچنین در‌ رابطه با از دور خارج شدن یک تکنیک دیگر دستگیری هم صحبت کرد.

او گفت که  شیوه گرفتن از ناحیه گردن که از آن به عنوان خفه کردن یاد می‌شود کنار گذاشته خواهد شد و در مدارس پلیس و ژاندارمری فرانسه آموزش داده نخواهد شد؛ چراکه  شیوه‌ای خطرناک است.

پایان دادن به این شیوه‌های دستگیری برخی اتحادیه‌های پلیس را نگران کرده است. فابین وانمرلریک، دبیر کل اتحادیه پلیس ملی می‌گوید تکنیک خفه کردن به ما اجازه می‌دهد افرادی را که قدرت بدنی زیادی دارند تحت کنترل در بیاوریم. طبق نظرسنجی که در ژانویه انجام شد، تنها ۴۳ درصد مردم فرانسه به پلیس اعتماد دارند.

وزیر کشور فرانسه می‌خواهد هریک از نیرو‌های پلیس ابزار تشخیص هویت خود را داشته باشند و برای فیلمبرداری رویداد‌ها دوربین فیلم برداری در اختیار آن‌ها گذاشته شود. قرار است نیرو‌های نظارت بر پلیس هم اصلاحاتی داشته باشند. اما از دیدگاه کریستوف کورل پلیس سابق و مسئول انجمن اتحاد پلیس و مردم این اقدامات کافی نیست.

کریستوف کاستانر اعلام کرد ابزاری به نیرو‌های پلیس داده خواهد شد تا هرگونه تبعیض نژادی را گزارش دهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نژادپرستانه فرانسه پلیس خشونت فرانسه نژادپرستی آمریکا تظاهرات پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد

به گزارش خبرآنلاین، «ایمن الصفدی» وزیر ارجه اردن و «استفان سژورنه» همتای فرانسوی وی درباره اوضاع کرانه باختری و اوضاع لبنان رایزنی کرده و بر ضرورت دستیابی به راه‌ حل به منظور جلوگیری از توسعه دامنه جنگ در منطقه تاکید کردند.

الصفدی در این دیدار بر ضرورت اتخاذ یک موضع بین‌المللی مشخص به منظور جلوگیری از حمله به «رفح» در جنوب نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، وی تأکید کرد: همه می‌خواهند بر اساس یک راه حل «دو دولتی» صلح داشته باشند و اسرائیل باید تعهد خود را به یک صلح عادلانه و جامع اعلام کند؛ چراکه جامعه بین‌المللی تنها راه اطمینان از امنیت و صلح در منطقه را راه حل دو دولتی می‌داند.

وی ادامه داد: کاملا مشخص است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خواهان صلح نیست.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901028

دیگر خبرها

  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • فیلم| پلیس فرانسه هم به جان دانشجویان دانشگاه سوربن افتاد
  • تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری برای نتانیاهو
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل