Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه آخر امسال تعطیل می‌شود، گفت: دولت سر جایش هست و هر وزارتخانه‌ای موظف است برنامه‌های تصویب شده ستاد احیا را اجرا کند. ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

عیسی کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با اشاره به آخرین روند احیای دریاچه ارومیه و برنامه‌های اجرایی در این حوزه، اظهار داشت: ان‌شالله سالانه 600 میلیون لیتر آب رودخانه «زاب» از طریق تونل 36 کیلومتری به دریاچه ارومیه می‌ریزد که تا دی ماه آماده بهره برداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آب تصفیه‌خانه‌های ارومیه و تبریز هم پس از تصفیه به دریاچه ارومیه می‌رسد، افزود: احداث تصفیه‌خانه‌ها هم با تزریق منابع مالی اکنون در مراحل پایانی خود قرار دارد و به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان اینکه با اتمام این طرح‌ها، یک میلیارد متر مکعب بیش از گذشته آب وارد پیکره دریاچه می‌شود، گفت: اکنون حجم آب دریاچه 5.1 میلیارد متر مکعب است که باید به 14.7 میلیارد مترمکعب و 25 درصد شوری برسیم که تا سال 1406 به تراز اکولوژیک دریاچه برسیم.

وی با تاکید بر اینکه با این روند تمام هزینه‌های سخت افزاری و مهندسی دریاچه تمام می‌شود ابراز داشت: دولت آقای روحانی به وعده‌اش در این حوزه عمل کرد و حدود 10 هزار میلیارد تومان خرج کردیم و هزار میلیارد تومان هم هزینه خواهیم کرد تا به دولت‌های بعدی تحویل دهیم و باید بتوانند از دریاچه حفاظت کنند.

بازدید معاون رئیس جمهور از دریاچه ارومیه به روایت تصویرسال 1406 دریاچه ارومیه احیاء می‌شودنوبخت: تونل انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه دی ماه افتتاح می‌شود‌

کلانتری خاطر نشان کرد: در سال 1406 باید به تراز 1274.1 متر و 25 درصد نمک و بازگشت آرتمیا برسیم که در این صورت به احیای کامل دست یافته‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه با تعطیلی ستاد احیای دریاچه ارومیه بخشی از تعهدات بدون پشتوانه به سازمان‌ها منتقل شده است، گفت: همه تصمیمات ستاد احیا به عنوان برنامه دولت بود که به وزارتخانه‌ها برای اجرا ابلاغ شده بود، ستاد احیا مجموعه دولت را هدایت می‌کرد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه آخر امسال تعطیل می‌شود، گفت: دولت سر جایش هست و هر وزارتخانه‌ای موظف است برنامه‌های تصویب شده ستاد احیا را اجرا کند، وزارت جهاد وزارت نیرو، وزارت صنعت، استانداری‌ها و... در مسائل فرهنگی، اجتماعی، زیربنایی و تولیدی موظف به اجرای برنامه‌های ستاد هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان اینکه ستاد احیا به خودی خود موضوعیت ندارد بلکه نماینده دولت در پیشبرد اهداف احیا کردن دریاچه ارومیه بود، افزود: ابزار پیشبرد این اهداف وزارتخانه‌ها هستند و باید تصمیمات ستاد احیا اجرایی شود.

انتهای پیام/111/ش

R7887/P/S6,47/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احیای دریاچه ارومیه ستاد احیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس از پاک‌سازی حاشیه رودخانه جاجرود توسط دانش آموزان، حافظان محیط‌زیست و گروه‌های مردم نهاد خبر داد و گفت: حال رودخانه جاجرود خوب نیست و حاشیه رودخانه با ورود گردشگران و مسافران به‌شدت آلوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، به مناسبت روز زمین پاک با کمک محیط‌زیست، شهرداری، دانش آموزان، حافظان محیط‌زیست و گروه‌های مردم نهاد که در حوزه محیط‌زیست فعالیت داشتند، حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد.

محسن رضاییان ظهر امروز در حاشیه پاک‌سازی رودخانه جاجرود اظهار داشت: حال رودخانه جاجرود خوب نیست و وضعیت حاشیه رودخانه با ورود گردشگران و مسافران به‌شدت آلوده شده تا جایی که امروز در مدت 1 ساعت مقدار یک وانت زباله جمع‌آوری شد.

وی افزود: آموزش حفظ محیط‌زیست و خطرات زیست‌محیطی از اولویت‌های برنامه اجرایی است، در مدارس و در دیگر محیط‌ها به‌صورت مداوم جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره محیط‌زیست شهرستان پردیس در ادامه گفت: رودخانه جاجرود برای احیا به کمک ما نیاز دارد و بایستی همه دست‌به‌دست هم دهیم تا این نعمت الهی را برای نسل آینده پاک نگه‌داریم.

رضاییان یادآور شد: در تفرجگاه‌های حاشیه رودخانه جاجرود سطل‌های زباله تعبیه شده و گردشگران با جمع‌آوری زباله‌ها و انداختن داخل سطل زباله به حال خوب طبیعت کمک کنند.

وی در ادامه گفت: پلاستیک در طبیعت حدود 400 سال طول می‌کشد که بازیافت شود لذا مسافران و گردشگران از رها کردن پلاستیک در طبیعت خودداری کنند.

لایروبی 42 کیلومتر از رودخانه‌های قزوین

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس در پایان خاطرنشان کرد: امروز زمین و هوای پاک نیازمند کمک ما انسان‌ها است، لذا گردشگران و مسافرانی که برای طبیعت‌گردی به دل طبیعت می‌روند به طبیعت آسیب نرسانند و همراه خودشان در طبیعت یک کیسه‌زباله برای جمع‌آوری زباله‌ها به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی