Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@17:24:28 GMT

۹۰ رشته قنات در خوسف مرمت و احیا شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۱۳۸۲

۹۰ رشته قنات در خوسف مرمت و احیا شد

رضوی گفت: برای احیاء و مرمت ۹۰ رشته قنات و چشمه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «سید حسن رضوی» امروز (20 خرداد) در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: 27 خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی است، لذا از 21 تا 27 خرداد هر سال هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جهاد کشاورزی خوسف با اشاره به اقدامات مهمی جهاد کشاورزی، افزود: در حوزه قنوات برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان، حدود 90 قنات و چشمه احیاء و مرمت و یا در دست اقدام است که دو سوم این تعداد پروژه با همکاری فرمانداری انجام شده است.

 

رضوی با بیان اینکه ۲۸ پروژه احیا و مرمت قنوات توسط جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در مجموع برای احیا و مرمت ۹۰ قنات و چشمه، سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتیار هزینه شده که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

وی بیان کرد: سیستم‌های آبیاری نوین‌«سیستم‌های کم فشار و تحت فشار» در بیش از ۶۵۰ هکتار با اعتبار دولتی و مشارکت مردمی ۸.۵ میلیارد تومانی انجام شده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خوسف با اشاره به امور دام برای تامین گوشت قرمز، گفت: 28 نفر شتر کشتاری و پرواری و 122 نفر شتر مولد توزیع و 200 راس دام سبک با همکاری جهاد کشاورزی و بنیاد برکت توزیع شد که هم اکنون این طرح ادامه دارد.

 

رضوی از توزیع 30 هزار قطعه ماهی به صورت یارانه‌ای خبر داد و بیان کرد: در بخش شیلات، شهرستان خوسف از 60 استخر ماهی دارد که از این تعداد استخر، 50 تن ماهی تولید شد.

 

 

وی گفت: از چهار هزار و 450 کندوی شهرستان خوسف، 27 تن عسل برداشت شد که این کندوکاران از سوی جهاد کشاورزی حمایت می شوند.

 

 

رئیس جهاد کشاورزی خوسف ادامه داد: شهرستان خوسف در حوزه پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون رتبه اول پرداخت را در بین 11 شهرستان داشته و تاکنون بیش از ۲ میلیارد تومان تسهیلات جذب کرده است.

 

 

رضوی افزود: در حوزه زراعت، مزرعه الگویی سیر در سه هکتار، مزرعه نشایی پیاز در هفت هکتار و برای انتخاب ارقام بهتر محصول گندم و جو با هفت رقم محصول در سطح یک هکتار کشت شده است.

 

 

وی سطح زیر کشت محصول کلزا در مزرعه های الگویی خوسف را 37 هکتار عنوان کرد و گفت: در حوزه محصول کلزا سطح زیر کشت خوب و گسترده ای داریم.

 

 

رئیس جهاد کشاورزی خوسف از واگذاری 18 قطعه گلخانه در مجتمع گلخانه ای خوسف خبر داد و گفت: در راستای نهضت گلخانه ای استان، 110 هکتار گلخانه را پیگیر هستیم.

 

 

رضوی بیان کرد: گیاهان دارویی در سطح 2 هکتار کشت شده و برای احداث انبارهای نگهداری عناب 10 پرونده تشکیل شده است.

 

 

رضوی عنوان کرد: برای مقابله با آفت عمومی ملخ ها در شهرستان خوسف در سطح 141 هکتار مبارزه انجام شده است.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خوسف خراسان جنوبي بیرجند رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خوسف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون

حمید رشیدی در گفت و گو با  خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی و بارش تگرگ روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در این شهرستان مزارع گندم، سبز‌ی و صیفی و جاده‌های بین مزارع دچار آسیب‌های شدید شده اند.

او تصریح کرد: بر اساس بررسی کارشناسان جهاد کشاورزی ۶ هزار هکتار گندم آبی، ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم ، ۸۰۰ هکتار گوجه فرنگی، ۱۷۰ هکتار هندوانه، ۱۵۶ هکتار احمدی،  ۵۰۷ هکتار سایر سبزیجات و صیفی جات، ۱۷۰ هکتار  مرکبات،۸۴ هکتار  انار، ۱۷ هکتار زیتون آسیب دیده است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: همچنین ۳ کیلومتر جاده بین مزارع، ۶ کیلومتر کانال آبرسانی و ۹۰۰ متر قنات بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده است.

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان