Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:21:26 GMT

فعالان صنایع دستی شهرستان نیر حمایت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۲۲۴۷

فعالان صنایع دستی شهرستان نیر حمایت می‌شوند

ابراهیم امامی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از فعالان صنایع دستی نیر با اشاره به تولیدات فاخر صنایع دستی بویژه در روستاهای منطقه افزود: حفظ و احیای این تولیدات باید در اولویت قرار گرفته و در این زمینه اقدامات اساسی و لازم پ‍یگیری شود.

وی اظهارداشت: برای تولید هر یک از آثار و تولیدات صنایع دستی، مراحل مختلفی طی شده و بخشی یا تمامی مراحل تولید محصول به وسیله دست انجام می‌شود و این نشان از ارزش بالای این صنایع است

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیر هم گفت: در این شهرستان بویژه روستاها صنعتگران بسیاری در رشته‌های مختلف صنایع دستی مشغول فعالیت هستند که تولیدات ارزشمند و فاخری را تولید و وارد بازار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهنام وکیلی افزود: حل مشکلات و دغدغه‌های پیش روی صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی در راستای رونق تولید و اشتغال در این بخش در اولویت بوده و در این زمینه پیگیری‌های اساسی انجام می‌شود.
وی ارائه آموزش، صدور پروانه‌های تولید انفرادی و حضور در نمایشگاه‌های صنایع دستی را از جمله برنامه‌های این حوزه برشمرد و بیان‌کرد:‌ سالانه در این حوزه اقدامات مختلفی انجام می‌شود.
در این آیین در گرامیداشت  ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی از هنرمندان، صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان نیر تجلیل شد.

شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری روز جهانی صنایع دستی اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری روز جهانی صنایع دستی اردبیل ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری روز جهانی صنایع دستی اردبیل شهرستان نیر صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم توجه به حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش تسنیم، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت:  اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند. 

علی جدی اظهار داشت: قیمت تولید خودرو مانند هر کالای دیگری باید نزدیک به نرخ بازار باشد و در صنعت خودرو باید به سمت حذف اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار حرکت کنیم.  

وی در ادامه بیان کرد: همان طور که بارها تاکید کرده ایم تنها راه کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار که موجب حذف دلالان از بازار خودرو نیز می شود، رشد تولیدات داخل و تامین کسری از طریق واردات است، در غیر این صورت این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت. 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با افزایش قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت: اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند و در صورت تفاوت فاحش قیمت تمام شده و نرخ جدید این محصول سازمان حمایت می تواند ورود کند.  

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کمیسیون صنایع مجلس بر اساس مستندات ارائه شده از سوی سازمان حمایت در حال پیگیری این موضوع است و با برگزاری جلسه ای در هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق