Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شعبه 12 بررسی اعتبارنامه نمایندگان گفت: آراء اعضای شعبه به اعتبارنامه آقای تاجگردون مخفی است.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره روند بررسی اعتبارنامه محمدرضا تاجگردون در شعبه 12 گفت: شعبه 12 بررسی اعتبارنامه نمایندگان از ابتدای تشکیل تا به امروز 4 جلسه برای بررسی اعتبارنامه منتخب مردم گچساران تشکیل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در روزهای ابتدایی بررسی اعتبارنامه این منتخب مجلس یازدهم استعلاماتی در اختیار شعبه قرار گرفت تصریح کرد: مطابق فرصت قانونی تعیین شده در آیین نامه داخلی مجلس درصورتی که در مدت سه روز اعتراضی از سوی نمایندگان به اعتبارنامه ای ارائه نشود، اعتبارنامه در شعبه به تصویب خواهد رسید و اگر اعتراضی در مدت سه روز ارائه شود بررسی های بیشتر بعد از استعلام از شورای نگهبان صورت خواهد گرفت.

رئیس شعبه 12 بررسی اعتبارنامه نمایندگان گفت: در مرحله اول نامه ای به شورای نگهبان زده و موارد اعتراضی از سوی نمایندگان را اعلام کردیم که شورای محترم نگهبان به طور مکتوب اعلام کرد در جریان بررسی صلاحیت های این موارد درباره آقای تاجگردون احراز شده است.

موسوی لارگانی گفت: برخی نمایندگان مانند امیرحسین قاضی زاده از جایگاه نائب رئیسی مجلس نامه ای را به شورای نگهبان فرستاده و موارد اعتراضی خود را که 15 مورد بود، اعلام کردند.

نماینده فلاورجان ادامه داد: امروز ساعت 12:40 پاسخ شورای نگهبان به نامه دوم به دست ما رسید. که در این نامه اعلام شده بود 12 مورد قبل از این در جریان بررسی صلاحیت آقای تاجگردون احراز شده است، درباره اعتراض به مدرک دکترا هم شورای نگهبان پاسخ داد که وی درجریان ثبت نام انتخاباتی مدرک خود را فوق لیسانس اعلام کرده است. درباره دو مورد دیگر هم شورای نگهبان اعلام کرده بود که پیوستی از سوی نمایندگان ارائه نشده است.

موسوی لارگانی گفت: در جلسه امروز 16 نفر از اعضای شورا حضور داشتند که 9 نفر اعتبارنامه تاجگردون را تایید و 7 نفر آن را رد کردند.

وی درباره اینکه چه کسانی رای منفی و چه کسانی رای مثبت دادند تصریح کرد: آرا به صورت مخفی از اعضای شورا گرفته شد و نمی دانیم چه کسانی موافق و مخالف بودند.

موسوی لارگانی درباره زمان بررسی این اعتبارنامه در صحن علنی مجلس گفت: هر زمانی که هیئت رئیسه مجلس بررسی این اعتبارنامه را در دستور کار صحن قرار داد.

همچنین علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام گفت: در این جلسه محمدباقر قالیباف غایب بود و رای نداد.

به گزارش دانا، محمد علیپور، سخنگوی شعبه 12 نیز به دانا گفت: براساس آیین نامه داخلی آرا نمایندگان مخفی است و تنها در صورتی می توان آرا را به طور شفاف اعلام کرد که آیین نامه داخلی مجلس با تصویب نمایندگان تغییر کند.

انتهای پیام/ک

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بررسی اعتبارنامه موسوی لارگانی شورای نگهبان شعبه 12

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

به گزارش دیده‌بان ایران؛ پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • بررسی ادعاها درباره مدرک دکترای افتخاری رئیسی
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود