Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سیدمحسن فاضلیان با اشاره به اینکه این بانک برای دومین بار اقدام به انتشار اوراق رهنی در بازار سرمایه می‌کند، به موافقت اصولی صادر شدن انتشار این اوراق در هفته گذشته توسط سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره کرد و اظهار داشت: این مهم دومین پیوند بانک عامل بخش مسکن و بازار سرمایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به موجب مجوز اخذ شده بانک عامل بخش مسکن اقدام به انتشار هزار میلیارد تومان اوراق رهنی دو ساله و با نرخ سود اسمی ۱۶ درصد کرده و این مبلغ را صرف اعطای تسهیلات فروش اقساطی به مشتریان خود می‌کند.

عضو هیأت مدیره بانک عامل بخش مسکن گفت: این اوراق رهنی به پشتوانه حدوداً یک هزار و یکصد میلیارد تومان تسهیلات فروش اقساطی این بانک عرضه شده است که نقدینگی قابل توجهی را برای بانک به دنبال خواهد داشت.

فاضلیان افزود: اوراق رهنی بانک عامل بخش مسکن با اخذ مجوز از بانک مرکزی در راستای ضوابط ناظر بر انتشار اوراق رهنی مصوب شورای پول و اعتبار و در بازار سرمایه و با تبعیت کامل از مقررات بازار سرمایه در دستورالعمل انتشار اوراق رهنی مصوب سال ۱۳۹۴ سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر می‌شود.

عضو هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن ادامه داد: بانک مذکور در نقش عاملیت وصول اوراق اقدام به جمع آوری مبلغ اقساط از مشتریان و پرداخت به SPV اوراق کرده و در نقش ضامن اوراق، مسئولیت ۱۰۰ درصدی پرداخت اصل و سودهای اوراق را به سرمایه گذاران دارد.

همچنین این اوراق با مشارکت بانک عامل بخش مسکن با قبول تعهد پذیره نویسی و بازار گردانی توسط تأمین سرمایه این بانک و عاملیت فروش توسط کارگزاری همین بانک منتشر می‌شود.

فاضلیان فرآیند چند ساله انتشار این مرحله از اوراق رهنی را یادآور شد و افزود: پس از انتشار اولین مرحله اوراق رهنی همین بانک در تیر ماه سال ۱۳۹۵ و با توجه به استقبال گسترده فعالان بازار از این ابزار نوین تأمین مالی در کشور، بانک انتشار دومین مرحله از اوراق رهنی را در دستور کار قرار داده و فرآیند تهیه گزارش توجیهی را آغاز کرد که با توجه به حساسیت موضوع اقدامات اخذ تأییدیه سازمان حسابرسی در خصوص گزارش توجیهی و صدور مجوز بانک مرکزی تا روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ به طول انجامید.

وی افزود: همزمان با آغاز سال جدید درخواست موافقت اصولی به سازمان بورس و اوراق بهادار داده شد که ماحصل آن، موافقت اولیه این سازمان با انتشار این اوراق است.

فاضلیان با بیان اینکه اجرایی سازی انتشار این اوراق مستلزم انجام برخی مقدمات از جمله انعقاد قراردادهای مرتبط با اوراق SPV است، خاطرنشان کرد: در تیر ماه سال جاری شاهد انتشار این اوراق در بازار فرابورس ایران و با مشارکت همه جانبه نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: اوراق رهن ثانویه اوراق مسکن بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد

امتداد - مدیر عامل بانک ملی ایران در مراسم تقدیر و معارفه مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی گفت: بخش مهمی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۲ سودآور شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، ابوالفضل نجارزاده در این مراسم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره خروج بانک‌ها از بنگاهداری و سیاست دولت در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، گفت: تلاش‌های فراوانی در گروه توسعه ملی و شرکت آینده پویا در راستای واگذاری‌ها صورت گرفته است.

وی ضمن تقدیر از خدمات حسین مدرس خیابانی مدیر عامل پیشین شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی تأکید کرد: در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته، بخش مهمی از شرکت‌های زیر مجموعه بانک سودآور هستند و این روند باید امسال نیز با قدرت ادامه پیدا کند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تأکید بر توانمندی و تجارب علی نبوی مدیر عامل جدید شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، بیان کرد: هدف بانک ملی ایران این است که امسال در مجموع شرکت‌های زیر مجموعه ۵۰ همت واگذاری انجام گیرد. بنابراین همه ارکان بانک و شرکت‌ها باید برای تحقق این هدف تلاش کنند.

نجارزاده ضمن تأکید بر تداوم شفاف‌سازی در شرکت‌های زیرمجموعه گفت: سال گذشته بخش مهمی از پرونده‌های باز گروه توسعه ملی به نتیجه رسید و باید تلاش شود تا امسال هم باقیمانده این پرونده‌ها منتج به نتیجه شوند.

وی تأکید کرد: واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه باید با قیمت واقعی صورت گیرد. بانک ملی ایران هر حمایتی که ضروری باشد، از شرکت‌های زیر مجموعه به‌عمل می‌آورد و پس از سوددهی آن‌ها و فراهم شدن شرایط لازم برای واگذاری در این رابطه اقدام خواهد کرد.

وی با تأکید بر انضباط مالی در شرکت‌ها و جانشین‌پروری در گروه توسعه ملی گفت: مقام معظم رهبری امسال را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرده‌اند. این موضوع بیانگر راهبرد مهمی‌ست که بانک ملی ایران باید به عنوان بازوی اجرایی دولت در نظام بانکی برای تحقق آن بکوشد. در این رابطه ضروری‌ست تا گروه توسعه ملی با برنامه‌ای مدون اقداماتی انجام دهد که علاوه بر تحقق شعار سال در این بخش، باری از دوش مردم و اقتصاد کشور برداشته شود.

عباس شفیعی، رئیس هیأت مدیره بانک ملی ایران در این مراسم ضمن تقدیر از حسین مدرس خیابانی مدیر عامل پیشین شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و تأکید بر توانمندی‌های علی نبوی مدیر عامل جدید این شرکت گفت: بانک ملی ایران در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم، حمایت از شرکت‌های زیر مجموعه را با هدف رشد و سوددهی آن‌ها ادامه می‌دهد و پس از به قیمت رسیدن این شرکت‌ها و حصول شرایط مطمئن، نسبت به واگذاری آن‌ها اقدام خواهد کرد. 

وی افزود: سال گذشته اقداماتی در راستای واگذاری‌ها در گروه توسعه ملی صورت گرفته است که امیدواریم امسال هم این روند با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند. 

همچنین علی نبوی مدیر عامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در این مراسم ضمن تشکر از حسن اعتماد مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره بانک ملی ایران اهم برنامه‌های خود را تشریح کرد.

حسین مدرس خیابانی نیز در این مراسم گزارشی از عملکرد خود در دوران تصدی مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به مدیر عامل و هیأت مدیره بانک ملی ایران ارائه کرد.

در این مراسم اعضای هیأت مدیره و هیأت عامل نیز ضمن تقدیر از خدمات ارزنده حسین مدرس خیابانی مدیر عامل پیشین شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، انتخاب علی نبوی به‌عنوان مدیر عامل جدید این شرکت را موجب تقویت عملکرد این شرکت در بخش‌های مختلف دانستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!