Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی البرزگفت: در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر کلاهبرداری با شیوه خرید خشکبار با چک‌های سرقتی، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی البرز افزود: کارآگاهان در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند یک باند ۴ نفره کلاهبرداری با معرفی خود با عنوان بازنشسته یک اداره دولتی ابتدا اقدام به اجاره سوری یک مغازه در شهر هشتگرد کرده و سپس با مراجعه به مالباختگان اقدام به خرید خشکبار با چک‌های سرقتی کرده اند.

محمدیان با اشاره به متواری شدن متهمان پس از تحویل خشکبار از مالباختگان گفت: کارآگاهان با تحقیقات گسترده و به کارگیری اقدامات پلیسی موفق به شناسایی سرشبکه این باند کلاهبرداری در منطقه شهر ری استان تهران شدند و با تحت مراقبت قرار دادن وی در هنگامی که وارد شهرستان ساوجبلاغ شد در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر و به پلیس آگاهی ساوجبلاغ منتقل کردند.

اوافزود: متهم در ابتدا منکر انجام هرگونه کلاهبرداری بود، اما با مشاهده مستندات پلیس و روبرو شدن با تعدای از شاکیان پرونده به ناچار لب به اعتراف گشوده و به کلاهبرداری از طریق خرید اقلام با چک‌های سرقتی با همدستی ۳ نفر دیگر از همدستانش اقرار کرد.

فرمانده انتظامی البرز با اشاره به دستگیری هر ۳ همدست متهم در عملیات‌های جداگانه گفت: ارزش کلاهبرداری این باند حرفه‌ای ۶۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

محمدیان افزود: شهروندان در معاملات خود از دریافت چک از افراد ناشناس خودداری کرده و در صورت دریافت چک حتما آن را از بانک مربوطه استعلام کنند.

انتهای پیام / ر.خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری میلیاردی فرمانده انتظامی چک های سرقتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: ماموران پلیس آگاهی در راستای کشف علمی وسایل نقلیه سرقتی، به صورت روزانه و مستمر اصالت خودرو و موتورسیکلت‌های سطح شهر یا توقیف شده را تحت بررسی قرار دادند.

وی افزود: در این زمینه طی فروردین ماه امسال ماموران پلیس آگاهی با به کارگیری روش‌های علمی و تخصصی بر روی ارکان اصلی تعدادی از وسایل نقلیه در سطح معابر و تعدادی از پارکینگ‌های شهر کرمان، ۴ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از استان‌های قم، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه وسایل سرقتی کشف شده پس از شناسایی مالکانشان در این ۴ استان به آنها تحویل خواهد شد، افزود: تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی سارقان این وسایل نقلیه نیز تا حصول نتیجه و دستگیری سارقان و عاملان خرید و فروش آن ها انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟