Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی فیفا در پرونده شکایت بازیکنان برزیلی رأی به محکومیت فولاد خوزستان داد که این رأی با نکات مثبت زیادی برای این باشگاه همراه بوده است. ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ ورزشی فوتبال ایران نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, سیلوا سوارز و لوپز وینسوس دو بازیکن برزیلی فصل گذشته فولاد خوزستان بودند که بعد از جدایی از این باشگاه برای عدم دریافت مطالبات‌شان به فیفا شکایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارداد هر یک از این بازیکنان 150 هزار دلار بسته شده بود، اما آنها تحت نظر وکیل مشترک‌شان درخواست غرامتی خیلی بالاتر از مبلغ طلب‌شان کرده بودند, اتفاقی که بار‌ها در فوتبال ایران رخ داده و باشگاه‌های ایرانی ناچار به پرداخت هزینه‌‌های چندین هزار دلاری - خارج از تعهدات درون قرارداد - به بازیکنان و مربیان خارجی شده‌اند.

در شکایت وارده به فیفا, سیلوا سوارز 330 هزار دلار و لوپز وینسوس 750 هزار دلار بابت قرارداد و غرامت طلب کرده بودند، اما سعید آذری مدیرعامل و عارف عارف‌نیا مسئول امور حقوقی باشگاه موفق شدند با دفاعیات مؤثر ادعای غرامت این بازیکنان را خنثی و از این مبلغ که جمعاً به یک میلیون و 80 هزار دلار می‌رسید, 850 هزار دلار کم کنند. یعنی باشگاه فولاد طبق رأی فیفا نباید مبلغ اضافه‌تری به غیر از آنچه در قرارداد آمده است, بپردازد. با تلاش‌های صورت گرفته و اقدامات مؤثر، باشگاه فولاد حداقل از پرداخت رقمی نزدیک به یک میلیون دلار جست.

طبق حکم فیفا باشگاه فولاد باید 150 هزار دلار به سوارز و 80 هزار دلار به لوپز پرداخت کند. همچنین باشگاه فولاد موفق شد ثابت کند که لوپز 70 هزار دلار از قرارداد 150 هزار دلاری‌اش را پیش از این دریافت کرده بود. البته به این مبالغ درصدی برای دیرکرد در پرداخت اضافه خواهد شد. بنابراین باشگاه فولاد باید مبلغ 230 هزار دلار که مربوط به اصل قرارداد این بازیکنان بوده را بپردازد, کاری که دیر یا زود نیز باید آن را انجام می‌داد و با رأی فیفا چیزی تغییر نکرده است.

تنها مسئله مهم در رأی فیفا محرومیت باشگاه فولاد از سه پنجره نقل‌و‌انتقلاتی است که البته در حکم این‌طور قید شده که به محض پرداخت این مبلغ به بازیکنان, این محرومیت به کل برداشته خواهد شد. این مورد نیز یکی دیگر از نکته‌هایی است که باشگاه فولاد توانست به فیفا ثابت کند در ماجرای عدم پرداخت مطالبات این بازیکنان تخلفی خارج از بحث مالی رخ نداده است و برای همین فیفا بند برداشتن محرومیت بعد از پرداخت بدهی را پیش روی فولاد گذاشته است. این درحالی است که برخی باشگاه‌ها که به طور قطعی از دو یا سه پنجره نقل‌و‌انتقالاتی محروم می‌شوند, تخلف‌شان در خارج از مباحث مالی پرونده نیز به اثبات فیفا می‌رسد، اما این اتفاق با دفاعیه فولاد برای این باشگاه رخ نداده است و خطر دیگری هم از سر فولادی‌ها گذشته است. به نوعی می‌توان گفت با این تبصره فیفا, پنجره نقل‌وانتقالاتی فولاد به طور کامل بسته نشده است.

سعید آذری با هماهنگی علی محمدی, مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان مقدمات فراهم کردن 230 هزار دلار را انجام داده‌اند و این موضوع در هیئت مدیره باشگاه نیز بررسی شده است و در صورتی که این مبلغ به موقع به دست برزیلی‌ها برسد, دیگر جای هیچ نگرانی برای محرومیت از نقل‌وانتقالات  وجود نخواهد داشت. فولاد‌ی‌ها در آخرین اقدام خود برای برداشتن این محرومیت, نامه‌ای را به وکیل بازیکنان ارسال و درخواست شماره حساب برای واریز مبلغ کرده‌اند. این نامه روز گذشته (دوشنبه) ارسال و هنوز پاسخی از طرف مقابل دریافت نشده است. البته باشگاه فولاد باید در نظر داشته باشد که اگر در اجرای حکم فیفا تعللی صورت بگیرد ممکن است علاوه بر قطعی شدن محرومیت از سه پنجره, کسر امتیاز و حتی خطر سقوط به دسته پایین‌تر هم احساس شود.

بیانیه مدیرعامل فولاد درباره اتفاقات اخیرحضور مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در تمرین این تیممحرومیت فولاد خوزستان از 3 پنجره نقل و انتقالاتی با یک تبصره خوب!

 

انتهای پیام/

R7878/P/S3,27/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سعید آذری فولاد خوزستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سعید آذری فولاد خوزستان سعید آذری فولاد خوزستان فولاد خوزستان باشگاه فولاد پنجره نقل هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد!

به گزارش "ورزش سه"، عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیرفنی و خارج از حوزه مسئولیت خود و اظهار نظر غیرمسئولانه و غیرحرفه‌ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبلغ ۲ میلیارد تومان جریمه نقدی شد. نکته قابل توجه درباره این حکم اینکه مبلغ جریمه نقدی تعیین شده باید ظرف مدت یک هفته پرداخت شود و ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است.

این خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد!
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا مدل Y کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تعلیق تبادل تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • شکایت ستاره بارسا به بازیکنان: انتظارش را نداشتم!
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان