Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب احمدی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران سقز اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی و امکانات از مشکلات اساسی برای اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع است چون واقعا نیروهای این اداره در سخت ترین شرایط با آتش سوزی‌ها مقابله می‌کنند.

وی با بیان اینکه، عقدتفاهم نامه با دهیاران و انجمن های زیست محیطی از اقدامات ما برای اطفای حریق مراتع و جنگلها بوده است، بر ایجاد هشدار آتش سوزی محدوده‌های دفن زباله در جلوگیری از گسترش حریق‌ها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین ستاد مدیریت بحران سقز نیز در این جلسه اظهار داشت: حفاظت از عرصه‌های طبیعی، وظیفه ای انسانی، شرعی و قانونی است و قصور از هیچ دستگاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

علی محمدیان با اشاره به اینکه همه با همت والا در اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع همدل باشیم، یادآور شد: آتش سوزی های گسترده در زاگرس زخم بزرگی بر طبیعت است.

محمدیان بر آمادگی ادارات برای خاموش کردن آتش سوزی ها احتمالی جنگل ها و مراتع، تهیه آتش کوب به  همت بخشداران، شهرداری ها، منابع طبیعی، محیط زیست و آتش نشانی، تشکیل ستادهای بحران در سطح بخش، حساس سازی نخبگان و ماموستایان، تدوین تقویم های ایمنی توسط منابع طبیعی و استفاده از بسترشبکه های اجتماعی برای آگاه سازی و فرهنگ سازی تاکید کرد.

محمد نافع علایی نیا، رییس جهاد کشاورزی شهرستان سقز هم گفت: هرکس آتش بر دامن طبیعت بزند، مرتکب جنایت شده است.

محمد دولتی، رییس اداره آتش نشانی سقز هم با بیان اینکه از ۴۳۰ مورد آتش سوزی در سال گذشته بیش از یک سوم آن خارج از محدوده شهر بوده است از آمادگی این نهاد برای اطفای حریق خبر داد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها مراتع کردستان منابع طبیعی سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع کردستان منابع طبیعی سقز مراتع کردستان منابع طبیعی سقز اطفای حریق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد

به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد؛ ظهر امروز جمعه پرسنل سازمان طی تماس با سامانه ۱۲۵ سریعا جهت اطفا حریق یک باب مغازه به چهارراه دروازه فارسان اعزام شدند.

شدت حریق باعث فراخوان نیرو‌های کمکی شد و نهایتا حریق که ساختمان‌های مجاور را نیز تهدید می‌کرد، اطفا شد.

بیشتر بخوانید

مهار آتش سوزی تعمیرگاه در فناوران شهرکرد

انفجار شدید باعث تخریب بخشی از این ساختمان شده بود.

علت این حادثه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آشنایی با کابل نسوز
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام