Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سی‌ان‌ان، در این مطالعه که مستند به 350 تصویر ماهواره‌ای و برخی دیگر از مستندات مطالعه شده روی چین است، نشان می‌دهد شهر ووهان چین از ابتدای پاییز سال 2019 در شرایط غیرعادی ناشی از احتمال اپیدمی یک بیماری عفونی بوده است.

این مطالعه بر اساس مقایسه دهها تصاویر ماهواره‌ای از ازدحام پارکینگ ‌بیمارستان‌های شهر ووهان در پاییز 2019 و مقایسه آن با زمان مشابه در سال 2018 استوار است که نشان می‌دهد حجم پارک خودروها در این بیمارستان‌ها گاه تا 90 درصد بیش از سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویر مقایسه ای ماهواره ای از  پارکینگ یکی از بیمارستان های شهر ووهان در اکتبر 2018 و 2019

همچنین در موتور جستجوی "بِیدو" (BAIDU) (گوگل چین) در ماه‌های پاییز پارسال کلمات کلیدی مرتبط با یک بیماری عفونی از جمله سرفه و اسهال بسیار جستجو شده است که نشان می‌دهد بیماران مبتلا به کرونا در چین به طور قابل ملاحظه ای به دنبال دریافت اطلاعات درباره علایم گوارشی و تنفسی یک بیماری عفونی از اینترنت بودند.

ایالات متحده آمریکا دولت چین را به پنهانکاری و ارایه اطلاعات گمراه کننده درباره ویروس کرونا متهم کرده است. اخیرا نیز یک سناتور ارشد آمریکایی دولت چین را به سنگ‌اندازی در مسیر ساخت واکسن کرونا متهم کرده است.

اتهاماتی که قویا از سوی دولت چین رد شده است.

دولت چین از اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی (اوایل دی ماه 98) به شیوع یک بحران بهداشتی و پزشکی در این کشور اذعان کرد و برای نخستین بار در ابتدای ژانویه امسال به اپیدمی نوع جدید و جهش یافته ویروس کرونا در شهر ووهان چین اعتراف کرد.

اتهام دیگری که دولت چین آن را رد کرده منشا ویروس کرونا جدید است. ایالات متحده آمریکا بارها مدعی شده منشا ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین بوده در حالی که دولت چین می‌گوید منشا این ویروس از یک بازار فروش حیوانات دریایی در شهر ووهان بوده است. سازمان بهداشت جهانی نیز در این مناقشه از موضع چین حمایت کرده و اعلام کرده هیچ شواهدی مبنی بر دست ساخته بودن و یا آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا در دست نیست.

ترامپ، دولت چین و سازمان بهداشت جهانی را به همدستی متهم کرده و اخیرا به بهانه "عملکرد بد این سازمان در مواجهه با بحران کرونا"، بودجه پرداختی آمریکا به این سازمان را قطع کرده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ویروس کرونا شهر ووهان دولت چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نخستین کمپ تمرینی فدراسیون کاراته آسیا در شرایطی طی روز‌های ۲۱ تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در شهر ووهان کشور چین برگزار می‌شود که به دعوت فدراسیون آسیا سجاد گنج زاده قهرمان طلایی کاراته کشورمان در المپیک مدرس کومیته این کمپ را بر عهده خواهد داشت.   بر اساس این گزارش گنج زاده به همراه گانگ لی از کشور میزبان در بخش کومیته و برادران موسوی و گریس در بخش کاتا مدرسین این کمپ خواهند بود.   این اقدام نشان دهنده توجه متولیان کاراته قاره کهن به قهرمانان و چهره‌های جهانی هنر رزمی کاراته در سطح جهان است، گنج‌زاده از قهرمانان شناخته شده کاراته جهان است که در سال‌های گذشته نشان‌های متعددی از بازی‌های المپیک، رقابت‌های قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • دانشجویان آزادشهر همصدا با جنبش ضد صهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا+ فیلم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • سرکوب جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده‌های این کشور هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!