Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@04:15:29 GMT

آماده اعزام حجاج درصورت پذیرش عربستان هستیم

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۵۱۹۶

آماده اعزام حجاج درصورت پذیرش عربستان هستیم

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: عربستان حتی اگر طی روزهای آینده اعلام کند برای پذیرش زائران مشکلی ندارد، آمادگی برای اعزام حجاج به سرزمین وحی در کشور وجود دارد.  ‌

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، علیرضا رشیدیان این مطلب را روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی  با بیان اینکه کمتر از یک ماه به برگزاری حج آینده باقیمانده اما همچنان موضع عربستان به‌طور رسمی اعلام نشده، افزود: برای بررسی وضعیت حج پیش رو درخواست شده که جلسه شورای عالی حج تشکیل شود.

رشیدیان ادامه داد: در جلسه شورای عالی حج احتمالات و سناریوهای مختلف درباره حج آینده مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه امور اجرایی حج از جمله ثبت نام و معاینات زائران و سازماندهی کاروان ها طبق روال گذشته پیگیری شده، گفت: عربستان حتی اگر در روزهای آینده اعلام کند برای پذیرش زائران مشکلی ندارد آمادگی برای اعزام حجاج به سرزمین وحی در داخل کشور وجود دارد.  

همچنین اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت و دکتر سیدعلی مرعشی سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت از روند اقدامات صورت گرفته در حوزه های اجرایی و پزشکی حج گزارش دادند.

رضایی گفت: با استفاده از کارشناسان خبره وزارت بهداشت  دستورالعمل‌های بهداشتی  برای بخش های مختلف تهیه شده است.

در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه به همت گروه فقه پژوهشکده حج و زیارت، در حضور اعضای استفتائات دفاتر مراجع عظام تقلید مسائل نو پدیده در حج با شرایط خاص در قالب ۱۴ سوال استفتاء شده، گفت: این سوالات برای دفتر مقام معظم رهبری هم ارسال شده تا زائران بتوانند از فتوا و نظرمرجع تقلید خود مطلع شوند.

وی تأکید کرد: در صورت اعلام رسمی موضع عربستان، مجموعه حج و زیارت با ستاد ملی مبارزه با کرونا، در موضوع حج آینده اقدام خواهد کرد.  

محمد آزاد سرپرست معاونت امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز در خصوص وضعیت شیوع کرونا در شهرهای زیارتی عراق و سوریه و پیگیری‌های صورت گرفته برای تهیه پروتکل های بهداشتی در حوزه اعزام زائران کشور و پذیرش زائران خارجی گزارش داد.

وی گفت: این پروتکل‌ها از طریق وزارت امور خارجه در اختیار طرف های عراقی و سوری قرار خواهد گرفت تا در شرایط فروکش کرونا با موافقت طرف های مقابل اعزام زائران مجددا از سرگرفته شود.  

همچنین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این نشست به دلاورمردی ها و خدمات حضرت حمزه در کنار پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و سالگرد وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را تسلیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان داستان دو غزوه احد و حمراء الاسد تصریح کرد:  جنگ احد به مسلمانان آموخت که نتیجه اطاعت از رهبری موفقیت و پیروزی و سرپیچی از او شکست است.

وی تأکید کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب بارها شاهد بودیم درحالی‌که دشمن توهم حمله را تشدید می‌کرد یاران امام امت و مقام معظم رهبری یکپارچه به صحنه آمدند و با تاسی از یاران پیامبر درغزوه حمره الاسد، در مقابل فشارها می‌ایستادند و دشمن را از تصمیم توطئه علیه ایران اسلامی پشیمان می‌کردند.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: حج و زیارت رئیس سازمان حج و زیارت علیرضا رشیدیان سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

از سوم اردیبهشت اعزام زائران عمره به عربستان آغاز شد و اعزام زائران تمتع نیز نیز از ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود، به گفته مسئولان سازمان حج روند صدور روادید هم به خوبی پیش می‌رود، اما آنچه در مقدمات سفر به سرزمین وحی باید برنامه‌ریزی قرار گیرد، تامین و تخصیص ارز مورد نیاز زائران است که چگونه سهمیه‌بندی شده و با چه قیمتی و توسط کدام بانک‌های عامل توزیع خواهد شد؟ 

 ایمان شمسایی در نشست امروز دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت- شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، اعلام کرده است «با موافقت بانک مرکزی هر یک از زئران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می‌شود دریافت کنند، این مبلغ در سهمیه سفر هوایی سالانه افرادی که به خارج از کشور مسافرت می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سید عباس حسینی در این نشست گفت: سازمان حج و زیارت روند فرآیند امور اجرایی اخذ روادید زائران حج ۱۴۰۳ را مطلوب خواند و اعلام کرد که رقم طلب برای ۷۴ هزار زائرحج پیش رو تاکنون اخذ شده است. عملیات ثبت‌نام در استان‌ها را نزدیک به اتمام است و دریافت رقم طلب بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم در حال انجام است و به‌دنبال آن اخذ روادید صورت خواهد گرفت.

نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی «عمره سعادت» که اجرای عملیات عمره را بر عهده دارد نیز درباره برنامه ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی قبل و بعد از عملیات حج تمتع گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی انجام شده است، انتظار می‌رود که پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی زائران به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل شوند.

طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر هم درباره هماهنگی‌ها و اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عمره گزاران و زائران حج پیش رو و انتقال دارو‌ها و تجهیزات مورد نیاز در حج ۱۴۰۳ گزارش داد

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی