Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تسهیلات حمایتی به آسیب‌دیدگان از کرونا در حوزه صنایع دستی پرداخت می‌شود. ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، علی‌اصغر مونسان عصر امروز به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و گردشگری با حضور در شهرستان اسلامشهر، نمایشگاه دائمی صنایع دستی در حوزه فرش دستباف و صنایع چوب وابسته را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اصغر مونسان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت و روند رو به رشد طرح تجاری‌سازی صنایع دستی اظهار داشت: در این بازدید خط تولید صنایع دستی که همه بخش‌های صنایع دستی را در خود جای داده است مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این خط تولید کار تلفیقی بسیار خوبی از هنرهای مختلفی که در عرصه صنایع دستی وجود دارد و در این شهرستان اتفاق افتاده فعال هستند تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه صنایع دستی بخش کاربردی کردن صنایع دستی برای بزرگ شدن بازار از اهمیّت ویژه‌ای برخوردار بود که هم اکنون محقق شده و تقریباً تمام ملزومات یک خانه ایرانی اینجا طراحی می‌شود.

کرمان| نمایشگاه صنایع دستی جنوب شرق کشور در فهرج افتتاح شد + تصاویرگزارش| رنگ‌ها و نقش‌هایی که ‌لب به سخن می‌گشایند / هنرمندان صنایع دستی این روزها حال خوشی ندارندیک میلیون و 316 هزار دلار صنایع دستی از استان گلستان صادر شد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به بافت‌ها و اشیاء با کیفیت تولید شده ایرانی افزود: هویت ایرانی اسلامی سال‌ها پس از انقلاب توسط مسئولان ارشد نظام به ویژه مقام معظم رهبری مورد تأکید است و هم اکنون خوشحالم که اعلام کنم هنرمندان صنعتگر ما این مورد را محقق کرده‌اند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سپس ادامه داد: آثار و هنرهای صنایع دستی برگرفته از مدیریت‌های ایرانی اسلامی است و سال‌ها فکر می‌کردیم که استفاده از این هنرها نشانه‌های عقب‌ماندگی است و آن‌ها را کنار گذاشته و به سمت طرح‌های اروپایی رفته بودیم، در حالی که داشته‌های فرهنگی بسیار خوبی داریم که اکنون در قلب اروپا با قیمت‌های بسیار خوب مورد توجه بوده و در جامعه امروز ایران نیز جاری شده است.

مونسان با بیان اینکه تمام تلاشمان را به خدمت گرفته‌ایم تا بازار صنایع دستی ایران بزرگ شود گفت: این موضوع یکی از مزیّت‌های ظرفیت داخلی کشور است که هیچ موردی اعم از ورشکستگی و بحران بر آن مؤثر نیست.

وی بیان کرد: یکی از معضلات صنایع دستی این بود که هنرمندان به طور جدا و واحدهای کوچک با آن کار می‌کردند و نیاز بود که سرمایه‌گذارانی در عرصه حاضر شوند و هنرمندان و واحدهای کوچک را کنار یکدیگر قرار دهند تا با ایجاد هم‌افزایی شرایط بهتر و متناسب با سلیقه بازار ارائه شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به اثر ویروس کرونا بر بازار صنایع دستی افزود: دیدیم که در بدترین شرایط مالی دولت، کمک‌های مالی خوبی از سوی دولت به آسیب‌دیدگان کرونا اختصاص یافت و نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان در همین بخش سقف حمایتی بود که توسط دولت تجهیز شد و از 10 بخشی که مقرر شد توسط دولت حمایت شوند، 3 بخش مربوط به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود که یک بخش آن تولید و فروش صنایع دستی است.

مونسان همچنین خاطرنشان کرد: تنها بخشی که فروش هم در آن مشمول حمایت واقع شده، صنایع دستی است و همه عزیزان فعال در این بخش می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمتی که دولت در اختیار آن‌ها گذاشته بهره ببرند.

انتهای پیام/220/ ز

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع دستی و گردشگری وزیر میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

حسن محمدی ادیب ۷ اردیبهشت در دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان گفت: جشنواره کوچ عشایر که یازدهمین دوره آن برای دومین سال متوالی به صورت بین‌المللی برگزار شد نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر عشایر غیور استان اردبیل که به صورت گسترده در این جشنواره حضور دارند، اقوام عشایری استان‌های مختلف کشور و میهمانان خارجی نیز در این جشنواره حاضر هستند و ما با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح استان به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایری این جشنواره را برگزار کردیم.

وی بیان کرد: گردشگری عشایری، صنایع‌دستی این جامعه و حمایت از آن‌ها اولویت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل است که در همین راستا اقدامات متفاوتی انجام داده‌ایم.

محمدی ادیب ادامه داد: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن را در فهرست آثار ملی به ثبت رسانده‌ایم و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم از میراث گران‌بهای عشایر استان پاسداری کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل تحت عنوان «تومان کوینک» و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است