Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه "شجاعت" را مهم‌ترین خصوصیت اخلاقی شهید سعیدی برشمرد و گفت: شهید سعیدی شجاعانه در برابر رژیم شاه ایستادگی کرد. ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

آیت‌الله سید حسن سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی ازجمله شهدای پیشتاز انقلاب اسلامی و اولین مجتهد شهید روحانی در نهضت امام خمینی(ره) است که هیچ‌گاه یاد ایشان قدیمی و کم‌اهمیت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یاد شهدای نهضت امام راحل را باید همواره زنده نگه داشت به خاطر اینکه پیشتاز، خط دهنده و راهگشا بودند و برای دیگران نقش مهمی داشتند و چهره‌های موردتوجه‌ی بودند و دیگران را به مسیر نهضت امام راحل دعوت کردند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر تداوم مسیر شهدا بیان کرد: باید همواره یاد و نام شهدا را ادامه دهیم، قرآن کریم تأکید دارد افرادی که سبقت داشتند و پیشتاز بودند آن‌ها مقرب و جلودار هستند و باید بیشتر تکریم شوند.

نگاهی به زندگی نخستین مجاهد شهید نهضت امام/ آیت‌الله سعیدی از طلایه‌داران جهاد و شهادت جریان انقلاب اسلامی بود

بیت آیت‌الله سعیدی: مراسم سالگرد نخستین مجتهد شهید نهضت امام خمینی(ره) حضوری برگزار نمی‌شودآیت‌الله سعیدی: آمریکای جنایتکار بیش از پیش به سمت افول حرکت می‌کند

فرزند شهید سعیدی تصریح کرد: آن زمان که رژیم شاه، مرحوم پدرم را دستگیر و سپس به شهادت رساندند هیچ‌کسی با ما ارتباط نداشت و از ما پرهیز می‌کردند، پس از انقلاب اسلامی به برکت انقلاب، شهدا و خانواده آن‌ها موردتکریم و احترام هستند ولی در دوران شاه جو خفقان بسیار شدیدی وجود داشت.

سعیدی ادامه داد: باید راه شهدا را ادامه دهیم و مسیر و منش شهدای گران‌قدر تبلیغ و به جامعه شناخته شوند، برخی پیشنهاد دادند کنگره‌ای برای شهید سعیدی برگزار شود تا اخلاق و منش و راه وی برای همگان روشن و شخصیت ایشان به نسل جوان معرفی شود.

وی "شجاعت" را مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی شهید سعیدی برشمرد و گفت: در رژیم شاه جو خفقان وجود داشت و صحبت این‌که کسی با شاه مبارزه کند مطرح نبود و همان‌گونه که امام راحل فرمودند یک پاسبان می‌توانست بازار تهران را تعطیل کند، اینکه کسی بتواند در آن جو و خفقان راه را باز کند و به مبارزه با شاه بپردازد شجاعت فوق‌العاده‌ای نیاز داشت.

استاد حوزه علمیه افزود: در دوران سیاه پهلوی آمریکا نفت ایران و شوروی گاز کشورمان را غارت می‌کرد و سرمایه‌داران خارجی نیز معادن کشورمان ثروت و اقتصاد مردم را به غارت می‌بردند ولی آیت‌الله سعیدی با شجاعت مثال‌زدنی اعلامیه‌ای علیه سرمایه‌داران خارجی صادر کرد و جان خود را برای حفظ منافع مردم به خطر انداخت.

فرزند شهید سعیدی گفت: وزیر موقت بازرگان نقل کرد که سلول من در زندان نزدیک آیت‌الله سعیدی بود، آن موقع منوچهری از خبیث‌ترین بازجوها بود و ساعت 12 ما را برای بازجویی بردند که متوجه شدم بازجو بسیار عصبانی و به‌هم‌ریخته است و از من پرسید سعیدی را می‌شناسی گفتم سلول ایشان نزدیک ما است، منوچهری گفت از صبح زیر شکنجه است ولی یک کلمه حرف نمی‌زند.

‌انتهای پیام/452/‌ ز

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله سعیدی شهید سعیدی نهضت امام رژیم شاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و، چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی بیان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • مطهری امام
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه