Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار همدان با بیان اینکه فرایند صدور پروانه ساخت تا یک ماه آینده در همدان دگرگون می‌شود گفت: دفاتر تسهیل‌گری و مهندسی صدور پروانه ساخت به زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان عباس صوفی امشب در هفدهمین صحن شورا شهر همدان در خصوص گرانی مسکن در همدان اظهار کرد: موضوع گرانی مسکن حاصل اقتصاد است و با دور هم نشستن و مباحثی را مطرح کردن قرار نیست مسکن ارزان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ارزان کردن فرایند توسعه مسکن در شهر باعث می‌شود مسکن منطقی داشته باشیم گفت: ما نمی‌توانیم مسکن ارزان داشته باشیم اما می‌توان با راهکارهایی مسکن منطقی داشت.

شهردار همدان با اشاره به اینکه در برخی از نقاط شهر شاهد زمین‌ها و ساختمان‌های گران هستیم  و چند موضوع در آن اثرگذار است افزود:  مسئله اقتصاد باعث گرانی مسکن شده و این چیزی انکار ناپذیر نیست.

وی با تاکید به اینکه سال ۹۶ در همدان هر متر مربع آپارتمان ۸۳۰ هزار تومان بود و امسال به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است یعنی حدود ۴۰۰ درصد افزایش در حوزه ساخت داشته‌ایم گفت: قیمت آهن‌آلات نیز از سال ۹۶ تاکنون ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

صوفی با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون به طور متوسط قیمت مسکن ۲۰۰ درصد افزایش داشته است خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ مجموعه تعرفه شهرداری برای صدور پروانه ۱.۸ درصد نسبت به مجموعه ساخت بوده و امسال به یک دهم رسیده است یعنی هشت درصد پایین‌تر نسبت به قیمت کل در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت، مرکز غرب کشور بودن و فرهنگ سرمایه‌گذاری ملک در شهر همدان و نیز کشور در حوزه افزایش قیمت اثرگذار بوده است گفت: مسکن کار خود را می‌کند و قرار نیست با جلسات ما ارزان شود اما باید اقداماتی را انجام داد.

شهردار همدان با تاکید به اینکه در حوزه فرایند صدور پروانه اقدام خوبی انجام شده است افزود: در یک ماه آینده فرایند صدور پروانه در همدان دگرگون می‌شود و این اتفاق خوبی در شهر خواهد بود.

راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری و مهندسی پروانه ساخت در همدان

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی صورت گرفته دفاتر تسهیل‌گری و مهندسی برای تسریع در کار مردم و جلوگیری از دلال‌سازی درشهر راه‌اندازی خواهد شد تاکید کرد: با این اقدام صدور پروانه به دست مهندسان انجام می‌شود و مردم مستقیم مراجعه می‌کنند و دیگر کار از حوزه مجموعه ستاد شهرداری، دفتر نظام مهندسی و ... خارج می‌شود.

صوفی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای ساخت انبوه مسکن در همدان انجام می‌شود گفت: اتفاق خوبی صورت گرفته و مدیرکل راه و شهرسازی استان مذاکرات خوبی در این زمینه با تهران داشته تا بتوانیم قسمتی از زمین‌های دولتی را در اختیار تعاونی‌‌ها قرار دهیم و آنها را فعال کنیم.

مسکن متناسب با شان انسان‌ها ایجاد شود

وی با اشاره به اینکه اقدامات بدین منظور نیست که مسکن ارزان ایجاد کنیم بلکه مسکن باید متناسب با شان انسانها طراحی شود خاطرنشان کرد: هرآنچه در  حاشیه شهر مسکن ایجاد کنیم آن کس که به دنبال مسکن بالای شهر است به آنجا نمی‌رود و لذا باید متناسب با شان افراد جامعه مسکن تولید کنیم.

شهردار با بیان اینکه باید در حوزه مسکن بالای شهر فکری شود و قرار نیست بگوییم آنجا مسکن نیست و باید نقاط مرغوب را هم طراحی کنیم گفت: تولید مسکن انبوه در نقاط مختلف متناسب با شان افراد باید ایجاد شود چراکه اگر برای قشر مرفه زمین تامین نشود مسکن در منطقه آنها گران شده و اثر خودش را به حاشیه شهر و نقاط ضعیف می‌گذارد.

وی با تاکید به اینکه باید واقعیت‌ها را در نظر گرفت گفت: در حوزه طرح جامع شهری اقدامات خوبی صورت گرفته است هر چند مدت زمان آن طولانی شد اما کاری معقول نسبت به توسعه شهر در حال انجام است.

 صوفی با بیان اینکه برای نخستین بار است که شهرداری به صورت جدی در حوزه طرح جامع ورود کرده است افزود: چند ماهی است که کار به طور جدی پیگیری می‌شود و در آینده نزدیک طرح جامع به تصویب می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم زمین در همدان متناسب با قیمت کشور داشته باشیم حتما باید در حوزه تراکم تجدید نظر صورت گیرد تاکید کرد: چرا باید تراکم ۶۰ درصد باشد و کجا گفته شده تراکم باید این میزان باشد؟ باید تجدید نظر صورت گیرد.

شهردار همدان با بیان اینکه روی ارتفاع هم باید کار کنیم چون باید در جاهایی مرتفع‌سازی داشته باشیم افزود: با توجه به ارتفاع، زمین گران مدیریت می‌شود.

طی چند روز آینده مجدد صدور پروانه برای املاک عادی ادامه می‌یابد

وی با بیان اینکه املاک عادی موضوع بسیار خوبی است افزود: طی چند روز آینده مجدد صدور پروانه برای املاک عادی ادامه می‌یابد که می‌تواند اثرگذار باشد.

صوفی با اشاره به اینکه کمیسیون تشخیص حذف شد و با نظر قانونی دادستان و استاندار صدور پروانه برای املاک عادی فراهم شد گفت: حوزه معاونت شهرسازی شهرداری نیز در موضوعات مختلف مسکن ورود کرده است.

وی با بیان اینکه تیم بسیار خوبی در شهر دور هم جمع شده‌اند و هماهنگی وجود دارد و می‌توان راهکارهای خوبی ارائه داد خاطرنشان کرد:‌ با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان مسکن همدان را مدیریت کرد.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان شهردار همدان صوفی مدیریت مسکن عباس صوفی افزایش قیمت مسکن فرایند صدور پروانه شهردار همدان متناسب با شان پروانه ساخت داشته باشیم املاک عادی سال ۹۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوزی در این محوطه تاریخی صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی افزود: قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تا کنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: همچنین با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب ادامه داد: محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند و در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 750872

دیگر خبرها

  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد