Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@02:44:20 GMT

نکات مهم درنگهداری و خرید زردآلو

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۷۰۷۷

در مطلب زیر نکات کاربردی برای خرید زرد آلو پرداخته ایم. ناطقان: تابستان با عطر و طعم میوه‌های رنگارنگ و زیبای تابستانی همه را وسوسه می‌کند. یکی از میوه‌های خوشمزه، پرطرفدار و پرخاصیت تابستانی زردآلو است که در ادامه به نکاتی برای خرید و نگهداری آن می‌پردازیم.

انتخاب زردآلو: زردآلوی رسیده دارای رنگ طلایی - نارنجی بوده و برخی قسمت‌های آن قرمز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زردآلو‌هایی که سفت بوده و دارای رنگ زرد متمایل به سبز هستند را انتخاب نکنید. زیرا حتی اگر اجازه بدهید مراحل رسیدن را در خانه طی کنند، باز هم عطر و طعم طبیعی زردآلو را ندارند. زردآلو‌های بسیار نرم هم مدت‌زمان نگهداری پایینی دارند پس بهتر است خریداری نشوند. همچنین زردآلو‌هایی که پوست چروکیده دارند را انتخاب نکنید، زیرا احتمالا زمان زیادی از چیدن آن‌ها گذشته یا بیش از حد رسیده‌اند. اندازه زردآلو عامل تعیین‌کننده‌ای در زمان خرید نیست، زیرا گاهی زردآلو‌های کوچک خوشمزه‌تر هستند. علت این است که این زردآلو‌ها بیش از حد آبیاری نشده‌اند و در نتیجه غلظت ترکیبات عطر و طعم آن‌ها بالاتر است.

رسیدن زردآلو: اگر قصد رسیده کردن زردآلو در منزل را دارید حتما از کیسه‌های کاغذی برای این منظور استفاده کنید و در آن را کاملا ببندید تا گاز اتیلن متصاعد شده از میوه در داخل فضا باقی بماند و به رسیدن میوه‌ها کمک کند. هرگز برای این منظور از کیسه‌های پلاستیکی استفاده نکنید، زیرا برخلاف کاغذ این کیسه‌ها متخلخل نبوده و هوایی از آن عبور نمی‌کند. در نتیجه ممکن است با زردآلو‌های به‌شدت نرم و له‌شده مواجه شوید. برای رسیدن آن‌ها را در یخچال قرار ندهید و کیسه را در دمای اتاق نگهداری کنید. آن‌ها را در تماس مستقیم با نور خورشید یا در نزدیکی منابع حرارتی قرار ندهید. پس از دو روز نگهداری، بو و بافت آن‌ها را چک کنید.

نگهداری زردآلو‌های رسیده: زردآلو‌های رسیده را حتما در کیسه‌های پلاستیکی و ترجیحا در ظروف دربسته نگهداری کنید. تماس آن‌ها با هوا موجب فساد سریع‌تر یا چروکیده‌تر شدن آن‌ها می‌شود. نگهداری زردآلو در طبقات خیلی سرد یخچال فساد آن‌ها را به تاخیر می‌اندازد، اما ممکن است عطر و طعم آن‌ها را نیز تغییر دهد؛ بنابراین از طبقات وسطی برای نگهداری زردآلو استفاده کنید. زردآلو در دمای یخچال تا یک هفته قابل نگهداری است. اما بهترین زمان مصرف آن بین دو تا سه روز است. با افزایش مدت‌زمان نگهداری میوه‌ها، چروکیده و عطر و طعمشان از دست می‌رود.

نگهداری در فریزر: زردآلو قابل نگهداری در فریزر است، اما بافت آن نرم می‌شود. قبل از نگهداری در فریزر آن را شسته و کاملا خشک کنید. زردآلو‌های نگهداری‌شده در فریزر برای تهیه پوره، مربا و شربت مناسب هستند.

شست‌وشوی زردآلو: زردآلو را درست قبل از خوردن بشویید و از نگهداری آن به‌خصوص در حالت مرطوب پرهیز کنید. پس از شست‌وشو حتما اجازه دهید آب اضافی‌اش خارج شده و سپس به آهستگی آن را با دستمال تمیز خشک کنید. زردآلو از میوه‌هایی است که پوست آن در زمان خوردن جدا نمی‌شود بنابراین بهتر است در شستن آن بیشتر دقت کنید. برای شستن زردآلو یک ظرف را پر از آب کرده و به ازای هر چهار پیمانه آب نصف لیوان سرکه سفید استفاده کنید. اجازه دهید میوه‌ها حدود سه تا پنج دقیقه در آن بمانند. سپس آن‌ها را به دقت آبکشی و بعد خشک کنید.

هسته زردآلو: برخی افراد تمایل زیادی برای خوردن مغز هسته زردآلو دارند. دقت کنید مغز زردآلو حاوی ترکیبی به نام آمیگدالین است که این ترکیب در بدن تجزیه شده و سیانید تولید می‌کند. این سیانید می‌تواند منجر به بروز مسمومیت شود؛ بنابراین از مصرف تعداد زیادی هسته زردآلو پرهیز کنید. آژانس ایمنی غذایی اتحادیه اروپا توصیه کرده است برای بزرگسالان حداکثر سه مغز و برای کودکان حداکثر نصف یک مغز از هسته زردآلو در طول روز بلامانع است.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: نگهداری ، خرید ، زردآلو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نگهداری خرید زردآلو هسته زردآلو زردآلو ها عطر و طعم میوه ها کیسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ثبت هر چه سریع‌تر انبارها و مراکز نگهداری کالای فعالان اقتصادی در سامانه مناطق آزاد، گفت: مراکزی که ثبت نشوند، پلمب می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مسعود مورموگویی امروز با اعلام این خبر به رسانه‌ها، اظهار داشت: با توجه به تاکید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان رئیس کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در این منطقه آزاد، تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم تا تاریخ 11 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند نسبت به ثبت انبارها و مراکز نگهداری کالاهای خود در سامانه کشوری اقدام کنند.

وی از تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم درخواست کرد در این بازه زمانی نسبت به بارگذاری کامل اطلاعات درخواستی در سامانه Wms.freezones.ir اقدام کنند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: براساس اختیارات کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، انبارها و مراکز نگهداری کالاهای فعالان اقتصادی ثبت نشده در سامانه مناطق آزاد پلمب می‌شوند.

مورموگویی تاکید کرد: فعالان یاد شده با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و به قید فوریت، تمام انبارها یا مراکز نگهداری کالاهای مرتبط با فعالیت خود را در سامانه اعلام شده به صورت کامل ثبت کنند.

وی یادآور شد: بدیهی است ارائه خدمات آتی سازمان منطقه آزاد به فعالان اقتصادی منوط به ثبت اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالای آنان در سامانه یاد شده است و در غیر این صورت کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز موظف است براساس اختیارات قانونی محوله و با دستور مقام قضایی نسبت به پلمب انبارهای ثبت نشده در سامانه اقدام کنند.

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا، خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم باید مدارک مربوط به تائیده انبارهای خود شامل ثبت نام در سامانه Wms.freezones.ir را به همراه اجاره‌نامه یا سند انبار و تائیدیه کد پستی با کاربری تجاری، انبار، کارگاه و خدماتی بودن مکان از اداره پست و مجوز مرتبط دارای اعتبار از سازمان منطقه آزاد قشم را به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تحویل دهند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها