Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین قراباغی رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهرهمدان با بیان اینکه ۱۰ هزار واحد مسکونی خالی در همدان وجود دارد گفت: ۴۰ هزار واحد تجاری غیرمجاز در همدان داریم.

او بیان کرد: در ماه‌های اخیر قیمت مسکن در همدان افزایش چشمگیری داشته به طوری که حتی بالاتر از کلانشهر‌هایی مانند مشهد و شیراز قرار گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهرهمدان نقش دلالان و املاکی‌ها را در افزایش قیمت موثر دانست و گفت: مهمترین عامل، گرانی زمین است و فقدان تفکر راهبردی در توسعه شهر نیز باعث این وضعیت شده است.

قراباغی عنوان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته ۱۰ هزار واحد مسکونی خالی در همدان وجود دارد که در افزایش قیمت مسکن بی‌تاثیر نبوده است.

او  با اشاره به اینکه متاسفانه طرح جامع شهر همدان هیچ نتیجه‌ای نداشته است گفت: در سال‌های اخیر تفکیک اراضی هم انجام نشده که دستگاه‌های نظارتی بر این امر تاکید داشته‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهرهمدان با بیان اینکه عوارض شهرداری و نظام مهندسی در گرانی مسکن موثر است خاطرنشان کرد: سایت‌های تبلیغاتی نظیر «دیوار» عامل گرانی مسکن در همدان بودند و باید در این زمینه نظارت دقیق باشد.

قراباغی با اشاره به اینکه همدان به بن بست توسعه جغرافیایی رسیده است گفت: تلاش برای جذب سرمایه گذار در راستای ایجاد شهرک‌های مسکونی و ویلاسازی باید مورد توجه و طرح‌های تشویقی مد نظر باشد.

منبع : فارس

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر سرمایه گذاری هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان

بابک چمرانی، رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شفت گفت: ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه عصر امروز (یکشنبه ۱۶ ار دیبهشت ماه) در منطقه لیشاوندان این شهرستان، یک واحد تجاری فروش ابزار یراق طعمه حریق شد و به شدت سوخت.

او افزود: ۸ آتش نشان با ۴ خودروی اطفای حریق از شهر‌های شفت، تولم شهر و فومن آتش را در حدود ۱۰ دقیقه خاموش و از سرایت به دیگر واحد‌ها جلوگیری کردند.

به گفته رئیس آتش نشانی شفت، علت این آتش سوزی و میزان خسارت آن در دست بررسی است.

از شهرستان سیاهکل هم خبر رسید که یک واحد مسکونی آتش گرفته است.

کمیل لاهوتی، شهردار سیاهکل گفت: ساعت ۱۵:۳۰ امروز با گزارش آتش سوزی یک واحد مسکونی به واحد آتش نشانی این شهرستان، ۷ آتش نشان با ۲ خودروی اطفای حریق به سرعت به محل حادثه اعزام شدند. 

او افزود: با توجه به همجواری تعداد زیادی از واحد‌های تجاری با این واحد مسکونی، آتش نشانان به سرعت دست به کار شده و با خاموش کردن آتش این واحد مسکونی از سرایت آتش به دیگر واحد‌ها جلوگیری کردند. 

شهردار سیاهکل تصریح کرد: علت حادثه و میزان خسارت در دست بررسی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود