Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا آشناگر شامگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: حمایت ویژه از واحدهای تولیدی و صنعتی صادرات‌ محور استان سمنان با وجود تحریم‌های خارجی، فشارهای اقتصادی و شیوع کرونا در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی اظهار داشت: زیرساخت‌های خوبی در دولت تدبیر و امید برای تسهیل در صادرات و واردات کالا ایجاد شد و این رویه مثبت و اصولی در سال جهش تولید ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: فشارهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ویروس و تحریم ها مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی صادرات‌محور کشور و استان سمنان ایجاد کرد که دستگاه‌های اجرایی موظف به گره‌گشایی از مشکلات و تسهیل در روند صادرات کالا از استان به نقاط مختلف جهان هستند.
استاندار سمنان با اشاره به افزایش صادرات کالا در سال ۹۸ به نسبت مدت مشابه سال ۹۷ از استان سمنان گفت: حمایت ویژه از صنعتگران به دور از کاغذبازی‌های اداری در افزایش صادرات و رونق اقتصادی در استان تاثیر شایانی داشت.
آشناگر تصریح کرد: سال ۹۹ با شیوع کرونا ویروس آغاز شد که این ویروس در اقتصاد جهان تاثیر قابل توجهی داشت و باعث کاهش صادرات کالا از کشور ایران و از دیگر نقاط جهان شد.
استاندار سمنان با بیان اینکه تاثیرپذیری واحدهای صنعتی استان سمنان از تحریم و فشارهای خارجی به نسبت بنگاه‌های اقتصادی دیگر نقاط کشور در سال گذشته کمتر بود، گفت: این امر نشان از پویایی و به روز بودن واحدهای تولیدی و صنعتی و فعالان اقتصادی استان دارد.
آشناگر با اشاره به اینکه روند صادرات کالا از استان سمنان به میزان قابل توجهی تسهیل شده است، گفت: این رویه در سال جاری با تمام قوا ادامه یابد و موانع صادراتی از پیش پای تولیدکنندگان برداشته شود.
استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه کالاهای صادراتی در استان سمنان، یادآورشد: افزایش کالاهای صادراتی و توجه به تنوع بازارها در کشورهای خارجی همانند سال گذشته از سوی فعالان اقتصادی استان دنبال شود.

برچسب‌ها توسعه صادرات استانداری سمنان علی رضا آشناگر 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه صادرات استانداری سمنان توسعه صادرات استانداری سمنان صادرات کالا استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان