Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خورخه آرزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا با انتشار یک پیام در حساب کاربری توئیتر خود اقدام آمریکا در ممانعت از ورود نفتکش‌ها به ونزوئلا برای بارگیری نفت را «حمله به ملت ونزوئلا» و دشمنی با آن‌ها توصیف کرد.

او در این پیام توئیتری نوشت: شواهد خاص تری از تهاجم جنایتکارانه واشنگتن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها به قلب اقتصاد ونزوئلا حمله می‌کنند تا این کشور را از کسب درآمدی برای واردات مواد غذایی، دارو و تدارکات باز دارند؛ و آن‌ها این کار را در بحبوحه بیماری همه گیر انجام می‌دهند. این یک حمله به همه ونزوئلایی‌ها است.

پیش از این، خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که دست کم دو فروند نفتکش که برای بارگیری نفت خام عازم ونزوئلا بودند، از مسیر خود بازگشتند و  پس از آنکه آمریکا اعلام کرد در پی افزودن ده‌ها کشتی نفتی به لیست‌ تحریم است، سه کشتی دیگر از آب‌های ونزوئلا دور شدند.

هفته گذشته، آمریکا تحریم‌هایی را علیه چهار شخص و چهار نفتکش که با پرچم‌های پاناما، باهاما و جزایر مارشال تردد می‌کردند، اعمال کرد. آن‌ها متهم به تجارت نفتی با ونزوئلا شدند.

ونزوئلا به تازگی محموله بزرگی از سوخت و مشتقات نفتی را از ایران دریافت کرده است.

این در حالی است که شورای امنیت ملی کاخ سفید با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به کشور‌ها و شرکت‌ها درباره همکاری با شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران هشدار داد. یکصد کشتی باربری و کانتینری در فهرست تحریم‌های ضدایرانی وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند. کشتی‌های باربری «آبا»، «الوان»، «آمینا»، «آندیا»، «آرداوان» و «آرزو» که با کشتی‌رانی ایران مرتبط هستند، تحت تحریم‌های جدیدی قرار گرفته‌اند.

تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا پس از آن بروزرسانی شده که کشورمان طی ماموریتی توانست پنج نفتکش فاکسون، فورچون، پتونیا، فارست و کلاول را با موفقیت به ونزوئلا برساند. کاراکاس و تهران هر دو تحت تحریم‌های واشنگتن قرار دارند. پس از این تبادل تجاری موفق، آمریکا تهدید کرده بود که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات ونزوئلا تحریم های آمریکا نفتکش ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران

کره‌شمالی به شدت به اعمال تازه‌ترین دور تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه تهران انتقاد و اعلام کرد که رفتار بی‌پروای واشنگتن یک اقدام غیرقانونی و غیرانسانی است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی کره شمالی از تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه صنعت پهپادی ایران انتقاد کرد درحالیکه علت اعمال تحریم‌ها پاسخ تهران به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

به‌تازگی واشنگتن اشخاص و نهادهایی که مدعی است با برنامه پهپادی ایران مرتبط هستند را تحریم کرده است.

خبرگزاری کره شمالی نوشت که اقدام نظامی ایران ناشی از حملات بی‌پروای اسرائیل است درحالیکه آمریکا حقایق را به گونه‌ای منحرف می‌کند که ایران را مسئول وخامت اوضاع منطقه نشان دهد.

این رسانه رسمی پیونگ یانگ تاکید کرد: رفتار بی‌ملاحظه ایالات متحده یک اقدام خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که حاکمیت ایران را نقض می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند نیروهای مسلح ایران و اراده مردم برای حفظ حاکمیت و عزت کشور را در هم بشکند.

هفته گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را در فهرست تحریم‌های تازه قرار داد درحالیکه مدعی است آنها نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای وزارت دفاع ایران ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • تصاویر حمله پهپادی یمن به کشتی سیکلادیس آمریکا