Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحق تندرو در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وضعیت صید ترال در استان هرمزگان اظهار داشت: صید ترال به موسمی اطلاق می شود که صیادان سنتی در فصل صید میگو با داشتن مجوز و نظارت اداره شیلات در صیدگاه‌های مشخص شده از سوی این اداره انجام می شود که ما نیز با این نوع صیادی موافقیم. همچنین صید فانوس ماهی نیز به همین شکل انجام می شود و در صورتی که صیادان از صیدگاه‌ها خارج نشوند و از تورهای استاندارد استفاده کنند، مشکلی برای صید وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسل های آینده تنها نامی از ماهی خواهند شنید

تندرو ادامه داد: اما با متخلفان در حوزه صید ترال به طور جدی مخالفیم چرا که باعث نابودی جانداران دریا و آبزیان می شوند و اگر این روند صید ادامه داشته باشد در آینده نه چندان دور صیادان سنتی ما از کار بیکار می شوند و نسل بعدی ماهی را در دریا نخواهند دید و تنها عکس و نامی از آنها را در کتاب‌ها مشاهده خواهند کرد.

وی ادامه داد: جامعه صیادی کشور با صید غیرمجاز ترال به شدت مخالف است و در حال حاضر با وضعیتی که جامعه صید و صیادی کشور پیش می رود با دادن مجوزهای جدید از سوی سازمان شیلات مشکلات زیادی برای جامعه صیادی و آبزیان به وجود خواهد آمد.

صیادان از شرایط فعلی ناراضی اند

رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی صیادی های استان هرمزگان عنوان کرد: صیادان نیز با توجه به شرایط فعلی از صید ترال ناراضی‌اند و می گویند دیگر ماهی برای صید در دریا وجود ندارد و راهکار این مشکل در مرحله اول رهاسازی بچه ماهی و تقویت صیدگاه‌ها از نظر ذخائر است.

تقاضای شرکت تعاونی برای صیادان بومی

تندرو عنوان کرد: ما از سازمان شیلات ایران تقاضا داریم همسو با دولت مجور شناورهای آب های دور را به صیادان و فرزندان صیاد و به ساکنین نوار ساحلی در قالب شرکت تعاونی ارائه دهد و یا شناور پشتیبان در اختیار صیادان قرار دهند.

لزوم برگزاری کلاس های آموزشی برای صیادان

وی اضافه کرد: باید با حمایت از صیادان با تکثیر پرورش ماهی و میگو، پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهی در خشکی و همچنین با برگزاری کلاس های آموزشی در کشور و استان هم باعث تقویت کار صیادان شویم و هم از صید ترال جلوگیری کنیم. همچنین صیادان سنتی را آگاه کنیم که صیدگاه ها مانند گذشته ذخائرشان زیاد نیست و بر اثر استفاده نامطلوب و تورهای غیر استاندارد امروز صیدگاه خالی از ماهی و آبزیان دریایی شده است.

تندرو ادامه داد: گام دیگر برای بهبودی شرایط این است که صیادان بومی را آموزش دهیم تا از شیوه های سنتی به نیمه صنعتی تبدیل شوند و از شناورها در محدوده‌های مشخص استفاده کنند و همچنین از تورهای اسرائیلی جهت صید استفاده نشود.

60 درصد آبزیان از بین رفته است

وی افزود: صید بی رویه و غیر استاندارد ترال و استفاده از تورهای غیر استاندارد و عدم توجه به آیین نامه های سازمان شیلات ایران تاکنون 60 درصد آبزیان ما در آب های جنوب نابود کرده است و تنها راه جبران این خسارت ها برگزاری کلاس های آموزشی و جمع آوری و گردهمایی صیادان است که در مناطق ممنوعه صید نکنند و در عوض با صید کردن با همکاری و همیاری با سازمان شیلات ایران این مشکل برطرف می شود.

تندرو در پایان افزود: از سوی دستگاه قضایی با صید ترال به طور جدی برخورد می شود ولی تخلفات همچنان وجود دارد و باید بیشتر نسبت به این موضوع پیگیری و نظارت صورت بگیرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان شیلات صیدگاه ها صید ترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار خاطر نشان کرد: کاهش پرونده‌های قضائی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشور از طریق نظارت ماهواره‌ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزها، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

کد خبر 6087229

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران