Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش ، هرچند که پس از گذشت دقایقی از حضور اعتراض‌آمیز مالکان و سرمایه‌گذاران پروژه شهرآفتاب کیش ،‌ برخی از مسئولان جزیره از جمله معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیر روابط‌عمومی، مدیر حراست و مدیر سرمایه‌گذاری  سازمان منطقه آزاد کیش‌ با حضور  و دلجویی در جمع آنها به گفت‌وگو در خصوص مشکلات پیش‌ آمده پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهندس نادری مدیر سرمایه‌گذاری  معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش  به  اقدام‌های انجام شده  و پیگیری های متعدد مدیران این سازمان برای حل مشکل مالکان و سرمایه‌گذاران پروژه شهرآفتاب ،‌ اشاره نمود وگفت: شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری کیش به نمایندگی از سازمان به این پروژه ورود پیدا کرده و قرار است ابتکار عمل را در پیشبرد مطالبات سرمایه‌گذاران به دست گیرد. این شرکت جایگزین یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک آینده در یکی از فازهای این پروژه خواهد شد.
مدیر سرمایه‌گذاری  معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به مذاکره‌های صورت گرفته با این بانک برای رسیدن به توافق  اشاره نمود وگفت: بنا شده است کارشناسان رسمی ارزش‌گذاری کرده و بر اساس یک قیمت عادلانه جایگزین این بانک شویم؛ قیمتی که در ابتدا توسط بانک آینده اعلام شده بود،‌ مورد موافقت سازمان قرار نگرفت و به همین دلیل کارشناسان مرضی‌الطرفین قیمت‌گذاری جدید را انجام خواهند داد.
معراج نادری در ادامه به ورود سازمان منطقه آزاد کیش به پروژه شهرآفتاب اشاره نمود و افزود: با ورود سازمان به این پروژه ما عملا شریک سرمایه‌گذاران خواهیم شد و با خارج شدن واحدها از رهن بانک امکان پیش‌فروش پیدا خواهیم کرد. بر همین اساس یک حساب مشترک ایجاد و همه سرمایه‌های حاصل از پیش‌فروش‌ها به آن واریز و در خود این پروژه مصرف خواهد شد.
به گفته وی شهر آفتاب یکی از پروژه‌های مشکل‌دار بزرگ جزیره است که بیش از ۱۰۰ خانوار را درگیر خود کرده است. با این حال با تاکید مدیرعامل سازمان، ‌بیش از یک‌سال است که برای حل مشکل سرمایه‌گذاران کارگروهی تشکیل شده و مشاورحقوقی سازمان مسئولیت بررسی و رفع مشکلات را برعهده گرفته است.
هرچند که در دی ماه گذشته دکتر مظفری به همراه جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش  با بازدید از پروژه شهر آفتاب  به پروژه های بلاتکلیف و متوقف شده، از جمله این پروژه قدیمی جزیره اشاره کرد؛ و اظهار داشت: پروژه شهر آفتاب یکی از پروژه هایی بود که بیش از پانزده سال بلاتکیف و متوقف شده بود که امیدوایم که  با تجهیز کارگاه، این پروژه فعالیت خود را از نو آغاز نماید .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه از همه ظرفیت های قانونی خود استفاده می کنیم و فرمول هایی را طراحی کرده ایم که در کنار این پروژه ها باشیم؛ خاطر نشان کرد: مطالبات سازمان مانع از فعالیت و ادامه مسیر پروژه ها نخواهد شد، حتی در خیلی از پروژه ها مثل پروژه بانک آینده و شهر آفتاب، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش جایگزین بانک شده و نسبت به راه اندازی مجدد این پروژه ها اقدام کرده است.
هر چند که پیشتر نیز  دکتر آخوندی نیز در جلسه با اصحاب رسانه کیش از پروژه شهر آفتاب بعنوان  یکی از پیچیده ترین پروژه های کیش نام برد و گفت : بانک پارسیان و یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک آینده در پروژه شهر آفتاب گرفتار بودند و بخشی هم به مردم پیش فروش شده بود و این شرکت به سازمان هم بدهکار بود که این معادله چند مجهولی با همکاری های همکاران حوزه اقتصادی و مدیریت حقوقی و در راس آنها دکتر مظفری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش  حل شد.
به گفته آخوندی، حل شدن این معضلات آثار بسیار خوبی نه تنها از نظر ایجاد شغل و رونق اقتصادی بلکه برای تعیین تکلیف بسیاری از هموطنان که پس انداز خود را به صورت پیش خرید از این پروژه ها انجام داده و با مشکل مواجه بودند به همراه داشت.
هرچند که با روی کار آمدن دکتر مظفری بعنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و تلاش های و موفقیت های متعدد برای کلید زدن بسیاری از پروژه های نیمه تمام و یا تعطیل در جزیره زیبای کیش به نظر نمیرسد باتوجه به مشکلات پیش روی پروژه شهرآفتاب و کوتاه نیامدن بانک های طلبکار و همچنین سازمان منطقه آزاد کیش برای اخذ طلب های خود بزودی شاهد حل مشکلات لاینحل این پروژه خوب و مطرح جزیره باشیم.

46

کد خبر 1397753

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان هرمزگان سازمان منطقه آزاد کیش پروژه شهر آفتاب پروژه شهرآفتاب سرمایه گذاران سرمایه گذاری پروژه ها بانک آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر ارائه بسته‌های تشویقی به سرمایه‌گذاران ادامه داد: هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود و در عین حال باید به‌طور مستمر فرصت‌های جدید با توجه به موقعیت هر منطقه و بافت اجتماعی قالب آن اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در اولین نشست از سلسله نشست‌های ادواری مسئولان سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی مناطق شهرداری اصفهان در ۱۴۰۳ با تاکید بر اهتمام مسئولان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی مناطق شهرداری اصفهان بر تحقق شعار سال جاری که مزین به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» شده است، اظهار کرد: انتخاب این عنوان برای سال جاری، وظیفه سازمان را سنگین‌تر می‌سازد و ضرورت دارد با پیگیری مستمر در مناطق مختلف شهرداری اصفهان، زمینه مساعد برای افزایش مشارکت مردم را در پروژه‌های شهری فراهم سازیم.

وی افزود: باید بپذیریم که سرمایه‌گذاران، شریک شهرداری هستند و باید با احترام ضمن درک شرایط آن‌ها و با اتخاذ تدابیر مناسب نسبت به رفع موانع و تسریع در روند اداری فعالیت آن‌ها کوشا باشیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ضرورت دارد از طریق مشارکت‌های سه‌جانبه در شهر اصفهان، سازوکاری حقوقی به منظور جذب سرمایه‌های خرد فراهم شود و مسئولین سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری در مناطق مختلف باید این نیازها را شناسایی و با پیگیری و حضور پویای خود آنها را مرتفع سازند.

حیدری با اشاره به ضرورت فعال‌سازی پروژه‌های راکد، آن‌ها را سرمایه‌های شهر و شهرداری اصفهان قلمداد کرد و گفت: پروژه‌های مختلفی با پیشرفت فیزیکی بالا در مناطق مختلف بلاتکلیف مانده‌اند و باید با بازنگری در فرایندهای اداری و مانع‌زدایی از مسیر اجرای آن‌ها، امکان تکمیل و بهره‌برداری را فراهم سازیم.

وی اضافه کرد: برای هدفی بزرگ گرد هم آمده‌ایم و باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم؛ باید قبول کنیم که برای توسعه شهر، چاره‌ای به جز مشارکت مردم و فعالان بخش خصوصی در اداره شهر وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر ارائه بسته‌های تشویقی به سرمایه‌گذاران ادامه داد: هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود و در عین حال باید به‌طور مستمر فرصت‌های جدید با توجه به موقعیت هر منطقه و بافت اجتماعی قالب آن اقدام کرد.

کلیدهای موفقیت در مدیریت پسماند شهری، آگاهی و مشارکت شهروندان است

غلامرضا ساکتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه این سازمان در راستای افزایش مشارکت شهروندی برای حفظ محیط زیست، اقدام به شناسایی مشترکان خود در گروه‌های هدف مختلف کرده است، گفت: کلیدهای موفقیت در مدیریت پسماند شهری، آگاهی و مشارکت شهروندان است و مشارکت شهروندان در فرآیند مدیریت پسماند از طریق کاهش تولید و تفکیک پسماندها از یکدیگر در مبدأ به عنوان یکی از کاراترین و اقتصادی‌ترین روش‌های پردازشی در بیشتر کشورهای دنیا صورت می‌گیرد.

وی با تشریح پروژه‌های شاخص مشارکتی سازمان مدیریت پسماند افزود: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و هوشمند از ابتدا در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار داشته است. همچنین پروژه احداث هاضم بی‌هوازی به‌ظرفیت ۳۰۰ تن در روز، احداث نیروگاه ریجکت‌سوز ۳۰۰ تن در روز، پروژه تولید سوخت مشتق از پسماند RDF به ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن و احداث کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی از جمله سایر پروژه‌های شاخص مشارکتی این سازمان است و پروژه مشارکتی شیرابه که اثرات بسیار مثبت زیست محیطی دارد، نیز آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایمنا، اولین نشست از سلسله نشست‌های ادواری مسئولان سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی مناطق شهرداری اصفهان در ۱۴۰۳ که با میزبانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و با محوریت بررسی پروژه‌های مشارکتی این سازمان برگزار شد، بر ضرورت ارائه راهکارهای عملی و عینی برای تحقق شعار سال تاکید شد.

در این نشست درباره مصوبه هفته گذشته شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها و تاکید بر پاسخگویی استعلام‌های این سازمان از معاونت‌ها و سازمان‌ها و مناطق شهرداری اصفهان اشاره شد که با امضای شهردار اصفهان ابلاغ شده است.

کد خبر 750016

دیگر خبرها

  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان