Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - امام جمعه همدان بابیان اینکه کار تربیتی بدون اخلاص و تقوا امکان پذیر نیست، گفت: استفاده از ظرفیت نسل جوان در تقویت حلقه های صالحین فراموش نشود.

به گزارش قدس آنلاین ، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی صبح سه شنبه در مراسم تقدیر از سرگروهان برتر حلقات صالحین استان همدان، اظهار کرد: قرآن کریم این عالم را محلی برای تربیت انسان و رشد و حرکت او به سوی سعادت معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ربوبیت میثاقی بین انسان و خدا است که خداوند مربی انسان است، گفت: خداوند در آغاز خلقت متعهد بر مربیگری انسان شده و در انتهای عالم و شب اول قبر هم اولین سوال این است که رب تو چه کسی است و این یعنی آیا به میثاقی که بسته‌ای پای بند بوده‌ای یا خیر؟

امام جمعه همدان افزود: یک مربی عرصه دینی و اعتقادی برای اینکه در امر تربیت موفق باشد ابتدا باید خود متعلم حقیقی باشد و راه دستیابی به تعلیم واقعی و معارف الهی نیز بهره‌مندی از تقوا است.

تعلیم بدون تربیت امکان پذیر نیست

وی با بیان اینکه تعلیم بدون تربیت امکان پذیر نیست، ابراز کرد: بدون دست‌یابی به تقوا شاید برخی اصطلاحات و مفاهیم علمی را بتوان آموخت و ارائه داد، اما تعلیم و تربیت واقعی اتفاق نمی‌افتد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه هیچ کار تربیتی بدون اخلاص و تقوا امکان پذیر نیست، بیان کرد: در مسائل تربیتی کسی مربی است که خودش تربیت شده و از مسائل معنوی سیراب باشد بنابراین همه ما نیازمند اخلاص هستیم.

وی طرح صالحین را دارای خروجی‌ها و برکات خوبی عنوان کرد و گفت: همین پایگاه‌های بسیج و بیان مسائل تربیتی و ارتباطات زمینه ساز حضور بسیاری در حوزه و طلبگی شده است.

آیت الله شعبانی بیان کرد: زمانی که بدانیم فعالیت‌های ما زمینه ساز خروجی‌های پر برکتی است، وظیفه ما نیز بیشتر می‌شود و باید بیشتر کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت بیشتر در این شبکه نورانی آن را اثرگذارتر می‌کند، مطرح کرد: شما در ثواب و مسائل آن فردی که پس از حضور در این حلقات طلبه شده و تا ۵۰ سال قال احادیث و معارف الهی را ترویج می‌کند شریک خواهید بود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حلقه صالحین امکان پذیر نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، شهرام صیادی با بیان اینکه توجه به سلامت روان خانواده هم اندازه سلامت جسمانی مهم است گفت: در سال گذشته به همت روانشناسان مراکز بهداشتی استان بیش از ۵۱ هزار بیمار دارای اختلالات روانپزشکی و بیش از ۲۲ هزار نفر در سو مصرف مواد مخدر و بیش از ۷ هزار مورد خشونت خانگی شناسایی و تحت پیگیری و درمان قرار گرفتند.  صیادی گفت: البرز نشینان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان سلامت روان و روانشناسی در حوزه‌های مختلف اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب، فرزند پروری، خانواده، روابط اجتماعی، تحصیلی، خشونت‌های خانگی، اعتیاد بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • خیال راحت رئال: هر دو ستاره به بایرن می‌رسند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان