Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@02:41:11 GMT

اعتبار تصفیه‌خانه آب خلخال تامین شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۰۱۲۵

اعتبار تصفیه‌خانه آب خلخال تامین شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس جنگی‌مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در نشست با اعضای هیات مدیره کنسرسیوم شرکت‌های سرمایه‌گذار پروژه احداث تصفیه‌خانه آب خلخال و نماینده مجری طرح افزود: ضرورت دارد سرمایه‌گذار طوری در ماه‌های آینده برنامه‌ریزی و عمل کند تا با تامین و انتقال تجهیزات فنی لازم و تسریع کار، این تصفیه‌خانه در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان‌کرد: ۱۴۰ میلیارد ریال از منابع مالی ۱۸۰ میلیارد ریالی اعتبارات به عنوان تسهیلات بانکی در روزهای اخیر تخصیص یافته و در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته که این منابع مالی راه را برای تسریع در احداث پروژه فراهم کرده است.  

جنگی‌مرنی در این جلسه همچنین خواستار تسریع در تامین و انتقال و نصب تجهیزات هیدرومکانیکال و عملیات سویل تصفیه‌خانه آب شرب خلخال شد و افزود: نسبت به تشکیل کمیته بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب‌آشامیدنی خلخال اقدام می‌شود تا احداث و بهره‌وری از آن تسریع گردد.  

سیامک ستاری، نماینده مجری پروژه آبرسانی و تصفیه‌خانه آب خلخال نیز در این نشست پیشرفت فیزیکی پروژه را ۷۶ درصد عنوان کرد و گفت: کارهای فنی در بخش‌های مختلف پروژه با جدیت تمام ادامه دارد و تصمیماتی درباره تسریع و تکمیل روند اجرایی و همچنین خرید و نصب تجهیزات توسط پیمانکاران طرح تصفیه‌خانه خلخال اتخاذ شده است.  

ستاری بیان‌کرد: تصفیه‌خانه آب آشامیدنی خلخال به روش (BOT) توسط شرکت طرح پالایش آب خلخال با ظرفیت ۲۸۵ لیتر در ثانیه و قرارداد خرید تضمینی ۶ میلیون مترمکعب با شتاب بیشتر در حال اجرا است.  

وی افزود: تصفیه‌خانه آب خلخال برای نخستین بار با استفاده از روش بی‌اوتی با سرمایه‌گذاری چند شرکت بزرگ داخلی در حال اجرا بوده و شرکت‌های مجری آن تاکنون اعتبار لازم را هزینه و برای تکمیل آن نیز نیاز است اعتبار لازم تامین شود.  

ستاری بیان‌کرد: با تکمیل و افتتاح این پروژه آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و پایدار این شهر و چند روستای همجوار سد بفراجرد در میان مدت ۳۰ ساله تامین می‌شود.  

نماینده مجری پروژه آبرسانی و تصفیه‌خانه آب خلخال اظهارداشت: احداث سد بفراجرد، خط انتقال آب و تصفیه‌خانه آب آشامیدنی خلخال جزو پروژه‌های مهمی است که در این شهرستان توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در دست اجراست.  

کد خبر 520147 برچسب‌ها استان اردبیل آب

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل آب تصفیه خانه آب خلخال آب آشامیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان

محمد کریمی در خصوص روند اجرا‌های طرح‌های آبرسانی در شهرستان فارسان، اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث مخزن آب آشامیدنی شهر گوجان با ظرفیت هزار و ۵۰۰ مترمکعب و به‌منظور افزایش امکان ذخیره‌سازی آب آشامیدنی این شهر آغاز شد.

وی افزود: احداث این مخزن ذخیره آب آشامیدنی در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع انجام می‌شود که اعتبار مورد نیاز آن از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار

کریمی اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث مخزن آب آشامیدنی شهر گوجان شهرستان فارسان پس از پایان سنگ‌بری و خاک‌برداری آغاز خواهد شد.

شهر گوجان شهرستان فارسان در فاصله ۳۶ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد