Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@17:30:29 GMT

جزیره قشم بهترین درگاه ارتباطی ایران و اروپا

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۰۲۲۲

جزیره قشم بهترین درگاه ارتباطی ایران و اروپا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با سرمایه گذاران ایتالیایی و ایرانی شرکت انسا مروارید قشم دیدار کرد. به گزارش پول نیوز، میکله جیانونه، معاون امور آموزش بخش ای لرنینگ دانشگاه یوتیلما ساپیینزای رم (University of Rome UnitelmaSapienza) و نماینده این دانشگاه در ایران با اشاره به ظرفیت بالای جزیره قشم گفت: منطقه آزاد قشم از نظر تجارت و جذب گردشگر هنوز پتانسیل های پنهان زیادی دارد که می تواند به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امیدواریم با همکاری های خوب منطقه آزاد قشم و مسوولان علاقمند آن، بتوانیم این جزیره را به عنوان درگاهی برای ایجاد ارتباطات نزدیک تر بین ایران و اروپا  معرفی کرده و شاهد توسعه قشم در حوزه های مختلف صنعتی و گردشگری باشیم.
جیانونه به عنوان هماهنگ کننده امور در حوزه انتقال دانش، فناوری صنعت، صنایع و برندهای معتر و بنام را، با شرط انتقال تکنولوژی جهت تامین کالا های مورد نیاز دیوتی و بخشی نیز جهت صادرات  دراختیار شرکت انسا مروارید قشم قرار داده است.
مجتبی علی نورفشکی، طراح و مشاوره اجرایی و هماهنگ کننده طرح BOTپروژه هایDUTY -FREESHOP شرکت انسا مروارید قشم نیز با اشاره به زمینه فعالیت شرکت عنوان داشت: این شرکت در زمینه عرضه محصولات معاف از مالیات در پنج نقطه جزیره شامل فرودگاه بین المللی قشم و بنادر پروژه هایی در دست اجرا دارد که می تواند به ظرفیت جذب گردشگر در این منطقه منجر شود.
وی ادامه داد: راه اندازی فروشگاه های مذکور اشتغالزایی بالایی برای مردم جزیره به همراه خواهد داشت که می توان به مشاغلی مانند فروش صنایع دستی، سوغات، پوشاک ایرانی و ... اشاره کرد.
به گفته نورفشکی، بخش دیگر فعالیت های این فروشگاه های زنجیره ای، فروش کالاهای خارجی با برندهای معتبر و اصیل است که می تواند رقیبی برای کشورهای همسایه شود.
در ادامه این دیدار، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با استقبال از حضور سرمایه گذارانی که با انتقال تکنولوژی به پیشرفت جزیره کمک می کنند اظهار داشت: ارتقا صنعت گردشگری یکی از مهم ترین اهداف این منطقه برای توسعه اقتصاد جامعه محلی  است.
حمیدرضا مومنی ادامه داد: امیدواریم با حضور سرمایه گذارانی که به تکنولوژی روز، استانداردسازی سطح خدمات و برندسازی محصولات داخلی توجه دارند، در سال جهش تولید، ضمن جذب گردشگران داخلی و خارجی، به ارزآوری کشور و چرخش اقتصاد جزیره کمک کنیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: منطقه آزاد قشم پیشرفت فروش گردشگران ارزآوری منطقه آزاد قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق هرمزگان، محمد کریمی در بازدید از خسارت‌های ناشی از طوفان و تندباد در زیر ساخت‌های آسیب دیده برق در جزیره قشم اظهار داشت: این خسارت‌ها به میزان افزون بر ۸۹ میلیارد تومان در حال ترمیم و جبران است.

وی بر لزوم جبران خسارت‌ها در کوتاه مدت تاکید کرد و با بیان اینکه بیش از ۵۵ میلیارد تومان از این خسارت‌ها در جزیره قشم بر جای مانده است افزود: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تأمین و توزیع بهینه برق در جزیره قشم بهره‌گیری می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، با تشریح خدمات انجام شده در جزیره قشم ادامه داد: طول خطوط توزیع برق خسارت دیده در این جزیره حدود ۲۴ کیلومتر و تعداد تیرهای فشار متوسط و فشار ضعیف ۳۵۳ عدد بوده است، ۲ دستگاه ترانس نیز در حوادث تند باد و توفان خسارت دیدند که نیروهای عملیاتی این شرکت به سرعت نسبت به رفع خرابی‌ها اقدام کردند.

کریمی با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی همه پیمانکاران و نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان پای کار بودند ادامه داد: ترمیم و بازسازی شبکه‌های آسیب دیده از سیل خصوصاً در قشم و لنگه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

کد خبر 6097350

دیگر خبرها

  • ابهام در مورد شرکت چینی تامین کننده VAR/ تخصص در بیلیارد و تنیس!
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • تداوم پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان
  • پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر