Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشو‌ر با بیان اینکه بیش از ۵۰۰۰ هزار مربی فنی و حرفه‌ای در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود. ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ استانها البرز نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی اوسط هاشمی در حاشیه بازدید از کارگاه‌های مهارتی مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که صبح امروز در کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مرکز آموزشی در حال حاضر دارای 17 تا 18 دپارتمان تخصصی است اما این مجموعه منطبق با تحول و تغییر شگرفی موجود در حوزه تکنولوژی و تقاضای بازار نیست و باید بزور رسانی و به زمان بودن در این حوزه مبنای کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخذ مجوز 244 رشته محل جدید در دانشگاه فنی و حرفه ایتسنیم گزارش می‌دهد؛ تولید 700 هزار عدد ماسک توسط کارآموزان جوان فنی و حرفه ای مازندرانفعالیت 35 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای استان البرز در تولید ملزومات مورد نیاز پیشگیری از کرونا

وی افزود: وقتی عنوان رونق و جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری برای امسال نامگذاری شده و ایشان بر درون‌گرا و درون‌‌زا بودن اقتصاد آن هم در شرایط سخت تحریمی به شدت اصرار دارند، ما نیز باید این نیازها را در جامعه جستجو کنیم و با تکامل آنچه نیاز کشور است را تامین کنیم.

 رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به رویکرد این سازمان برای رسیدن به جهش در مرکز تربیت مربی بیان کرد: مرکز تربیت مربی نقش جریان‌سازی در سیستم فنی و حرفه‌ای کشور دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار و 800 مربی سازمان فنی و حرفه ای  12 هزار و 700 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در کشور فعالیت دارند،گفت: مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه ای کشور می‌تواند مرجع خدمات پس از فروش شرکت ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز جامعه به نیروی توانمند نیاز دارد،گفت: در این میان ارتباط بازار ما با وجود ارتباط با 13 تا 14 اتاق بازرگانی استان‌ها با خلاء روبرو است، در حالی که هر جا نیروی مهارتی باشد از بیکاری سخن به میان نمی آید.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: ما نیز مانند کشورهای توسعه یافته زمان انتظار دانش آموختگانمان برای دستیابی به موقعیت موثر در جهت خدمت به جامعه را از سه یا چهارسال به 5 تا 6 ماه تنزل دهیم که این از طریق توانمند‌سازی و روی آوری به مهارت و استعداد و قابلیت‌ها  ممکن است.

وی با بیان اینکه به تمامی مراکز فنی و حرفه‌ای استانی مشتمل بر مراکز ثابت دولتی و آزاد ابلاغ کرده‌ایم که مجوز دارند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی همانند سایر دانشگاه‌ها، مدارس و موسسات آموزشی برای آغاز فعالیت‌های مهارتی اقدام کنند،گفت: تلاش سازمان تقویت و توسعه  مهارت‌آموزی در کشور است.

انتهای پیام/ی

R7810/P1549/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای کشور مرکز تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است

به گزارش قدس آنلاین، «محمد جلیلی» در گردهمایی اساتید و مربیان حرفه حسابرسی به مناسبت فرا رسیدن «روز معلم» با اشاره به «مکتب شهید مطهری» اظهار داشت: هر جا از معیارهای واقعی انقلاب، از جمله اندیشه ها و منطق مطهر فاصله گرفتیم ضربه خوردیم؛ برای مثال در زمینه مفهوم عدالت، شهید مطهری نگاهی عمیق، فراگیر و نو ارائه داده است که هنوز هم کاربردی است و باید قدر و قیمت آن شناسانده شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های آینده سازمان با برنامه ها هماهنگ می‌شود، توضیح داد: از آنجایی که حسابرسی داده محور، به یک مبنای قدرتمند از جمله فناوری حقوقی نیاز دارد، برای توسعه این بُعد از دانش حسابرسی، باید قوانین را واکاوی و شناسایی کنیم.

رئیس هیات عامل سازمان حسابرسی با بیان اینکه عبور از نگاه سنتی در حسابرسی یک ضرورت است، ادامه داد: ظرفیت های سازمان در زمینه آموزش، منحصر به فرد است، اما بنا داریم از ظرفیت همه نخبگان استفاده کنیم؛ مشارکت با کسانی که در حوزه حسابرسی تجربه دارند را بالا ببریم و درهای سازمان را به روی کسانی که قصد برنامه های «تحول خواهانه» دارند، باز کنیم.

برونگرایی در سازمان حسابرسی از محوری ترین برنامه های ما است

مدیرعامل سازمان حسابرسی با تاکید بر «استراتژی برون‌گرایی» بیان‌داشت: در برنامه های تحولی به تجربه کشورهای صاحب سبک و نوآور نیز نیاز داریم و تلاش می کنیم که برای تغییر و توسعه این حرفه، از این ظرفیت بیرونی استفاده کنیم؛ بنابراین نگاه به بیرون و استفاده از ظرفیت های بی شمار و تجربه های جهانی یکی از سیاست های سازمان در برنامه های آینده است.

وی در ادامه گفت: در آموزش های تعریف شده، مهارت های درک محیطی همکاران توسعه خواهد یافت، زیرا بر این باوریم که برای تحول در این حرفه، می بایست مهارت های چند بعدی و کلان محور، برای پرورش یک مدیر توانمند، آموزش داده شود.

مدیرعامل سازمان حسابرسی همچنین به نقش تعیین کننده آموزش اشاره کرد و یادآور شد: آموزش یک سرمایه گذاری زود بازده است، بنابراین باید در گام نخست، نیازهای آموزش را به خوبی شناسایی کنیم و با تحول ابزارهای آموزشی و نگاه به آینده، به مسائل و چالش های حرفه حسابرسی پاسخ دهیم.

در پایان این برنامه، از ۵۵ نفر از اساتید سازمان حسابرسی تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • بازدید وزیر کشور از مرکز آموزش عمومی انتخابات الکترونیک در لواسان
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • تجلیل از ۱۵۰ استاد و مربی نظامی و عقیدتی بسیج در مشهد
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان